Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Θέσεις της ΠΟΣΓΚΑμεΑ για ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

ΠΡΟΣ: Φορείς-Μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ
ΚΟΙΝ.: ΕΣΑμεΑ
ΘΕΜΑ: «ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΓΚΑμεΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»
Αγαπητοί Συνάδελφοι:

Με αφορμή διευκρινήσεις που ζητήθηκαν από συναδέλφους σχετικά με τις θέσεις της ΠΟΣΓΚΑμεΑ αποκλειστικά για το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης, αλλά και λιβελογραφήματα που δημοσιεύθηκαν σχετικά με το θέμα αυτό σε κάποιους ιστοχώρους, παρά το ότι η Ομοσπονδία μας με τον πιο κρυστάλλινο και σταθερό τρόπο έχει δημόσια τοποθετηθεί με ολοκληρωμένο κείμενο πλαίσιο θέσεων για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας, θεωρούμε απαραίτητο να διευκρινίσουμε και να τοποθετηθούμε-απαντήσουμε για μία ακόμα φορά.

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ και το εθνικό αναπηρικό κίνημα στο σύνολο του, στην προσπάθεια μας να προστατεύσουμε και να προωθήσουμε τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, υιοθετώντας τη δικαιωματική προσέγγιση που βασίζεται στις αρχές της Διεθνούς Σύμβασης του Ο.Η.Ε., διαχρονικά διεκδικήσαμε και θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε, παρά τις αντιδράσεις που κατά καιρούς εγείρονται από μικρές (ευτυχώς) ομάδες, τα κίνητρα των οποίων παραμένουν αδιευκρίνιστα, την ισότιμη πρόσβαση και ένταξη όλων των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Στα πλαίσια αυτής της ένταξης, θα πρέπει να είναι αναφαίρετο το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του κάθε μαθητή να τυγχάνει της απαραίτητης υποστήριξης, με ότι αυτό συνεπάγεται κατά περίπτωση, προκειμένου να διευκολύνεται η φοίτησή του στις δημόσιες σχολικές μονάδες και να αξιοποιούνται στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι ικανότητες του.

Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο και σε επίπεδο στελέχωσης, το δημόσιο σχολείο θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών που φοιτούν σε αυτό, με αποκλειστική ευθύνη και δαπάνη της Πολιτείας, εάν θέλουμε, βέβαια, να μιλάμε για σύγχρονη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.

Ένας τέτοιος θεσμός, στην κατεύθυνση της παροχής κάθε δυνατής υποστήριξης, που ισχύει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, είναι και αυτός της Παράλληλης Στήριξης (Π.Σ.), της τοποθέτησης δηλαδή ενός επιπλέον εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα προκειμένου να υποστηρίζει τον μαθητή με αναπηρία εντός της τάξης των συνομηλίκων μαθητών τυπικής ανάπτυξης του Γενικού Σχολείου.

Ένας θεσμός που κατά κύριο λόγο εξυπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, των μαθητών δηλαδή που είναι στο φάσμα του Αυτισμού. Ορθώς κατά την άποψή μας, δεδομένης της ευρύτητας του φάσματος, του ανομοιογενούς προφίλ των ατόμων με Αυτισμό, καθώς και του καταγεγραμμένου ποσοστού, περίπου 15%, των ατόμων με Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας.

Άλλωστε υπάρχουν κάθε χρόνο ανάλογες γνωμοδοτήσεις των ΚΕΕΔΥ και των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων που προτείνουν ως ενδεδειγμένη εκπαιδευτική προσέγγιση την Π.Σ., η οποία πραγματικά στοχεύει στο ζητούμενο, σύμφωνα και με τη νέα προσέγγιση, που είναι το ενταξιακό σχολείο, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

Το μη ορθό κατά την άποψή μας είναι η θεσμοθέτηση της ιδιωτικής Π.Σ. στο Δημόσιο Σχολείο, όπως προβλέπεται από τον ισχύοντα νόμο 3699/2008 και όπως διατηρείται και στο καινούργιο Σχέδιο Νόμου που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή και για το οποίο έχουμε καταθέσει ήδη τις παρατηρήσεις, αντιρρήσεις, επισημάνσεις, προτάσεις μας, οι οποίες δημοσιοποιήθηκαν ήδη από τις 12 Αυγούστου στην ιστοσελίδα της ΠΟΣΓΚΑμεΑ, στο opengov και στο ΥΠΑΙΘ, προτάσεις οι οποίες διατυπώθηκαν και κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής δια του εκπροσώπου μας, του Γενικού Γραμματέα της Ομοσπονδίας, προτάσεις που αποτελούν ένα μόνο μέρος των θέσεων και προτάσεων της ΠΟΣΓΚΑμεΑ για τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας, το οποίο έχουμε καταθέσει από το Μάιο στο ΥΠΑΙΘ και έχουμε δημοσιοποιήσει μέσω της επίσημης ιστοσελίδας μας.

Είναι απολύτως σαφές και αυτονόητο να μη συμφωνήσουμε με ένα σύστημα που ενώ καθιερώνει την Π.Σ. για να καταπολεμήσει μια διάκριση, αυτή της εξαίρεσης κάποιων μαθητών από τη Γενική Εκπαίδευση, να καλλιεργεί και να ενισχύει μια άλλη, αυτή που διαχωρίζει τους μαθητές με αναπηρία σε Πληβείους και Πατρίκιους.

Είναι απολύτως σαφές και αυτονόητο ότι δεν θα συμφωνήσουμε με ένα σύστημα που μεταφέρει την ευθύνη και την υποχρέωση της πολιτείας για ποιοτική, δημόσια, δωρεάν παιδεία, στις οικογένειες των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία πρέπει να παραμείνει δημόσιο αγαθό!

Ως δημόσιο, είναι και πρέπει να παραμείνει δωρεάν προς τους μαθητές με αναπηρία, ως αγαθό πρέπει να είναι ποιοτικό και προσβάσιμο σε και από όλους!

Ως πότε οι οικογένειες των ατόμων με Αυτισμό, με Νοητική Αναπηρία, με Σύνδρομο Down, με Εγκεφαλική Παράλυση, με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες θα πληρώνουν την ανεπάρκεια της Πολιτείας;

Είναι δυνατόν εμείς οι ίδιοι, στα πλαίσια του δημοσίου διαλόγου, να διατυπώνουμε οποιαδήποτε θέση που έρχεται σε σύγκρουση με το πάγιο αίτημα όλων των ελλήνων πολιτών για δημόσια, ποιοτική, δωρεάν παιδεία;

Πόσο σοβαροί μπορούμε να θεωρούμαστε αν στην παρούσα χρονική στιγμή, που η χώρα διέρχεται τη μεγαλύτερη κρίση της σύγχρονης ιστορίας της με τις τραγικές συνέπειες που όλοι βιώνουμε, δεν δώσουμε μάχη κατά οποιασδήποτε διάκρισης εις βάρος των παιδιών μας, από όπου κι αν προέρχεται, αν επιτρέψουμε να μετατραπεί ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης σε προνόμιο των ελαχίστων εχόντων;

Η ΠΟΣΓΚΑμεΑ, μαζί με το εθνικό αναπηρικό κίνημα, με συνέπεια, σθένος, σοβαρότητα και αποφασιστικότητα, θα συνεχίσει να αγωνίζεται καθημερινά για την προάσπιση του δικαιώματος των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας σε μία δημόσια, ποιοτική και δωρεάν παιδεία, θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε μέχρι η ελληνική Πολιτεία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της έναντι των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους.
ΠΟΣΓΚΑμεΑ
.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια