Τι προσβάλλει τους ανθρώπους με αναπηρία ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Πόσα βήματα πρέπει να κάνουμε την ημέρα

Το περπάτημα τα τελευταία χρόνια έχει γίνει συνήθεια στους περισσότερους ανθρώπους που θέλουν να εξασφαλίσουν μια ζωή με ευεξία και καλύτερη υγεία. Αν είστε από εκείνους που η καθημερινότητά τους περιλαμβάνει το περπάτημα ως συνήθεια, τότε είναι πολύ πιθανό να βιώσετε αυτό το μικρό αίσθημα ικανοποίησης μόλις φτάσετε τα 10.000 καθημερινά βήματα. Ωστόσο, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα στο European Journal of Preventive Cardiology – η οποία παρακολούθησε 227.000 ανθρώπους παγκοσμίως – 5.000 βήματα θα ήταν στην πραγματικότητα αρκετά για να επωφεληθούν από όλα τα οφέλη του περπατήματος. 
Περπατήστε περισσότερο για καλύτερη υγεία
Μετά από αυτή τη μελέτη, πολλοί υποστήριξαν ότι «αρκεί να κάνουμε 5.000 βήματα την ημέρα για να είμαστε υγιείς», κάτι που, αν και τεχνικά αληθές, δεν ανταποκρίνεται στα πραγματικά συμπεράσματα της μελέτης, που δείχνουν ότι όσο περισσότερο περπατάμε, τόσο καλύτερη είναι η υγεία μας. Η μελέτη δείχνει ότι ο κίνδυνος θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο ή άλλη πάθηση μειώνεται σημαντικά με κάθε επιπλέον 500 έως 1.000 βήματα που γίνονται. Μια αύξηση 1.000 βημάτων την ημέρα συνδέθηκε με 15% μείωση του κινδύνου θανάτου από ασθένεια.
Τα οφέλη για την υγεία του περπατήματος
Η Rhian Stephenson, διατροφολόγος, φυσιοπαθητικός και ιδρύτρια του Artah, εξηγεί από την πλευρά της: «Είμαι λάτρης του περπατήματος γιατί πληροί πολλές προϋποθέσεις: είναι εξαιρετικό για την κυκλοφορία, την υγεία του εντέρου, το ανοσοποιητικό, τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και τη διάθεση».
Το περπάτημα σε εξωτερικούς χώρους (και όχι σε διάδρομο) δημιουργεί επίσης “οπτική ροή”, που είναι “αυτό που συμβαίνει καθώς περπατάτε προς πράγματα που μπαίνουν και βγαίνουν από το οπτικό σας πεδίο”. Η οπτική ροή έχει αποδειχθεί ότι ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα (ή τη λειτουργία ανάπαυσης και πέψης) και ενισχύει τη δημιουργική σκέψη.
Αντίθετα, η εστίαση σε ένα ακίνητο αντικείμενο, όπως η οθόνη σας, ενεργοποιεί το συμπαθητικό νευρικό σύστημα και επομένως αποτελεί πηγή άγχους. Το περπάτημα είναι μια εξαιρετική δραστηριότητα που πρέπει να ενσωματώσετε στην καθημερινότητα σας για να αντιμετωπίσετε τις αρνητικές επιπτώσεις ενός καθιστικού τρόπου ζωής, τόσο για τη δημιουργικότητα σας όσο και για τη γενική σας ευεξία. 
Πόσα βήματα πρέπει να κάνετε την ημέρα;
Είναι γεγονός ότι δεν πρέπει να μειώνουμε στο μισό τον αριθμό των βημάτων που οι περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν σε μια μέρα. Στην πραγματικότητα, περισσότεροι από 3,5 εκατομμύρια άνθρωποι στη Γαλλία πάσχουν από διαβήτη λόγω κακής διατροφής και ανενεργού τρόπου ζωής. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, δεν θα έπρεπε μάλλον να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να στοχεύουν ψηλότερα; 
«Σύμφωνα με τη μελέτη, 4.000 βήματα την ημέρα είναι το ελάχιστο απαραίτητο για να μειωθεί ο κίνδυνος θνησιμότητας από κάθε αιτία, αλλά δεν είναι ο αριθμός που επιδιώκουμε για βέλτιστη υγεία», παραδέχεται ο Rhian Stephenson. «Είναι σημαντικό να παρέχουμε προσβάσιμα σημεία αναφοράς για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να παραμείνουν παρακινημένοι, αλλά νομίζω ότι οι τίτλοι που έχουμε δει πρόσφατα σχετικά με το θέμα είναι υπερβολικά εστιασμένοι στο ελάχιστο – είναι εκπληκτικό ότι το περπάτημα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου θανάτου, επειδή είναι δωρεάν και προσβάσιμο σε όλους, αλλά δεν θα συμπεράνουμε από αυτό ότι αρκεί να περπατάμε 4.000 βήματα την ημέρα για να είμαστε καλά στην υγεία μας. 
Οι δύο ειδικοί συνιστούν να στοχεύετε σε περισσότερα από 6.000 βήματα την ημέρα: «Εάν ασκείστε τακτικά, μην προσπαθήσετε να ξεπεράσετε τα 6.000 βήματα αν δεν έχετε τον χρόνο», διευκρινίζει η Rhian Stephenson. «Αλλά αν δεν κάνετε καμία φυσική δραστηριότητα, θα πρέπει να στοχεύσετε σε περισσότερα. Με λίγα λόγια όσο περισσότερα βήματα κάνετε, τόσο καλύτερα θα αισθάνεστε.

Πώς να κάνετε περισσότερα βήματα
Η Rhian Stephenson προσφέρει μερικές πολύ χρήσιμες συμβουλές εάν δεν έχετε χρόνο: «Κάντε ένα γρήγορο περπάτημα 10 λεπτών (τουλάχιστον) μετά από ένα γεύμα, που θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τον αριθμό των βημάτων σας ενώ ρυθμίζετε το σάκχαρό σας», συνιστά, «Εσείς μπορεί επίσης να αυξήσετε την ένταση του περπατήματος σας – ή να κάνετε πιο γρήγορο περπάτημα – κάτι που οι μελέτες έχουν επίσης συσχετίσει με την χαμηλότερη θνησιμότητα».
 
Μια άλλη συμβουλή είναι να βρείτε τρόπους για να κάνετε τη μέρα σας λιγότερο καθιστική. Για παράδειγμα, η χρήση ενός standing desk έχει αποδειχθεί ότι μειώνει το σάκχαρο στο αίμα, καίει περισσότερες θερμίδες από το να κάθεστε και βελτιώνει ορισμένες καρδιομεταβολικές παραμέτρους.

Περπάτημα για κάθε περίσταση
Όσο περισσότερο προσπαθούμε να συμπεριλάβουμε μεγάλο αριθμό βημάτων στην ημέρα μας, τόσο το καλύτερο.Το περπάτημα είναι ένας εύκολος, μη δεσμευτικός και ευχάριστος τρόπος κίνησης. Δοκιμάστε να κάνετε μια βόλτα στο πάρκο της γειτονιάς σας ή να παραλείψετε να πάρετε το αμάξι για να πάτε στο επόμενο ραντεβού σας.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια