Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Πώς από την αφάνεια πέρασε στην καθημερινότητά μας @

Οι Γάλλοι και οι Ιταλοί το λένε "σαλιγκάρι"
οι Νορβηγοί "ουρά γουρουνιού",
οι Γερμανοί "ουρά μαϊμούς",
οι Έλληνες "παπάκι" και
οι Κινέζοι "μικρό ποντίκι".
Οι Ρώσοι το αντιμετωπίζουν σαν σκύλο και οι Φιλανδοί σαν μια γάτα που κοιμάται ήσυχα.
Είναι το σύμβολο @, απαραίτητο στοιχείο κάθε e-mail διεύθυνσης.
Εκατομμύρια από εμάς το δακτυλογραφούμε κάθε μέρα, συχνά χωρίς
καν να το σκεφτόμαστε.
Κι όμως το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης το θεωρεί σημαντικό παράδειγμα ντιζάιν και εντάσσει το @ επίσημα στην αρχιτεκτονική και τη συλλογή ντιζάιν. Αυτό είναι ότι καλύτερο μπορεί να γίνει στον κόσμο του ντιζάιν, όπως να αποσπάς βραβείο Τόνι στο Μπρόντγουέι ή Όσκαρ στο Χόλιγουντ.
Κανείς δεν ξέρει με σιγουριά τις ρίζες του @. Αλλά εμφανίστηκε στο πληκτρολόγιο στην πρώτη γραφομηχανή, την American Underwood, το 1885, και χρησιμοποιείτο κυρίως σε λογιστικά έγγραφα. Παρέμεινε κρυμμένος χαρακτήρας πληκτρολογίου μέχρι το 1971, όταν ο Αμερικανός προγραμματιστής Ρέιμοντ Τόμλινσον το πρόσθεσε στη διεύθυνση του πρώτου μηνύματος e-mail για να σταλεί από έναν υπολογιστή στον άλλον.
Έχοντας αποφασίσει ότι το πρώτο μισό της διεύθυνσης θα έπρεπε να ταυτίζεται με τον χρήστη και το δεύτερο με το κομπιούτερ, έψαξε για ένα σύμβολο που θα δείχνει ότι ο χρήστης ήταν κυριολεκτικά "σε αυτό" το μηχάνημα. Το @ δεν είχε μόνο παρόμοια σημασία, αλλά χρησιμοποιούνταν τόσο σπάνια που ήταν ανοιχτό σε νέα ερμηνεία.
Όλοι ξέρουμε τι συνέβη μετά. Το @ έγινε η σουπερνόβα της ψηφιακής εποχής και κομμάτι της καθημερινότητάς μας, αν και ούτε αυτό εξηγεί γιατί αναβαθμίστηκε για τη συλλογή ντιζάιν του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜΟΜΑ)
Υπάρχουν περίπου 175.000 κομμάτια σε ολόκληρη τη συλλογή του ΜΟΜΑ, και σχεδόν 28.000 στο τμήμα αρχιτεκτονικής και ντιζάιν, που συμπεριλαμβάνει τα πάντα, από ορισμένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα του 20ου αιώνα έως καρέκλες από το αρχείο του μοντερνιστή ευγενή Mies van der Rohe. Νέα κομμάτια μπορούν να προστεθούν μόνο αφότου κερδίσουν την αποδοχή μιας επιτροπής αποκτημάτων, με 25 ειδικούς σε θέματα αρχιτεκτονικής και ντιζάιν, που συναντιούνται κάθε τρεις ή τέσσερις μήνες
"....τόσο το παλιό όσο και το καινούργιο @ πληρούν την ίδια λειτουργία απλούστευσης και διευκρίνησης για κάτι που είναι σατανικά περίπλοκο και να κάνεις και να ερμηνεύεις: χειρόγραφο κείμενο και κώδικας κομπιούτερ αντίστοιχα, λέει μεταξύ άλλων η Πάολα Αντονέλι - επιμελήτρια της αρχιτεκτονικής και του ντιζάιν στο ΜΟΜΑ -. Το περιγράφει σαν "μια πράξη ντιζάιν απίστευτης κομψότητας και οικονομίας"
Το νέο @ είναι επίσης επίκαιρο, όχι μόνο στην οικονομία του, όσο και επειδή δεν είναι μόνο υλικό (όπως άλλες δυναμικές στιγμές του σύγχρονου ντιζάιν όπως το λογισμικό και το κοινωνικό ντιζάιν). "Η συλλογή του ΜΟΜΑ είναι πάντα συντονισμένη με την εποχή της", είπε η κ.Αντονέλι, "και το ντιζάιν στις μέρες μας είναι συχνά μια πράξη με αισθητικές και ηθικές συνέπειες, όχι απαραίτητα ένα υλικό αντικείμενο"
ALICE RAWSTHORN - International Herald Gribune

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια