Τι προσβάλλει τους ανθρώπους με αναπηρία ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Αγγούρι: βουτιά στη δροσιά

Φτωχό μεν σε διατροφική αξία σε σύγκριση με άλλα λαχανικά αλλά πλούσιο σε νερό, αφού αποτελεί το 96% του βάρους του!
Το αγγούρι είτε στη διατροφή είτε ως συστατικό των καλλυντικών ή και ως ορός στην αρωματοθεραπεία. τελικά καταφέρνει να κάνει αισθητή την παρουσία του παντού.
Αν και κατά κόρον η προέλευση του αγγουριού τοποθετείται στην Ινδία το 3.000 π.Χ. επιστημονική χρονολόγηση σπόρων έχει δείξει ότι καλλιεργούνταν στα σύνορα Μπούρμας - Ταϊλάνδης ήδη από το 7.750 π.Χ!
Όπως και να χει γεγονός παραμένει η ασιατική καταγωγή του καθώς και το ότι πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα καλλιεργούμενα λαχανικά.
Από την Ινδία πάντως πέρασε στους αρχαίους Έλληνες και στους Ρωμαίους με τους τελευταίους να αναδεικνύονται σε φανατικούς λάτρεις του.Λέγεται μάλιστα ότι ο αυτοκράτορας Τιβέριος το είχε καθημερινά στο τραπέζι του χειμώνα - καλοκαίρι.
Στην Ελλάδα πάντως η καλλιέργειά του γίνεται κυρίως εδώ και πολλά χρόνια σε ελεγχόμενες συνθήκες, καθώς δεν αντέχει τις υψηλές θερμοκρασίες του ελληνικού καλοκαιριού. Ως αποτέλεσα είναι διαθέσιμο στην αγορά και όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Περιέχοντας περίπου 12 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια και καθόλου χοληστερόλη, το αγγούρι αναδεικνύεται σε ιδανική τροφή για όσους κάνουν δίαιτα. Επιπλέον, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό, δρα σαν φυσικό διουρητικό, επιταχύνοντας τις καύσεις και αποβάλλοντας από τον οργανισμό τις τοξίνες. Οι δε βιταμίνες που περιέχει - κυρίως C και Α σε συνδυασμό και με άλλα συστατικά του, όπως το μαγνήσιο, το πυρίτιο, το κάλιο και το θείο, έχουν ευεργετική επίδραση και στην επιδερμίδα μας! Την ενυδατώνουν, την καταπραΰνουν, συμβάλλοντας επίσης στην αντιμετώπιση δερματικών παθήσεων.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που όταν θέλουμε να ξεκουράσουμε τα βλέφαρά μας η να καταπολεμήσουμε το πρήξιμο τους τοποθετούμε πάνω τους για λίγο φρεσκοκομμένες φέτες αγγουριού, ούτε το ότι μία από τις πιο δημοφιλείς "σπιτικές" μάσκες προσώπου φτιάχνεται από λιωμένο αγγούρι και ελαιόλαδο!.
Ίσως όμως η μεγαλύτερη ποικιλία αναφορικά με το "ευέλικτο" αυτό λαχανικό σχετίζεται με τους τρόπους που μπορεί να εμφανιστεί στο τραπέζι μας!
Σε σαλάτες ή ως κύριο συστατικό του τζατζικιού και άλλων ντιπ, σε κρύα σάντουιτς, ευφάνταστα ορεκτικά και κρύες σούπες, ως πίκλα ως απλή γαρνιτούρα-διακοσμητικό πιάτων ή ακόμα και σε δροσιστικά ροφήματα και κοκτέιλ, το αγγούρι μπορεί να έχει πάντα θέση στο τραπέζι και τη διατροφή μας!.
* 1 αγγούρι μετρίου μεγέθους περιέχει γύρω στις 36 θερμίδες, ενώ ένα αγγούρι πίκλα περίπου 15.

* Η παραδοσιακή ποικιλία αγγουριού του νοτίου Αιγαίου είναι το ξυλάγγουρο, με το χαρακτηριστικό χοντρό σχήμα και τη σκληρή υφή του.

* Η καλλιέργεια αγγουριού στην Ελλάδα αντιστοιχεί περίπου σε 30.000 στρέμματα.

* Τα αγγούρια μπορούν να διατηρηθούν στο ψυγείο για 2 εβδομάδες.

* Το αγγούρι είναι το μόνο τρόφιμο που δεν τρώνε οι κατσαρίδες.
taste / style

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια