Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Maria Montessori 1870-1952 Ιταλίδα γιατρός και εκπαιδευτικός

Γέννηση: 31 Αυγούστου 1870, Κιαραβάλλε, Μάρκε, Ιταλία
Απεβίωσε: 6 Μαΐου 1952, Νόρντβέικ, Ολλανδία
Μαρία Μοντεσσόρι: επέτειος γέννησης της γιατρού - παιδαγωγού.
Η Μαρία Μοντεσσόρι ήταν μία Ιταλίδα γιατρός και εκπαιδευτικός, που έμεινε γνωστή σε όλο τον κόσμο για τη φιλοσοφία της εκπαίδευσης που φέρει το όνομά της.
Οι εκπαιδευτικές της μεθόδοι χρησιμοποιούνται σήμερα σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία σε όλο τον κόσμο.
Η Μαρία Μοντεσσόρι γεννήθηκε στις 31 του Αυγούστου 1870, στην Ιταλία.
 
Αποφοίτησε από την Τεχνική Σχολή Regia Scuola Tecnica Michelangelo Buonarroti στην ηλικία των 20 και αποφάσισε να σπουδάσει ιατρική, γεγονός το οποίο ήταν ανήκουστο για τις γυναίκες.
Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών και ξεπερνώντας πολλά εμπόδια, κατάφερε να ενταχθεί σε πρόγραμμα ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης το 1893. Τα προβλήματα δεν τελειώνουν εκεί, δεδομένου ότι αντιμετωπίζε διακρίσεις από τους συμφοιτητές και καθηγητές, λόγω του φύλου της.
Αλλά η Μοντεσσόρι κερδίζοντας ένα ακαδημαϊκό βραβείο στον πρώτο χρόνο των σπουδών της,εξασφάλισε μια θέση ως βοηθός σε νοσοκομείο, αποκτώντας νωρίς κλινική εμπειρία. Στα
τελευταία δύο χρόνια της σπούδασε παιδιατρική και ψυχιατρική, και εργάστηκε σε παιδιατρικό ιατρείο και των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
Η Μοντεσσόρι που αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Ρώμης το 1896, έγινε η πρώτη γυναίκα - απόφοιτος της Ιατρικής.
Το 1897 Maria Montessori έγινε δεκτή ως μια εθελοντική βοηθός σε ψυχιατρική κλινική του Πανεπιστημίου. Ως μέρος της δουλειάς της, που επισκέφθηκε άσυλα στη Ρώμη όπου παρατηρούνται τα παιδιά με διανοητική αναπηρία, τις παρατηρήσεις οι οποίες ήταν θεμελιώδους σημασίας για το μέλλον εκπαιδευτικό έργο της.
Οι βασικές αξίες -αρχές της μεθόδου που ανέπτυξε στην εκπαίδευση και φέρει το όνομά της είναι
Ο σεβασμός στην προσωπικότητα του παιδιού είναι η πρώτη αρχή της μεθόδου. Και έπειτα : η ελευθερία που θα βγει από την πειθαρχία. Η εσωτερική και εξωτερική τάξη στη συγκρότηση του ανθρώπου. Ο σεβασμός στο έμψυχο και άψυχο περιβάλλον. Η ατομική προσπάθεια αλλά και η καλή συνεργασία με τον κόσμο του περιβάλλοντος. Η μάθηση μέσω της έρευνας, που θα δώσει τη χαρά για τη δουλειά και την ικανοποίηση για το αποτέλεσμα.
Η παντοειδής άσκηση για την απόκτηση δυνατοτήτων. Ικανός άνθρωπος ίσον ευτυχής άνθρωπος. Ζωντανά παιδιά, ικανά, ήρεμα, με ψυχική υγεία, συγκεντρωμένα, λογικά, έτοιμα να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση κάθε προβλήματος. Παιδιά ελευθερωμένα, που ξέρουν να συνομιλούν με σεβασμό και κατανόηση σαν ίσος προς ίσο. Απαλλαγμένα από τη δυστροπία, ακόμα και όταν η φύση τους έδωσε μικρές δυνατότητες Αυτά είναι χαρακτηριστικά των παιδιών ενός γνήσιου Μοντεσσοριανού Σχολείου, όταν και η οικογένεια συνεργάζεται μαζί του.

Μέχρι σήμερα, η μοντεσσόριανή μέθοδος εφαρμόζεται σε περίπου 20.000 σχολεία σε όλο τον κόσμο.

Πέθανε από εγκεφαλική αιμορραγία στην Ολλανδία, στην ηλικία των 81.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια