Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Ένα αστέρι γεννιέται…

Ο 22ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΤΡΕΑΣ ΜΙΚΕΛΣΕΝ ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΟ ΡΑΛΛΥ ΚΥΠΡΟΣ ΚΑΙ ΣΤΕΦΘΗΚΕ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΣΤΟ IRC ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΦΙΝΑΛΕ

Σήμερα το όνομα Αντρέας Μίκελσεν μπορεί να μην λέει και πάρα πολλά στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σύντομα όμως .....

ενδέχεται να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο αστέρι των ράλλυ. Σε ηλικία μόλις 22 χρόνων όχι μόνο έγινε ο δεύτερος νεαρότερος οδηγός που κερδίζει το μικτής επιφάνειας Ράλλυ Κύπρος στην ιστορία του θεσμού, αλλά στέφθηκε στην Πάφο πρωταθλητής στο IRC.

Οδηγώντας μια Skoda Fabia S2000 όχι του εργοστασίου αλλά της Βρετανικής αντιπροσωπείας της Skoda, κέρδισε τον εθνικό μας αγώνα και γκρέμισε από την κορυφή της βαθμολογίας τον Γιαν Κοπέτσκι, πανηγυρίζοντας με δάκρυα χαράς στα μάτια μόλις ολοκληρώθηκε η διαδρομή της Αναδιού. Ο Νορβηγός κέρδισε τους δυο τελευταίους αγώνες της σεζόν, σε Σκοτία και Κύπρο, που έδιναν έξτρα μπόνους, ενώ τερμάτισε δεύτερος στο Σαν Ρέμο, συλλέγοντας 105.5 από τους 153.5 του βαθμούς στους τρεις τελευταίους αγώνες.

Ο Κοπέτσκι μίλησε με παράπονο για το σύστημα βαθμολόγησης που ίσχυσε φέτος και πρόσφερε ένα συγκλονιστικό φινάλε. Ο Τσέχος τερμάτισε δεύτερος, σχεδόν δυο λεπτά πίσω από τον νικητή, πληρώνοντας την απειρία του στο χώμα, την ώρα που ο Μίκελσεν ανταμείφτηκε για την επιλογή να τρέξει και πέρσι στην Κύπρο – ο Νορβηγός ήταν ο μόνος από τους πέντε διεκδικητές του τίτλου που κατέβηκαν πέρσι στην Κύπρο. Το πόντιουμ συμπλήρωσε ο ταχύτατος Σουηδός Πάτρικ Σάντελ, επίσης με Skoda. Είναι η πρώτη φορά μετά το 1989 που ένας κατασκευαστής καταλαμβάνει και τις τρεις πρώτες θέσεις στο πόντιουμ. Πριν 22 χρόνια το είχε πετύχει η Lancia.

Την κατηγορία Production κέρδισε ο Τοσιχίρο Αράι με Subaru Impreza, που τερμάτισε έβδομος γενικής κατάταξης. Με τη νίκη στην Κύπρο ο βετεράνος Ιάπωνας, που τρέχει με την ομάδα του πρώην οδηγού Μάνφρεντ Στολ, στέφθηκε πρωταθλητής στην κατηγορία. Σαμπάνια μέσα από την κούπα του πρωταθλητή της δικίνητης (2WD) κατηγορίας ήπιε ο Ζαν – Μισέλ Ραού, που κέρδισε την κατηγορία με Renault Clio και ξεπέρασε στη βαθμολογία τον ομόσταβλό του Στέφανο Αλμπερτίνι, τον οποίον κέρδισε κατά κράτος στην Κύπρο.

Πρώτος Κύπριος ο Δώρος Λουκαΐδης της Petrolina, ένατος γενικής μετά από συντηρητικό αγώνα με το Peugeot 207 S2000 που πρώτη φορά έπιανε στα χέρια του. Στην πρωτοπορία του Παγκύπριου Πρωταθλήματος πέρασε ο Κωνσταντίνος Τιγγιρίδης, δυο βαθμούς μπροστά από τον Μιχάλη Ποσίδια.

Η εξέλιξη του αγώνα

Ο Αντρέας Μίκελσεν ξεκίνησε απ’ εκεί που έμεινε πέρσι όταν κέρδισε την Golden Stage. Πήρε την LTV Super Special Stage όμως έπεσε πίσω από τον Τιερί Νεβίλ, που ήταν πρώτος μέχρι την εγκατάλειψή του, μένοντας από δύναμο στο Peugeot 207 S2000 την ώρα που ο Νορβηγός γλύτωνε παρά…τρίχα από ένα τρομακτικό ατύχημα. Στα αρχικά στάδια τέθηκε νοκ άουτ ο Γιούχο Χάνινεν που αναποδογύρισε την Skoda Fabia.

Η εγκατάλειψη Χάνινεν (επέστρεψε υπό το καθεστώς του SupeRally) και Νεβίλ σήμανε το τέλος των ελπίδων τους για το πρωτάθλημα, την ώρα που ο Φρέντι Λόιξ, στην επιστροφή του στο χώμα μετά από δυόμισι χρόνια, έδειχνε αργός για να διεκδικήσει τη νίκη και τις ελπίδες του για τον τίτλο.

Ο μόνος που κατάφερε να ακολουθήσει κάπως τον ρυθμό του Μίκελσεν ήταν ο Νάσερ Αλ-Ατίγια, σταθερά δεύτερος από τα μέσα της δεύτερης μέρας, πίεσε και κέρδισε την Ε.Δ. 8 και κατόπιν εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στον κινητήρα ενώ ήταν 26.8 δεύτερα πίσω από τον Μίκελσεν – είναι ο τρίτος που του σπάζει φέτος. Το πρόβλημα στον κινητήρα του στέρησε τη συμμετοχή από την Cyprus Golden Stage.

Ο Μίκελσεν ήταν με διαφορά o ταχύτερος του αγώνα κερδίζοντας τις επτά ειδικές από τις έντεκα ειδικές διαδρομές, γράφοντας πρώτο χρόνο ακόμα και στην τελευταία, όπου πήγε απλά για να φέρει το αυτοκίνητο στο τέρμα. Από μια ε.δ. πήραν οι Αλ-Ατίγια, Νεβίλ, Χάνινεν και Σάντελ. Η αμιγώς ασφάλτινη ειδική διαδρομή του Σταυρού ήταν η ταχύτερη του αγώνα, με τον Αντρέας Μίκελσεν να κερδίζει το πρώτο πέρασμα με μέση ωριαία ταχύτητα 83.53χλμ/ ώρα. Ο Κοπέτσκι, ακόμα και στις ειδικές διαδρομές της δεύτερης μέρας όπου θα έπρεπε να πιέσει, ενίοτε αδυνατούσε να πλασαριστεί ακόμα και στην τριάδα.

Ο αγώνας των Κύπριων

Μεταξύ των Κυπρίων ο Νίκος Θωμά πήρε σαφές προβάδισμα από τα αρχικά στάδια του αγώνα και μόνο ο Χαράλαμπος Τιμοθέου κατάφερνε να τον πλησιάσει. Ο Παντελή εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα. Και οι τρεις οδηγούσαν Mitsubishi Lancer Evo IX. Στο ξεκίνημα του δεύτερου loop του Σαββάτου ο Θωμά εγκατέλειψε, ο Τιμοθέου έχασε χρόνο λόγω προβλήματος, με αποτέλεσμα πρώτος Κύπριος να τερματίσει ο σταθερότατος Λουκαΐδης με το Peugeot 207 της Petrolina, μπροστά από τον Τιμοθέου που ανέκτησε το χαμένος έδαφος στις δυο τελευταίες διαδρομές. Τρίτος Κύπριος ο Σάββας Σάββα επίσης με Evo IX.

Αγώνας με πολλά προβλήματα για τους διεκδικητές του εγχώριου τίτλου, Ποσίδια, Τιγγιρίδη και Πατρόκλου. Με την τέταρτη θέση μεταξύ των Κυπριακών πληρωμάτων ο πρωταθλητής Κωνσταντίνος Τιγγιρίδης αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας, τρεις βαθμούς μπροστά από τον Ποσίδια. Τρίτος πέρασε ο Σάββας Σάββα. Ο τίτλος θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα τον Δεκέμβριο.

Την Κυριακή 6 Νοεμβρίου θα διεξαχθεί η Cyprus Golden Stage, μια μοναδική ειδική διαδρομή κοντά στην Πόλη Χρυσοχούς, η οποία μοιράζει 150.000 ευρώ στους νικητές. Πέρσι την είχε κερδίσει ο Αντρέας Μίκελσεν και έγινε κατά 40.000 ευρώ πλουσιότερος. Μεγάλοι χορηγοί του Ράλλυ Κύπρος 2011 ήταν ο ο ΚΟΤ, o Δήμος Πάφου και, χορηγοί η Petrolina και η Λαϊκή Ασφαλιστική ενώ η διοργάνωση υποστηρίχθηκε από Cyta, LTV, Κυπριακές Αερογραμμές, Golden Telecom και Compusource.
www.caa.com.cy

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια