2 λίτρα νερό την ημέρα χρειάζονται οι γυναίκες

Η αφυδάτωση προκαλεί πονοκέφαλο και εξασθένιση των αντανακλαστικών
Διψάει ο οργανισμός των Ελλήνων:
αυτό προκύπτει από τα στοιχεία νέας μελέτης που δείχνουν ότι περίπου το 20% των γυναικών και το 35% των ανδρών προσλαμβάνει λιγότερο νερό από αυτό που συνιστά η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων.
Κι όμως κάθε κύτταρο του σώματος μας χρειάζεται νερό για να λειτουργήσει…
Ειδικά το καλοκαίρι, όταν το θερμόμετρο φτάνει στα ύψη, το ανθρώπινο σώμα αποβάλλει το νερό μέσω του ιδρώτα. Γι αυτό και η δροσιά του H2O αποτελεί το «Α» στο αλφαβητάρι της επιβίωσης.
Όμως, όπως φαίνεται από τα στοιχεία της ίδιας μελέτης, μόλις το 10% των Ελλήνων γνωρίζει ότι η επαρκής ημερήσια ποσότητα νερού από όλες τις πηγές, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων και των ροφημάτων, είναι περίπου 2 λίτρα για τις γυναίκες και 2,5 λίτρα για τους άνδρες.
Τα παραπάνω δεδομένα προκύπτουν από την πρώτη επιστημονική μελέτη στην Ελλάδα σχετικά με την ενυδάτωση, που εκπόνησε η Μονάδα Διατροφής του Ανθρώπου του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΓΠΑ).

Στόχος της μελέτης ήταν να εκτιμηθεί η πρόσληψη και η απώλεια νερού στον ελληνικό πληθυσμό, καθώς δεν υπάρχουν προηγούμενα δεδομένα από την Ελλάδα, και να διερευνηθεί το επίπεδο ενημέρωσης του κοινού σχετικά με την επαρκή πρόσληψη νερού, η οποία όταν δεν καλύπτεται, μπορεί να οδηγήσει σε ήπια αφυδάτωση (δηλαδή απώλεια νερού ισοδύναμη με λιγότερο από 2% του σωματικού μας βάρους).
Ο πονοκέφαλος, η κόπωση, η εξασθένηση αντανακλαστικών και η «θολούρα» - δηλαδή, η μείωση της δυνατότητας συγκέντρωσης και λήψης αποφάσεων είναι μόνον μερικές από τις επιπτώσεις της αφυδάτωσης.
«Η Ελλάδα έχει ένα ιδιαίτερα ζεστό καλοκαίρι και συνεπώς είναι μια χώρα που η ισορροπία στην πρόσληψη και απώλεια νερού δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί. Ειδικά το καλοκαίρι είναι δυσκολότερο να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε νερό απ’ ότι το χειμώνα, αφού το ποσοστό ‘αφυδατωμένων’ ανθρώπων το καλοκαίρι είναικατά8% υψηλότερο απ’ ότι το χειμώνα, ενώ οι απώλειες νερού, κυρίως σε ιδρώτα, το καλοκαίρι είναι περίπου 38%. Άρα, μεγαλύτερες ανάγκες σε νερό έχουμε όταν η φυσική μας δραστηριότητα είναι αυξημένη και όταν οι θερμοκρασίες του περιβάλλοντος είναι υψηλές», τονίζει η κ. Καψοκεφάλου.

Στην ανάγκη για ενημέρωση των πολιτών σε ό,τι αφορά την σημασία της ενυδάτωσης, εστιάζει από την πλευρά του ο κ. Ζαμπέλας. «Χάρη στα ευρήματα διαθέτουμε πλέον μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για την ανάγκη πρόσληψης νερού αλλά και ένα σημαντικό ‘εργαλείο’ γνώσης ώστε να πραγματοποιήσουμε ουσιαστικές δράσεις ενημέρωσης του κοινού για την ευεργετική δράση της ενυδάτωσης στη σωματική και πνευματική απόδοση σε διάφορες περιστάσεις, όπως π.χ. στην εργασία, τη μελέτη, την οδήγηση και κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκηση».


Μυστικά για το νερό
Οι Έλληνες ξεδιψάνε με:
Το 80% της ημερήσιας πρόσληψης προέρχεται από πόσιμο νερό, χυμούς, αναψυκτικά, καφέ, τσάι κλπ.
Το 20% από στερεά τρόφιμα, κυρίως από φρούτα και λαχανικά

Όταν ο οργανισμός διψάει:
•Η δίψα δεν είναι πάντοτε καλή ένδειξη για τις ανάγκες του σώματος σε νερό
•Αποβάλλουμε νερό μέσω της αναπνοής, του ιδρώτα, των ούρων, των κοπράνων και του δέρματος.
•Σε υψηλές θερμοκρασίες και κάτω από συνθήκες έντονης σωματικής κόπωσης, ο οργανισμός θέλει περισσότερο νερό.
•Γυναίκες που κυοφορούν ή θηλάζουν, τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι είναι περισσότερο ευπαθείς στην αφυδάτωση.
•Τα φρούτα, τα λαχανικά, οι σούπες και τα ροφήματα είναι καλή πηγή νερού

Ο κανόνας:
-2,5 λίτρα νερό την ημέρα χρειάζονται οι άντρες
-2 λίτρα νερό την ημέρα χρειάζονται οι γυναίκες

Related Posts