Συμβουλές για τις Πανελλαδικές

Ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος Αναστάσιος Παπαλαζάρου δίνει διατροφικές συμβουλές που προσφέρουν έξτρα ενέργεια  στους μαθητές που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις:....
"Όταν νιώθετε την κούραση να σας καταβάλλει και δεν έχετε δυνάμεις να συνεχίσετε το διάβασμα τότε μπορείτε να καταναλώσετε σαν σνακ: ένα ποτήρι φρέσκο χυμό ή δύο μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης ή ένα γιαούρτι με μέλι ή μια μπανάνα ή μια χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς ή 3-4 μπισκότα τύπου πτι-μπερ, τα οποία είναι τα πιο "αθώα" και ακίνδυνα από θερμιδικής πλευράς.

*  Αν θέλετε, ωστόσο, κάτι γλυκό να φάτε, τότε μπορείτε να καταφύγετε σε ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας, κατά προτίμηση μεγέθους σπιρτόκουτου.
Όχι πάντως μεγαλύτερο από ένα τραπουλόχαρτο, γιατί η σοκολάτα παχαίνει (100 γραμμ. σοκολάτας μεταφράζονται σε 500 θερμίδες). Αν θέλετε να δράσει πιο γρήγορα η καφεΐνη του καφέ, πιείτε τον σκέτο με λίγη ή ελάχιστη ζάχαρη, φρουκτόζη, μέλι ή κάποιο υποκατάστατο ζάχαρης, χωρίς όμως γάλα.
Ο λόγος είναι ότι το γάλα επιβραδύνει την απορρόφηση της καφεΐνης από τον οργανισμό.

* Προσοχή δεν πρέπει να τρώτε ένα γεύμα την ημέρα. Αντιθέτως, πραγματοποιήστε 4-5 μικρά γεύματα, σαν σνακ.
Με αυτόν τον τρόπο, καταφέρνετε να διατηρήσετε σταθερή τη γλυκόζη στο αίμα ενώ παράλληλα αποφεύγονται οι αυξομειώσεις της, οι οποίες προκαλούν υπνηλία.

* Τέλος μην ξεχνάτε για κανένα λόγο να πίνετε πολύ νερό ή άλλα υγρά (γάλα, σπιτικά smoothies, φυσικούς χυμούς) κατά τη διάρκεια της ημέρας για να αποφύγετε την αφυδάτωση, που εκδηλώνεται με πονοκέφαλο και δυσχεραίνει τη διαδικασία του διαβάσματος.
asvolou

Related Posts