"Ανάσταση" και στο στομάχι μας

Το πασχαλινό τραπέζι μας περιμένει και σίγουρα δεν είναι η κατάλληλη στιγμή ούτε για δίαιτα ούτε για να περνάμε από το μικροσκόπιο κάθε μας μπουκιά.
Απολαύστε τα εδέσματα της Ανάστασης γνωρίζοντας ότι, όταν εφαρμόζεται ο κανόνας του μέτρου, κάθε τρόφιμο έχει να μας προσφέρει και κάτι που βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού μας.
*  Αρνί :
Αυτή η τρυφερή ποικιλία κόκκινου κρέατος είναι ιδιαίτερα πλούσια σε σελήνιο. Η έλλειψη αυτού του μεταλλικού στοιχείου έχει αποδειχθεί ότι διπλασιάζει την εμφάνιση των κρίσεων άσματος.
Διατροφική αξία ανά 100 γραμμάρια:
Πρωτεΐνη: 30,4 γρ., Λίπος: 9,4 γρ., Θερμίδες 215, Σίδηρος: 1,2 μιλιγκράμ, Χοληστερόλη: 95 μιλιγκράμ.
Οφέλη.
Το αρνί είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης που προσφέρει και τα οκτώ βασικά αμινοξέα σε κάθε μερίδα. Επίσης είναι μια πολύ καλή πηγή ψευδαργύρου που είναι σημαντικός για την υγεία του ανοσοποιητικού, για την επούλωση των πληγών, αλλά και για τη φυσιολογική αναπαραγωγή των κυττάρων. Το αρνί είναι καλή πηγή βιταμίνης Β12, η οποία συμβάλλει στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων, την πρόληψη της αναιμίας αλλά και την υγεία του νευρικού συστήματος.
*  Κάρβουνα.
Φροντίστε τα κάρβουνα να είναι από ξύλο και όχι από αυτά που είναι περιχυμένα με ουσίες ανάφλεξης, γιατί ο καπνός που αναδύουν και πάει και κολλάει στο κρέας είναι πιο επιβαρυμένος με καρκινογόνες ουσίες. Ο καλύτερος τρόπος μαγειρέματος του αρνιού παραμένει η γάστρα.
*  Μαγειρίτσα.
Η μαγειρίτσα είναι ιδιαίτερα θρεπτική, όμως τα λιπαρά είναι ...τσιμπημένα. Παρ όλα αυτά, περιέχει σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, χαλκό, καθώς και βιταμίνες όπως η νιασίνη. Ένα πιάτο σίγουρο ότι δεν θα βλάψει κανέναν. Αν έχετε προβλήματα πέψης, προτιμήστε να μην την φάτε το βράδυ της Ανάστασης και να μην τη συνοδεύσετε με τίποτε άλλο παρά μόνο με σαλάτα.
*  Κρασί.
Χάρη στο περιεχόμενό του σε αλκοολικά αλλά και μη αλκοολικά φωτοχημικά, το κρασί φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπαθειών, κάποιων καρκίνων και να επιβραδύνει την πορεία νευρολογικών εκφυλιστικών διαταραχών, όπως το Αλτσχάιμερ και τη νόσο του Πάρκινσον. Ωστόσο, η ποσότητα κρασιού που καταναλώνουμε είναι αυτή που παίζει μεγάλο ρόλο για το αν θα αποτελέσει φάρμακο ή ...φαρμάκι.
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι μέτριες ποσότητες αλκοόλ μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα της καλής χοληστερίνης και να κάνουν πιο ρευστό το αίμα. Τα μη αλκοολικά φυτοχημικά στο κρασί, όπως τα φλοβονοειδή και  η ρεσβερατόλη, δρουν σαν αντιοξειδωτικά και προλαμβάνουν τις ελεύθερες ρίζες από το να προκαλέσουν κυτταρικές βλάβες. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η ρεσβερατρόλη μπορεί να παράγει πανίσχυρους αντιθρομβωτικούς παράγοντες που μειώνουν τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου. Σε πειράματα που έγιναν σε ζώα, η ρεσβερατρόλη έδειξε να μειώνει την εμφάνιση καρκινικών όγκων.
*  Χορταρικά και Μυρωδικά.
Η προσθήκη των χορταρικών όπως είναι η φρέσκια ρίγανη, το δεντρολίβανο, ο μαϊντανός, το σκόρδο, η δάφνη, κ.α. καθιστούν το αρνί πλέον εύγευστο και κυρίως υγιεινό και φυσικά αντί για βούτυρο καλό είναι να χρησιμοποιείται το ελαιόλαδο. Ειδικά το δενδρολίβανο αλλά και η ρίγανη ενεργούν ως απορροφητικά των λιπαρών του αρνιού.
*  Αβγά.
Τα αβγά τα κανονικά και όχι τα σοκολατένια είναι πολύτιμα σε διατροφική αξία. Για παράδειγμα, σύμφωνα με μια έρευνα, ένα αβγό την ημέρα μπορεί να προλαμβάνει τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας χάρη στα καροτενοειδή που περιέχει και κυρίως της λουτεϊνης και της ζεαξανθίνης. Επίσης, η κατανάλωση αβγού με αυτόν τον ρυθμό μειώνει  τον κίνδυνο καταρράκτη.
Επιπλέον, έρευνα της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ έδειξε ότι δεν υπάρχει σημαντική σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση αβγών και την καρδιοπάθεια. Μάλιστα, η συχνή κατανάλωση αβγών φαίνεται να προλαβαίνει τους θρόμβους, τα εγκεφαλικά και τις καρδιακές προσβολές. Επιπλέον, τα αβγά είναι μια πολύ πηγή χολίνης, η οποία βοηθάει στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού και καρδιαγγειακού συστήματος. Επίσης, περιέχουν το κατάλληλο είδος λίπους. Ένα αβγό περιέχει μόνο 5 γραμμάρια λίπους και μόνο το 1,5 γραμμάριο είναι κορεσμένο λίπος.
Όσο για την άποψη που επικρατούσε μέχρι πρόσφατα ότι ακόμα και η μέτρια κατανάλωση αβγών επιβαρύνει τη χοληστερίνη μας, αυτό διαψεύδεται από νέα έρευνα. Τέλος τα αβγά είναι από τα ελάχιστα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D, προστατεύουν από τον καρκίνο του μαστού και βοηθάνε στην υγεία των μαλλιών και των νυχιών.
Κατερίνα Νικολοπούλου.

Related Posts