Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Πάρνηθα, ζωντανός εθνικός Δρυμός

Αν σας έλεγαν να πάτε μια βόλτα στον παράδεισο, εσείς πώς θα πηγαίνατε; Με τα πόδια ή με το ποδήλατο; Σας προτείνω να δοκιμάσετε και τα δύο. Ακόμα και αν δεν είστε "της φύσης" και "των σπορ". Πάρτε τη φίλη σας, τον φίλο σας, τα παιδιά σας, τους γονείς σας, και πηγαίνετε. Δεν υπάρχει τίποτα που να σας δυσκολέψει, τίποτα να φοβηθείτε. Βάλτε μαλακά αθλητικά παπούτσια (ή αρβυλάκια πεζοπορίας αν έχετε), πάρτε ένα καλό χάρτη, φορτώστε τα ποδήλατα στη σχάρα, και ελάτε.
Α, και κάτι ακόμα: ο παράδεισος δεν είναι μακριά, απέχει μόλις μισή ώρα από το κέντρο της Αθήνας. Και είναι καταπράσινος.

Μονοπάτια
Καταφύγιο Μπάφι - πηγή Κορομηλιά - Καταφύγιο Φλαμπούρι.
Η πιο εύκολη, μικρή πεζοπορία στην Πάρνηθα, ιδανική για οικογένειες με μικρά παιδιά. Είναι μια πανέμορφη διαδρομή μέσα στα έλατα, σε ευδιάκριτο μονοπάτι με ελάχιστες υψομετρικές διαφορές. Δεν χρειάζεται καν να έχετε νερό μαζί σας, γιατί στο δρόμο σας θα συναντήσετε δύο πηγές.
Το μονοπάτι ξεκινάει από το χωμάτινο πλάτωμα - πάρκινγκ του καταφυγίου Μπάφι, από το μοναδικό άνοιγμα που υπάρχει στη ξύλινη περίφραξη προς τα ανατολικά, όπου θα δείτε και μια μικρή ξύλινη πινακίδα που γράφει "Προς χώρο δασικής αναψυχής". Περνάτε αυτό το άνοιγμα, που στα πρώτα του μέτρα έχει κάποιους κομμένους κυλινδρικούς κορμούς δέντρων για σκαλοπάτια, και πλέον έχετε μπει στο μονοπάτι προς Φλαμπούρι, που είναι σηματοδοτημένο με μεγάλα κόκκινα σημάδια πάνω στους κορμούς των δέντρων. Ύστερα από 400 μ. έχετε βγει στο δρόμο, ακριβώς στο σημείο της διασταύρωσης με τον χωματόδρομο που κατηφορίζει δεξιά προς το Φλαμπούρι (υπάρχουν πινακίδες). Ακολουθείτε αυτό τον χωματόδρομο για 700 μ. προς τα ανατολικά, και ακριβώς στο τέλος της κατηφόρας, εκεί όπου ο δρόμος στρίβει νότια, θα δείτε ένα μονοπάτι να χώνεται στο ελατόδασος, ευθεία ανατολικά (δεν υπάρχει σήμανση).
Αυτό το σκέλος του μονοπατιού είναι από τα ομορφότερα της περιοχής, ομαλό, χωρίς καμία δυσκολία, και απόλυτα σαφές. Κατηφορίζετε διασχίζοντας το πυκνό ελατόδασος, και μετά από 800 μ. έχετε φτάσει στην πηγή της Κορομηλιάς, και έχετε συναντήσει έναν χωματόδρομο.
Τώρα ακολουθείτε τον χωματόδρομο προς τα δεξιά (νοτιοδυτικά και μετά από 200 μ. βλέπετε ένα μονοπατάκι που ανηφορίζει στα δεξιά σας. Αυτό το μονοπάτι (σαφές, με κόκκινη σήμανση) καταλήγει στον χωματόδρομο προς το Φλαμπούρι, περνώντας από την πηγή της Κατάρας.
Το ίδιο όμορφη και βατή επιλογή είναι το μονοπάτι που θα συναντήσετε λίγο πιο κάτω, και αυτό σηματοδοτημένο, που βγάζει κατευθείαν στο καταφύγιο Φλαμπούρι, περνώντας από την πηγή της Κυράς. Διαλέξτε λοιπόν πηγή, και ανηφορίστε.

Σαλονίκι - Άγιος Νικόλαος.
Μια εντυπωσιακή διαδρομή μέσα στο πυκνό πευκοδάσος, όπου σίγουρα θα δείτε πολλά ελάφια. Από τη δυτική άκρη του ξέφωτου που το λένε Σαλονίκι, πίσω από την παράγκα και το μαντρί, θα δείτε τις κόκκινες κορδέλες στα δέντρα που σηματοδοτούν την αρχή του μονοπατιού που φεύγει νοτιοδυτικά προς Πύρεζα και Λημικό. Μετά από λίγα μέτρα θα δείτε, επίσης σηματοδοτούμενη με ασπροκόκκινα κορδελάκια κρεμασμένα στα δέντρα, τη διακλάδωση δεξιά (δυτικά) προς Άγιο Νικόλαο.
Το μονοπάτι αυτό διασχίζει ένα μαγευτικό πευκοδάσος αλλά και πυκνή χαμηλή βλάστηση που κάποιος φρόντισε να κλαδέψει, κι έτσι το μονοπάτι είναι καθαρό και πολύ ευχάριστο. Κατηφορίζοντας ομαλά, μετά από 3,4 χλμ. και μιάμιση ώρα πορείας έχετε φτάσει στο μεγάλο ξέφωτο όπου βρίσκεται το ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου και ένα πηγάδι με μια ποτίστρα για τα ζώα.
Κατηφορίζοντας από τον Άγιο Νικόλαο για μερικά μέτρα προς τη ρεματιά στα νοτιοδυτικά, θα πιάσετε το μονοπάτι που ακολουθεί την κοίτη αυτής της ρεματιάς προς τα βορειοδυτικά, και μετά από 1.300 μ. καταλήγει στον χωματόδρομο που πάει προς Αυλώνα.