Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Κυνηγούν τον Καλατράβα από τη Ν. Υόρκη ως τη Βενετία

Τα έργα του Σαντιάγο Καλατράβα, μόνο αμελητέα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν.
Οι απόψεις του και το στιλ του στην αρχιτεκτονική, είχαν ως αποτέλεσμα πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο να «αγκαλιάσουν» τις κατασκευές του ανάμεσα τους και η Αθήνα.
Τα τελευταία χρόνια όμως αυξάνονται οι....

αντιδράσεις και οι αρνητικές κριτικές στον ίδιο και στα έργα του, καθώς πλέον χαρακτηρίζονται υπερεκτιμημένα, ελαττωματικά, με υψηλό κόστος συντήρησης, με πολλούς να τον κατηγορούν ότι αμείφθηκε με υπέρογκα ποσά για έργα που εν τέλει δεν «έπιασαν».

Όπως αναφέρουν τα «Νέα», τα αρνητικά σχόλια για τον Καλατράβα υπάρχουν σε πάρα πολλές πόλεις όπου δημιούργησε έργα, με την γενέτειρα του τη Βαλένθια, την Βενετία, το Οβιέδο, την Νέα Υόρκη και άλλες πόλεις να εξαπολύουν δριμύ κατηγορώ για τις πρακτικές και την αποτελεσματικότητα του Ισπανού αρχιτέκτονα.

ΟΑΚΑ: Το «λίφτινγκ» κόστισε 12.771% παραπάνω από το αρχικό πλάνο!
Ο Σαντιάγο Καλατράβα, έβαλε το «μαγικό» ραβδί του και στην Αθήνα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Μέσα στο γενικό κλίμα της ανοργανωσιάς, ανατέθηκε στον Ισπανό αρχιτέκτονα το «λίφτινγκ» του ΟΑΚΑ. Μόνο η μελέτη κόστισε 1,17 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα 300 μέλη της ομάδας του Καλατράβα αμείφθηκαν με 4,5 εκατ. ευρώ! Τα ευτράπελα δεν σταμάτησαν εκεί καθώς η στέγη του σταδίου κόστισε 130 εκατ. ευρώ, ενώ η συντήρηση της κόστισε άλλα 6 εκατομμύρια.

Εν τέλει το συνολικό κόστος της ανακατασκευής του ΟΑΚΑ έφτασε τα 399 εκατομμύρια ευρώ με την υπερκοστολόγηση να αγγίζει το 12.771% από τα αρχικά 3,1 εκατομμύρια ευρώ που είχαν υπολογιστεί. Πάντως ο Ισπανός αρχιτέκτονας σε μια κίνηση...μεγαλοψυχίας έκανε δώρο στο ελληνικό κράτος την μελέτη για την πεζογέφυρα της Λεωφόρου Μεσογείων η κατασκευή της οποία κόστισε 3 εκατ. ευρώ.

Βαλένθια: Το Palau de les Arts κόστισε τέσσερις φορές παραπάνω από το αναμενόμενο
Ο τόπος καταγωγής του Σαντιάγο Καλατράβα η Βαλένθια, είναι ο πιο σφοδρός κατήγορος του, καθώς ο 61χρονος αρχιτέκτονας δημιούργησε το φουτουριστικό έργο την «Πόλη των Επιστημών και των Τεχνολογιών» παίρνοντας ως αμοιβή σχεδόν 100 εκατ. ευρώ με το συνολικό κόστος του έργου να εκτοξεύεται από τα 308 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού στο 1,2 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, η τοπική κυβέρνηση της Βαλένθια επιρρίπτει ευθύνες στον Καλατραβα για την εμφάνιση εξογκωμάτων στην κεραμική επίστρωση της πρόσοψης του Palau de les Arts, το οποίο κόστισε 478 εκατ. ευρώ, τέσσερις φορές παραπάνω από το προβλεπόμενο. Οι τοπικές Αρχές, έχουν αποφασίσει να μην πληρώσουν τις εργασίες επισκευής και θα στείλουν το «ραβασάκι» με τον λογαριασμό στον Καλατράβα.

Οργή και αγανάκτηση σε Βενετία, Οβιέδο και Νέα Υόρκη για τον Καλατράβα
Οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα πάντως για τον Ισπανό αρχιτέκτονα, δεν σταματάνε σε Βαλένθια και Αθήνα. Οι Αρχες της Βενετίας, εξέδωσαν ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία ο Καλατράβα εγκαλείται με τρεις μηχανικούς λόγω του υψηλού κόστους γέφυρας που έχτισαν, καθώς το έργο είχε προϋπολογισμό 4 εκατ. ευρώ και εν τέλει κόστισε 10.

Παράλληλα, ο Καλατράβα και η ομάδα του καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους και άλλα 3,5 εκατ. ευρώ για την επισκευή ζημιών από κατολίσθηση στο Συνεδριακό Κέντρο του Οβιέδο, το 2006, ενώ χτιζόταν.

Οι κριτικές όμως για τον Καλατράβα συνεχίζονται, με τον δήμαρχο της Νέας Υόρκης Μάικλ Μπλούμπεργκ να δηλώνει ότι το πρότζεκτ του τερματικού σταθμού εκεί που βρίσκονταν οι Δίδυμοι Πύργοι στο Μανχάταν παραμένει ανοικτό, αφού τα σχέδια του Καλατράβα είναι πολύ περίπλοκα για να πάρουν «σάρκα και οστά».

Εκτός αυτού, αν και αρχικά είχε κοπεί ένα κονδύλι ύψους 2,2 δισ. ευρώ για τις εργασίες, ο αρχιτέκτονας ζήτησε επιπλέον 1,2 δις.

Η στέγη του ΟΑΚΑ που κόστισε 130 εκατ. ευρώ


Το Palau de les Arts που κόστισε 1,2 δις ευρω
iefimerida

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια