Έναρξη λειτουργίας 15 Μαΐου 1935
Εξυπηρετεί τη Μόσχα και τις γειτονικές δορυφορικές πόλεις Κοτέλνικι, Κρασνογκόρσκ, Λιούμπερτσι και Ρέουτοφ.
Λειτούργησε για πρώτη φορά το 1935 με μία γραμμή μήκους 11 χιλιομέτρων και 13 σταθμούς, ως το πρώτο σύστημα υπόγειου σιδηροδρόμου στη Σοβιετική Ένωση.
Σήμερα, έχει συνολικά 303 σταθμούς (μαζί με την Κεντρική Κυκλική Γραμμή της Μόσχας και το μονορέιλ) και συνολικό μήκος διαδρομών 525,3 χιλιόμετρα (μαζί με την Κεντρική Κυκλική Γραμμή της Μόσχας και το μονορέιλ), μήκος που το καθιστά το όγδοο μακρύτερο στον κόσμο και το μεγαλύτερο σε μήκος μετρό εκτός Κίνας.
Το δίκτυό του είναι κυρίως υπόγειο, με το βαθύτερο σημείο (στον σταθμό Πάρκο Πομπέντυ) 84 μέτρα κάτω από την επιφάνεια, ένα από τα βαθύτερα για μετρό σε όλο τον κόσμο. Είναι το μετρό που εξυπηρετεί τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών στην Ευρώπη (7 εκατομμύρια ημερησίως κατά μέσο όρο), τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών από όλες τις χώρες εκτός Ασίας και, λόγω της εντυπωσιακής αρχιτεκτονικής αισθητικής των σταθμών του, αποτελεί τουριστικό αξιοθέατο το ίδιο.

Ευτυχώς, το δίκτυο είναι ιδιαίτερα εκτεταμένο (έχει 12 γραμμές και 185 σταθμούς, καλύπτοντας μια απόσταση περίπου 305 χιλιομέτρων!) και επομένως θεωρείται βέβαιο ότι θα βρεθείτε στην ανάγκη του. Τέλεια!
Αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Πρώτον, η γλώσσα.
Τα πάντα (στην περίπτωσή μας τα ονόματα των σταθμών) είναι γραμμένα στα ρωσικά και μόνο.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δώσετε στον εαυτό σας λίγο χρόνο να εξοικειωθεί με το κυριλλικό αλφάβητο.
Δεύτερον, χρειάζεται επίσης κάποιος χρόνος για να μπείτε στη «λογική» του μετρό της Μόσχας. Έτσι, ενώ στα περισσότερα, αν όχι όλα, μετρό της Ευρώπης οι κοινοί σταθμοί έχουν ένα όνομα, στη Μόσχα δεν συμβαίνει το ίδιο.
Αν ας πούμε ο διπλός σταθμός του Συντάγματος ήταν στη Μόσχα, θα είχε δύο ονόματα και η μετακίνηση από τον ένα στον άλλο θα απαιτούσε αρκετό περπάτημα σε στοές 100 και 200 μέτρων!
Αλλά σε τι περιβάλλον, θα μου πείτε!
Εδώ, ό,τι έχετε ακούσει είναι αλήθεια. Όσο κι αν έχεις δει φωτογραφίες, η πραγματικότητα σε ξεπερνάει.
Τα μάρμαρα, οι πολυέλαιοι, τα χρυσά μωσαϊκά, οι τοιχογραφίες και τα γλυπτά διάσημων Ρώσων καλλιτεχνών σε αφήνουν άφωνο. Τουλάχιστον 40 σταθμοί θεωρούνται αρχιτεκτονικά αριστουργήματα.
Επίσης, είναι πάμφθηνο και οι συρμοί περνούν πάρα πολύ συχνά. Στα εκδοτήρια, αν δεν μιλούν αγγλικά, δείξτε τον αριθμό των εισιτηρίων με τα δάχτυλα. Θα σας καταλάβουν. Γενικά, μια μοναδική εμπειρία.
0 Σχόλια