Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Κορίτσια από πολιτικό σπίτι

Καταρρίπτοντας το κλισέ της οικογενειοκρατίας στην πολιτική ζωή της χώρας, τέσσερις γόνοι πολιτικών ανεβαίνουν στη σκηνή αντί στα βουλευτικά έδρανα.
Και, όπως όλα δείχνουν, παίρνουν ψήφους εμπιστοσύνης.......

* Λένα Παπαληγούρα.
Ο χώρος της πολιτικής δεν τη συγκίνησε ποτέ, αν και το οικογενειακό της δέντρο έχει πλείστα ονόματα της σύγχρονης πολιτικής Ιστορίας να επιδείξει. Η κόρη του Αναστάση Παπαληγούρα και εγγονή των Παναγή Παπαληγούρα και Γεωργίου Ράλλη θεωρεί πως ως πολιτικός θα είχε αποτύχει, αφού δεν θα είχε τη δυνατότητα να κάνει πράξη τις πεποιθήσεις της.
Περιορίζεται, λοιπόν, να κάνει πολιτική μέσω της τέχνης της - πορεία που ξεκίνησε το 2006. Η ατυχία της συναδέλφου της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου πριν από την πρεμιέρα του "Έρωτα του δον Περλιμπλίν και της Μπελίδα", σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη, την ανέβασε αναπάντεχα στη σκηνή με τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
'Εκτοτε, η Λένα Παπαληγούρα βρίσκεται στο θεατρικό προσκήνιο απολαμβάνοντας την εμπιστοσύνη καταξιωμένων σκηνοθετών και αποσπώντας κολακευτικά σχόλια για την απόδοσή της.
Μετά από ένα σύντομο πέρασμα από το Θέατρο Τέχνης - όπου σπούδασε - η 26χρονη ηθοποιός ανήκει στο δυναμικό του Εθνικού Θεάτρου. Ύστερα από τις αξιοσημείωτες ερμηνείες της στο "Γλυκό πουλί της νιότης" και την "Τριλογία του παραθερισμού", δεν είναι λίγοι αυτοί που μιλούν για μια σωστή αποκάλυψη, παρακολουθώντας φέτος τον "Ξένο" όσο και την "Αυλή των θαυμάτων" όπου πρωταγωνιστεί.
Η μεγαλύτερη δοκιμασία της, ωστόσο, αναμένεται να έρθει την επόμενη θεατρική περίοδο, αφού ο διεθνούς φήμης Ρόμπερτ Γουίλσον την έχει συμπεριλάβει στη διανομή της "Οδύσσειας".
* Αγγελική Παπαθεμελή.
Λίγοι από τους θεατές του περασμένου Φεστιβάλ Αθηνών που παρακολούθησαν τον πολιτικό πειραματισμό των "Pequod" στην "Υπόθεση Εργασίας" παρασύρθηκαν από το συνειρμό του ονόματος. Κι όμως, η πρωταγωνίστρια και εκ των ιδρυτών της δραστήριας ομάδας Αγγελική Παπαθεμελή είναι κόρη του Στέλιου Παπαθεμελή - παλιού υπουργού των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και νυν προέδρου της Δημοκρατικής Αναγέννησης. Κι αυτό γιατί η Αγγελική Παπαθεμελή επιμένει να είναι αναγνωρίσιμη - τουλάχιστον στους θεατρικούς κύκλους - ως "παιδί" του "Εμπρός", του ιστορικού θεάτρου του Τάσου Μπαντή.
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 έως σήμερα, η ηθοποιός έχει διαγράψει μια σημαντική διαδρομή στο ελεύθερο θέατρο, αφήνοντας εποχή από τα πρώτα της βήματα: ως Λώρα στο "Γυάλινο κόσμο" σε σκηνοθεσία Μαρίκιου και αργότερα ως Νίνα στο "Γλάρο" του Μαστοράκη.
Εδώ και τρία χρόνια, έχει επιλέξει κοινή επαγγελματική πορεία με τον παλιό συμφοιτητή της Δημήτρη Ξανθόπουλο, που σε συνεργασία με το συγγραφέα Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη ίδρυσαν τους "Pequod".
Τα δείγματα γραφής τους, αρχής γενομένης από την πρωτότυπη ανάγνωση του "Γλάρου" τους έχουν κατατάξει στις πιο ελπιδοφόρες ομάδες της νεότερης θεατρικής γενιάς.
* Αμαλία Αρσένη.
Μάλλον δεν θα απορούσε κανείς αν η κόρη του Γεράσιμου Αρσένη και της Λούκας Κατσέλη ασχολείτο με την πολιτική. Κι όμως, η Αμαλία Αρσένη αρνείται να βαδίσει στα χνάρια των γονιών της - τους οποίους ωστόσο φροντίζει να διαχωρίζει από τους υπόλοιπους της κάστας. "Όλοι οι πολιτικοί δεν είναι ίδιοι. Αλλά μάλλον, βολεύει κάποιους να το πιστεύουν" σπεύδει να πει.
Η ίδια προτίμησε να δοκιμαστεί στο θέατρο όπως ο παππούς και η γιαγιά της, ο Πέλος και η Αλέκα Κατσέλη - και οι δύο εμβληματικά πρόσωπα του ελληνικού θεάτρου. Τάση που εκτός από τη θεία της Νόρα είχε και η μητέρα της Λούκα, η οποία πριν ολοκληρώσει τις σπουδές της στα οικονομικά ήταν απόφοιτος δραματικής σχολής. Συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση, η 21χρονη ηθοποιός είναι πτυχιούχος κλασικού θεάτρου από το London Academy of Music, ενώ συνεχίζει τις σπουδές της στο Κολέγιο Smith της Μασαχουσέτης - τις οποίες διέκοψε για να αναλάβει τον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο. Την ευκαιρία της δίνει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο οποίος σκηνοθετεί στο "Θέατρο του Νέου Κόσμου" το "Στάλερχοφ". Πληροφορίες, δε, αναφέρουν πως ο σκηνοθέτης είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένος με την επιλογή της Αρσένη, που εμφανίζεται πολλά υποσχόμενη.
* Γεωργιάννα Νταλάρα.
Το όνειρο που μεγάλωνε μαζί της από τα πρώτα σχολικά της χρόνια κάνει πραγματικότητα η Γεωργιάννα Νταλάρα. Η 22χρονη, που δεν έδειξε ενδιαφέρον να στραφεί ούτε στο τραγούδι, όπως ο καταξιωμένος πατέρας της Γιώργος Νταλάρας, μα ούτε και στην πολιτική, στην οποία πρόσφατα επιδόθηκε η μητέρα της Άννα, αφοσιώθηκε στην υποκριτική.
Αμέσως μόλις ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη λογοτεχνία και το σινεμά στο Πανεπιστήμιο Brown της Νέας Υόρκης, πάτησε το πόδι της στην ορχήστρα της Επιδαύρου με ένα ρόλο στο Χορό της αριστοφανικής κωμωδίας "Όρνιθες" που σκηνοθετούσε το 2009 ο Σωτήρης Χατζάκης. Ένα καλοκαίρι αργότερα, η Γεωργιάννα εντάχθηκε στο δυναμικό του Εθνικού και υποδύθηκε την Ερμιόνη στον ευριπίδειο "Ορέστη", όπως το σκηνοθέτησε ο Γιάννης Χουβαρδάς.
Οι καλές κριτικές που απέσπασε φαίνεται πως τροφοδότησαν τις φιλοδοξίες της, οι οποίες φτάνουν έως τη Μήδεια. "Ονειρεύομαι νευρώδεις, τραγικούς, ευλύγιστους ρόλους. Και όταν φύγει πια αυτή η περισσή ενέργεια, ονειρεύομαι τη Μήδεια", έχει δηλώσει χαρακτηριστικά.
Τελευταίας της εμφάνιση ήταν στην περσινή επιτυχία "Η τριλογία του παραθερισμού" σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, αφού αυτή τη θεατρική περίοδο η Γεωργιάννα Νταλάρα απέχει από τη σκηνή.
scharami@e-typos.com

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια