Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

ΚΑΚΟ BRAND NAME ΔΙΕΘΝΩΣ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ...

Πώς φθάσαμε στον διασυρμό και στη χρεοκοπία της εικόνας μας
Εδώ και περίπου τρεις μήνες, το όνομα της Ελλάδος έχει κυριολεκτικώς διασυρθεί διεθνώς λόγω της ομολογίας παραποίησης των στατιστικών της στοιχείων και της δημοσιονομικής κατάστασής της.
Είναι εντυπωσιακή η πληθώρα των αρνητικών δημοσιευμάτων του
ξένου Τύπου, αλλά και των δηλώσεων αξιωματούχων άλλων χωρών, οι οποίοι επιμένουν να διευκρινίζουν πως «δεν είμαστε Ελλάδα».
Ανθρωποι που γνωρίζουν σε βάθος τις διεθνείς αγορές τονίζουν πως το στερεότυπο της αναξιοπιστίας έχει πλέον ριζώσει σε επιχειρηματικούς και επενδυτικούς κύκλους. 
Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι χαρακτηρισμοί μπορεί να είναι άδικοι, υπερβολικοί ή ακόμη και έντεχνα καλλιεργημένοι από επενδυτικά κεφάλαια, τα οποία στοιχηματίζουν στη χρεοκοπία της χώρας. 
Αδικο ή όχι, όμως, το στερεότυπο έχει πλέον σχηματισθεί....


Ελληνας τραπεζίτης με μεγάλη εμπειρία στο εξωτερικό ανέφερε χαρακτηριστικά πως «οι ξένες τράπεζες, τα μεγάλα ταμεία συντάξεων, οι επενδυτές, δεν έχουν απλώς πεισθεί πως τα ελληνικά ομόλογα ενδέχεται να είναι «τοξικά». Θεωρούν την Ελλάδα «τοξική» χώρα, που σημαίνει πως, εκτός από την καχυποψία έναντι των ομολόγων, αντιμετωπίζουν με μεγάλο δισταγμό επενδύσεις σε μετοχές ελληνικών εταιρειών, τον δανεισμό των ελληνικών τραπεζών ή την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων στην Ελλάδα.

Δυστυχώς, σε αυτή την κατεύθυνση έχει παίξει εξαιρετικά αρνητικό ρόλο το γεγονός πως το ελληνικό Δημόσιο καθυστερεί απίστευτα να πληρώσει τα χρέη του σε ξένες μεγάλες εταιρείες. Επίσης, τεράστια ζημία προκάλεσε η υπόθεση της COSCO, που εξόργισε όχι μόνο τους Κινέζους, αλλά όλους όσοι μπορεί να σκέπτονταν να επενδύσουν στη χώρα».

Οι επιπτώσεις από το αρνητικό brand name έχουν ήδη γίνει αισθητές στην ελληνική αγορά. Ελληνες επιχειρηματίες οι οποίοι συμμετέχουν σε παρουσιάσεις στο εξωτερικό (road shows) ή τηλεδιασκέψεις με διεθνείς αναλυτές, αναφέρουν πως βομβαρδίζονται με ερωτήσεις για το αν η Ελλάδα θα χρεοκοπήσει ή πώς είναι δυνατόν να παραποιεί τοσο πολύ τα στοιχεία για την οικονομία. Αξίζει να σημειωθεί πως οι ξένοι επενδυτές συχνά λειτουργούν με την ψυχολογία του «κοπαδιού σε πανικό», πως δηλαδή οι υπεύθυνοι για επενδύσεις ή συναλλαγές στην Ελλάδα επηρεάζονται άμεσα από τα δημοσιεύματα και τις δηλώσεις, φοβούνται μην κατηγορηθούν για το γεγονός ότι αγνόησαν όλες τις σχετικές προειδοποιήσεις για την Ελλάδα, και βρίσκονται υπό άμεση παρακολούθηση των ανωτέρων τους και των ειδικών τμημάτων αξιολόγησης ρίσκου.

Πέραν τούτου, όμως, υπάρχει ένα σοβαρότατο ζήτημα, που αφορά τη γενικότερη φήμη της χώρας, πέραν των αγορών και των επενδυτών. Η Ελλάδα δημιούργησε το 2004 ένα πολύτιμο κεφάλαιο αξιοπιστίας με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, που κέρδισαν τις εντυπώσεις διεθνώς.

Τώρα μοιάζει, όχι απλώς να έχει χάσει αυτό το κεφάλαιο, αλλά να έχει αποκτήσει το χειρότερο brand name για μια ευρωπαϊκή χώρα. Οταν ο πρωθυπουργός της χώρας παραδέχεται εν μέσω συμβουλίου κορυφής της Ε.Ε. πως είναι «η πλέον διεφθαρμένη χώρα» και σωρεία εκπροσώπων άλλων χωρών αποδύονται σε εκστρατείες για να πείσουν ότι «δεν είναι σαν την Ελλάδα», αυτό σημαίνει ότι το brand της χώρας μας έχει φθαρεί απελπιστικά.

Ισως αυτή να αποδειχθεί μακροπρόθεσμα και η μεγαλύτερη ζημία που έχει πάθει η Ελλάδα από αυτή την κρίση, καθώς έχει γίνει αντικείμενο αρνητικών συζητήσεων ανάμεσα σε απλούς πολίτες σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Είπαμε, μπορεί να είναι άδικα ή κακόβουλαόσα έχουν ακουστεί ή γραφεί για την Ελλάδα, είναι όμως πια μέρος της διεθνούς της εικόνας. Και θα χρειασθεί πάρα πολλή δουλειά για να την αλλάξουμε.
olympia.gr
 thalamofilakas

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια