Κουνουπίδι VS μπρόκολο: η μάχη των λαχανικών!

Έχουν παρόμοια όψη, ανήκουν στην ίδια οικογένεια, αποτελούν υπερτροφές και καταναλώνονται με παρόμοιο τρόπο.
Ποιο κερδίζει όμως στη «μάχη» της πιο θρεπτικής τροφής;
Το μπρόκολο και το κουνουπίδι αποτελούν δύο από τα πιο υγιεινά λαχανικά της εποχής και συχνά «πολεμούν» για το ποιο θα πρωταγωνιστήσει στα πιάτα μας:

Το κουνουπίδι αποτελείται από πολλά συγκεντρωμένα μπουμπούκια λευκού χρώματος, που προστατεύονται από τα παχιά πράσινα φύλλα τα οποία εμποδίζουν να τα φτάσει το φως του ήλιου και να σχηματιστεί χλωροφύλλη. Το μέρος του λαχανικού που τρώγεται είναι το ίδιο το λουλούδι, το οποίο καταναλώνεται με διάφορους τρόπου: τουρσί, ωμό, βραστό, στον ατμό κ.ά.  Ωμό, έχει την υψηλότερη διατροφική αξία.

Το μπρόκολο είναι η παραλλαγή του κουνουπιδιού,  με ανθοκεφαλές σε πράσινο ή ιώδες χρώμα και πράσινα φύλλα.
Και τα δύο έχουν σημαντικές ιδιότητες και θρεπτικά συστατικά, αλλά ας δούμε αναλυτικά τι προκύπτει μετά από μια λεπτομερή σύγκρισή τους (τα παρακάτω θρεπτικά συστατικά, αντιστοιχούν σε μία κούπα κάθε λαχανικού).
  • Θερμίδες: 31 θερμίδες το μπρόκολο – 27 θερμίδες το κουνουπίδι
  • Πρωτεΐνες: 2,6 γρ. πρωτεΐνες το μπρόκολο – 2,1 γρ. πρωτεΐνες το κουνουπίδι
  • Υδατάνθρακες: 6 γρ. το μπρόκολο - 5 γρ. το κουνουπίδι
  • Φυτικές ίνες: 9,6% το μπρόκολο – 8,4% το κουνουπίδι
  • Ασβέστιο: 4,3% το μπρόκολο – 2,4% το κουνουπίδι
  • Σίδηρος: 4% το μπρόκολο – 3% το κουνουπίδι
  • Μαγνήσιο: 4,8% το μπρόκολο – 4% το κουνουπίδι
  • Φώσφορος: 6% το μπρόκολο – 4,7% το κουνουπίδι
  • Κάλιο: 8,2% το μπρόκολο – 9% το κουνουπίδι
  • Ψευδάργυρος: 2,6% το μπρόκολο - 2% το κουνουπίδι
  • Βιταμίνη C: 135% το μπρόκολο – 87% το κουνουπίδι
  • Φυλλικό οξύ: 14% το μπρόκολο – 15% το κουνουπίδι
  • Βιταμίνη Α: 11% το μπρόκολο - 0 το κουνουπίδι
  • Βιταμίνη Κ: 116% το μπρόκολο – 21% το κουνουπίδι
Το συμπέρασμα: και τα δύο λαχανικά είναι ιδιαίτερα θρεπτικά και πρέπει να τα τρώμε συχνά. Μάλιστα και τα δύο έχουν από τα χαμηλότερα επίπεδα φυτοφαρμάκων. Βέβαια το μπρόκολο παίρνει το «βραβείο», καθώς περιέχει σημαντικές ποσότητες βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και φυτικών ινών.
Προτιμήστε τα ωμά ή στον ατμό για να επωφεληθείτε από τα περισσότερα δυνατά θρεπτικά συστατικά τους. 
elenikoui

Related Posts