Η σωστή χρήση του ψυγείου

Ασπίδα για την υγεία δεν είναι μόνο οι καλές διατροφικές συνήθειες, αλλά και η ορθή μεταχείριση των τροφίμων στο σπίτι, κάτι που προϋποθέτει τη σωστή χρήση του ψυγείου.
Αν και αυτό θεωρείται αυτονόητο, πρόσφατες έρευνες, σαν τη μελέτη που πραγματοποίησε ο Τομέας Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, έδειξαν ότι δεν είναι, αφού οι Έλληνες καταναλωτές τοποθετούν σε λανθασμένη θέση τα τρόφιμα στο ψυγείο και δεν ελέγχουν ποτέ τη θερμοκρασία της συσκευής.
Παράλληλα, διαπράττουν αρκετά σφάλματα από την ώρα που αγοράζουν τα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ μέχρι να τα τοποθετήσουν στην κουζίνα και να ετοιμάσουν το φαγητό.
Αποτέλεσμα αυτών είναι να αυξάνεται ο κίνδυνος διατροφικών δηλητηριάσεων μέσα στο ίδιο μας το σπίτι, ειδικά τώρα τις ζεστές ημέρες, και επιταχύνεται πολύ η αλλοίωση ορισμένων τροφίμων.

Συμβουλές :

* Τα ευαλλοίωτα τρόφιμα, όπως το φρέσκο γάλα, δεν πρέπει να τοποθετούνται στα ράφια της πόρτας του ψυγείου, καθώς η θέση έχει την υψηλότερη θερμοκρασία.
Εκεί τοποθετούμε μόνο προϊόντα που χρειάζονται ελαφριά ψύξη όπως βούτυρο, μουστάρδα, κέτσαπ και ποτά.
Το γάλα, τα γιαούρτια, τα τυριά και τα αλλαντικά τοποθετούνται στα μεσαία ράφια.
* Δεν γεμίζουμε ασφυκτικά το ψυγείο γιατί εμποδίζεται η κυκλοφορία του αέρα και επηρεάζεται δυσμενώς η κατανομή της ψύξης.
* Προτιμούμε τα μη τεμαχισμένα τρόφιμα που είναι λιγότερο ευαλλοίωτα από τα τεμαχισμένα.
* Ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία του ψυγείου στους 4 βαθμούς C ( σε πολλά νοικοκυριά η έρευνα βρήκε ψυγεία με 8 βαθμούς C, θερμοκρασία πολύ υψηλή).
* Καθαρίζουμε τις επιφάνειες κοπής τροφίμων στην κουζίνα με βακτηριοστατικό σαπούνι και νερό (μπορούμε να τις περάσουμε και με ξίδι) και διαχωρίζουμε τα νωπά τα οποία προορίζονται για μαγείρεμα με όσα είναι έτοιμα προς κατανάλωση.
* Ψήνουμε πολύ καλά τα κρεατικά που παρασκευάζονται από τεμαχισμένη πρώτη ύλη (μπιφτέκια), καθώς ενδέχεται να έχουν επιμολυνθεί.
Χρόνος συντήρησης τροφίμων.
* Κίτρινα σκληρά τυριά και φέτα σε άλμη = 4 εβδομάδες.
* Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (μαρούλι, ρόκα, σπανάκι) = έως 6 ημέρες.
* Λευκά τυριά = 3-7 ημέρες.
* Ωμό κόκκινο κρέας = 4 ημέρες.
* Μαγειρεμένα κρεατικά, πουλερικά και ψάρια = 4 ημέρες.
* Ωμά πουλερικά, λουκάνικα και ψάρια = 2 ημέρες.
* Άλλα ωμά αλλαντικά (μπέικον, ζαμπόν, προσούτο, σαλάμι) 6 ημέρες.
* Φρέσκο παστεριωμένο γάλα = 5 ημέρες.
* Γιαούρτι = έως 2 εβδομάδες.
* Φρέσκα αβγά = 1 μήνας.
* Βραστά αβγά = 1 εβδομάδα.
* Ντομάτες, κολοκύθια = έως 6 ημέρες.
* Καρότα = 2 εβδομάδες.
* Φρούτα = 1 εβδομάδα.

Related Posts