"Μελαγχολία του Χειμώνα" S.A.D.

Μήπως ο χειμώνας σας επηρεάζει ψυχολογικά;
Τις γκρίζες και συννεφιασμένες μέρες νιώθετε θλίψη, κακοκεφιά, αναποφασιστικότητα, μοναξιά, μειωμένο ενδιαφέρον για το παρόν, υπερευαισθησία, αδυναμία - υπνηλία και γενικώς καταβολή δυνάμεων;
Τα παραπάνω συμπτώματα συχνά συνυπάρχουν με τάσεις....

υπερφαγίας και κυρίως με μια ακατανίκητη επιθυμία για γλυκά;
Το πιθανότερο είναι ότι υποφέρετε από τη μελαγχολία του χειμώνα. Πρόκειται για εποχιακή συναισθηματική διαταραχή γνωστή ως S.A.D και με εκτιμήσεις του Π.Ο.Υ. υποφέρουν το 20% του γυναικείου πληθυσμού και μόνο το 6% του ανδρικού.
Τι μπορείτε να κάνετε για ν αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα του συνδρόμου S.A.D.:
* Ηλιακό φως.
Με κάθε ευκαιρία λοιπόν εγκαταλείψατε το σπίτι για να απολαύσετε τον ήλιο.
* Αφεψήματα με αντικαταθλιπτική δράση.
Δοκιμάστε να πίνετε δύο φλιτζάνια την ημέρα από βάλσαμο, μελισσόχαρτο, βαλεριάνα ή δεντρολίβανο.
* Σωματική άσκηση
Είναι χρήσιμη, τόσο για τη πρόληψη όσο και για την αντιμετώπιση κάθε μορφής κατάθλιψης. Αυξάνει την ενεργητικότητα αφού υποχρεώνει τον εγκέφαλο να παράγει ενδορφίνες, ουσίες που  μειώνουν το σωματικό και ψυχικό πόνο και προκαλούν ευφορία.
* Μια πλάκα σοκολάτας.
Θεωρείται φυσικό  αντικαταθλιπτικό αφού περιέχει βιταμίνες Β, μαγνήσιο και σίδηρο που βοηθούν στην ισορροπία του νευροφυτικού συστήματος. Επιπλέον το λίπος της σοκολάτας και η ζάχαρη αυξάνουν τα επίπεδα σεροτονίνης και ενδορφινών στον εγκέφαλο που παρέχουν στον οργανισμό ψυχική ευφορία.
* Υδατάνθρακες και  βιταμίνη C.
Μία διατροφή πλούσια που συμβάλλει σημαντικά στην πρόληψη μιας ελαφριάς μορφής μελαγχολίας.
Ο λόγος είναι ότι οι τροφές αυτές προκαλούν την έκκριση ινσουλίνης, της ορμόνης που βοηθά τον εγκέφαλο να παράγει ένα βασικό αμινοξύ που φέρνει ευεξία στον οργανισμό.
Μαρία Βάρκα.

Related Posts