Εσείς βάζετε γάλα στον καφέ σας; Καλά κάνετε!!

Κυκλοφορεί εδώ και χρόνια, σε διάφορες παραλλαγές , ένας μύθος που λέει ότι δεν πρέπει να βάζουμε γάλα στον καφέ μας , γιατί αλλιώς θα πάθουμε διάφορα τρομερά και φοβερά πράγματα…
Ποια είναι άραγε αυτά τα προβλήματα που θα προκαλέσει αυτή η συνήθεια στην υγεία μας?
Aς δούμε τι λέει ένα δημοσίευμα, που θα το βρείτε σε πολλά (κι από τα κορυφαία σε αναγνωσιμότητα) ελληνικά site:
Όταν το γάλα συνδυαστεί με υψηλή ποσότητα καφεΐνης έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση αποβολής του ασβεστίου από τον οργανισμό. Η καφεΐνη, όχι μόνο αυξάνει την απέκκριση ασβεστίου στα ούρα αλλά προκαλεί και αυξημένη έκκριση ασβεστίου στο έντερο. Επίσης εκτιμάται ότι η πολυουρία που προκαλεί η καφεϊνη σταδιακά οδηγεί στην απώλεια του ασβεστίου από τα ούρα.
Επίσης διαβάζουμε σ ένα site που ασχολείται αποκλειστικά με ιατρικά θέματα:
Έρευνες έδειξαν πως όταν το γάλα αναμιχθεί με υψηλές ποσότητες καφεΐνης (οι οποίες βρίσκονται στον καφέ φυσικά, ή και στο τσάι), τότε αυξάνεται η απέκκριση ασβεστίου από τα ούρα ενώ μεγάλη ποσότητα από το ιχνοστοιχείο αυτό κατακάθεται στα έντερα. Το γάλα στον καφέ σε γενικές γραμμές είναι και “βαρύ” για το στομάχι και συχνά όταν πίνουμε έτσι τον καφέ μας νιώθουμε σαν να μην έχουμε χωνέψει. Η ουσία καζείνη που έχει το γάλα, όταν έρθει σε επαφή με την καφεΐνη, τότε πήζει και δημιουργεί μια μάζα που προκαλεί φούσκωμα, συχνά πόνο στο στομάχι ή την κοιλιά και ακόμη συχνότερα κοιλιακές διαταραχές.
coffee_love_milk_by_toreti
Όπως συμβαίνει συνήθως σε παρόμοια αμφισβητούμενα δημοσιεύματα , αναφέρονται γενικά κι αόριστα, σε υποτιθέμενες έρευνες , χωρίς να τις κατονομάζουν ή να υποδεικνύουν τις πηγές (τις οποίες κρατάνε επτασφράγιστο μυστικό για τους εαυτούς τους). Πόσο μάλλον ν  αναφέρουν τ αποτελέσματα και τα συμπεράσματα αυτών των ερευνών αναλυτικά .
Κυρίως δεν μας λένε , ποιο ήταν το δείγμα , τι ποσότητες χρειάζονται κάθε φορά να καταναλωθούν για να συμβούν τ αρνητικά αποτελέσματα της έρευνας αυτής (ή οποιασδήποτε άλλης) ώστε να αναρωτηθούμε για την αξιοπιστία τους. Για παράδειγμα είμαι σίγουρος ότι δεν θα δώσεις την ίδια βαρύτητα και δεν θ αλλάξεις τις διατροφικές σου συνήθειες αν διαβάσεις ότι,  για να προκύψουν τα αρνητικά αποτελέσματα πρέπει να πίνεις 20 ή 30 καφέδες ημερησίως… Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, τα οφέλη της εσκεμμένης παραπληροφόρησης και τρομολαγνίας θα
χάνονταν, μαζί και η αναγνωσιμότητα του άρθρου τους…
Γενικά πρέπει ν αναφέρουμε ότι ο καφές (είναι αποδεδειγμένο) έχει μερικά εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία – πιθανώς λόγω των αντιοξειδωτικών που περιέχει. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι αυτοί που πίνουν καφέ έχουν χαμηλότερο κίνδυνο χρόνιων ασθενειών όπως διαβήτης τύπου 2, ηπατική νόσο, νόσο του Πάρκινσον, νόσο του Alzheimer, και νόσου της χοληδόχου κύστης .
Απο την άλλη ο καφές είναι γεγονός ότι έχει μεγάλη ποσότητα καφεΐνης, η οποία  μπορεί να αποτελεί πρόβλημα για άτομα με καρδιακές παθήσεις, ή με υψηλή αρτηριακή πίεση, με αϋπνία ή με άγχος. Μάλιστα δεν είναι σαφές εάν πίνοντας καφέ χωρίς καφεΐνη έχει τα ίδια οφέλη για την υγεία. Μερικοί άνθρωποι βιώνουν δυσάρεστες συνέπειες στην κατανάλωση καφέ, λόγω της καφεΐνης. Επειδή είναι όξινο μπορεί να προκαλέσει καούρα και δυσπεψία. Επίσης, μειώνει την απορρόφηση του σιδήρου από τα έντερα – έτσι δεν είναι κι ότι καλύτερο για κάποιον που έχει σιδηροπενική αναιμία.
Στο προκείμενο τώρα. Οι δήθεν έρευνες που αναφέρουν τα δημοσιεύματα, είναι η εξής ΜΙΑ , είναι της Νεστλέ , και διεξήχθη πριν μερικά χρόνια. Το δείγμα της ήταν όλα κι όλα 9 άτομα (!!!), και κατέληξε σε κάποια αντιφατικά συμπεράσματα, μερικά από τα οποία είναι ότι:
Εξέτασε ανθρώπους που είχαν καταναλώσει καφέ σκέτο, καφέ με γάλα, και καφέ με κρέμα γάλακτος,  για να διαπιστώσει πόσο από το φαινολικό οξύ (ένα συστατικό του καφέ που υποτίθεται ότι έχει οφέλη για την υγεία) ανιχνεύτηκε στην κυκλοφορία του αίματος . Διαπίστωσε ότι η προσθήκη γάλακτος δεν είχε καμία επίδραση, στην μέγιστη συγκέντρωση των φαινολών στο πλάσμα του αίματος, ή στο χρόνο που χρειάστηκε για την επίτευξη της εν λόγω συγκέντρωσης.
Η μελέτη επίσης υποθέτει ότι τα παραπάνω φαινολικά οξέα που εμπλέκονται, είναι τα αντιοξειδωτικά, επομένως κάνουν καλό στην υγεία επειδή μειώνουν τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα (Η αλήθεια είναι ότι σπάνια υπάρχει μια απλή απάντηση στις ερωτήσεις για την υγιεινή των τροφίμων. Για παράδειγμα οι ελεύθερες ρίζες σε πολύ υψηλή συγκέντρωση μπορεί να είναι επιβλαβής). Η έρευνα καταλήγει ότι υπάρχουν αντιφατικά ευρήματα τα οποία δεν επιτρέπουν σαφές συμπέρασμα σχετικά με τις επιδράσεις του γάλακτος στη βιοαποτελεσματικότητα των πολυφαινολών
Επίσης αναφέρει ότι κάποιοι που έχουν ορισμένα γονίδια μπορεί να επηρεαστούν αρνητικά από την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης, η οποία μπορεί να προκαλέσει μικρή απώλεια οστικής μάζας, εκτός εάν προσθέσουν μια πηγή ασβεστίου, όπως το γάλα, στη διατροφή τους,  το οποίο αποδεικνύει ότι το γάλα σίγουρα είναι ένα καλό πράγμα για να το βάζετε στον καφέ σας!!!!
δημοσίευμα http://www.nutraingredients.com

Related Posts