Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Τι γίνεται πίσω από τις κάμερες

Ερχεται σαν καταιγίδα ο Νίκος Μαστοράκης και ρίχνει τα αστροπελέκια του στην ελληνική τηλεόραση για το... μπριάμ πρόγραμμα που σερβίρει. Ο ίδιος ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων της showbiz που πάντα έλεγαν και λένε τα πράγματα με το όνομά τους. Εχοντας βάλει την ανεξίτηλη σφραγίδα του στη δημιουργία της δημόσιας, αλλά και της....

ιδιωτικής τηλεόρασης, συγκαταλέγεται ανάμεσα σε εκείνους που ξέρουν από την καλή κι από την ανάποδη τα πρόσωπα μπροστά και πίσω από τις κάμερες.
Στη συνέντευξή του στην «Espresso» τα κάνει... λίμπα. Μιλάει για τους λόγους που κατά τη γνώμη του οδήγησαν στην κρίση τη σημερινή τηλεόραση. Περνάει από κόσκινο τους ανθρώπους που σήμερα βρίσκονται στα πράγματα, δίνει τη δική του εξήγηση στο γιατί εξαφανίστηκε από το «γυαλί» η Ρούλα Κορομηλά, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην Ελένη Μενεγάκη για το τηλεοπτικό της μέλλον και δεν χαρίζεται στα πρωινάδικα που, όπως λέει, έχουν... ξεφύγει. Ο Mister TV δεν κρύβει ότι στην ελληνική τηλεόραση θα επέστρεφε μόνο με την απόλυτη ελευθερία που είχε πάντα για να κάνει ό,τι θέλει και φυσικά με την κατάλληλη αμοιβή.
«Αγράμματοι»
Ιλαροτραγωδίες και... σφαγή της ελληνικής γλώσσας εντοπίζει σήμερα στην τηλεόραση ο Μαστοράκης, επισημαίνοντας όλα εκείνα που γίνονται μπρος και πίσω από τις κάμερες.
«Το “έψιλον” είναι το εθνικό μας φωνήεν. Κάθε δύο λέξεις, εεεεεεε.... Ακόμη και σε ένα μεγάλο κανάλι, όπως ο ΑΝΤ1, βγαίνουν ριπές από συντακτικά και γραμματικά λάθη. Ακουσα έναν ρεπόρτερ από τη Θεσσαλονίκη που είπε “η Κίνα, χώρα του ανατέλλοντος ηλίου”. Και καλά, αυτός δεν ήξερε ή πες ότι του ξέφυγε, όταν ήρθε το ρεπορτάζ στην Αθήνα, ο αρχισυντάκτης δεν το είδε; Τα καινούργια παιδιά δεν γνωρίζουν τη γενική και την αιτιατική και λένε ο θεράπων, του... θεράπων κι αυτά είναι λάθη που ανακυκλώνονται. Αυτό σημαίνει ότι είτε οι καναλάρχες είναι αγράμματοι είτε δεν βλέπουν το κανάλι τους. Οταν ήμουν στον ΑΝΤ1 ο Κυριακού δεν είχε λόγο να ανησυχεί, γιατί όλα αυτά τα λάθη τα έβλεπα ή τα προέβλεπα και τα διόρθωνα. Τώρα αυτοί οι διευθυντές που έχει είναι... γιαλαντζί. Στην τηλεόραση υπάρχουν αγράμματοι αρχισυντάκτες» υποστηρίζει.
Και συμπληρώνει: «Παλιά, για να βγει κάποιος στην τηλεόραση τον περνάγαμε από κόσκινο και στη συνέχεια τον εκπαιδεύαμε. Οταν επέβλεπα τις ειδήσεις του ΑΝΤ1, όλοι οι ρεπόρτερ φορούσαν μπλέιζερ με το σήμα του σταθμού. Κοίτα τι φοράνε τώρα οι καημένοι που ξεροσταλιάζουν στον δρόμο για ένα πιάτο φακή... Εχω πάψει να θλίβομαι και να οργίζομαι με όλα αυτά που βλέπω και ακούω στην τηλεόραση. Εχω αρχίσει να διασκεδάζω με όλα αυτά τα ιλαροτραγικά!». Χαρακτηρίζει «βδέλλες» τους «παραθυρόβιους πανελίστες» που ζουν λέγοντας κακά πράγματα για τους άλλους: «Δεν έχουν να επιδείξουν το παραμικρό έργο οι ίδιοι, παρά μόνο την ικανότητα να βγαίνουν στην εκπομπή της κυρίας τάδε και να λένε το μακρύ τους και το κοντό τους».
«Τα περισσότερα κανάλια σήμερα σερβίρουν μπριάμ»
Ο Νίκος Μαστοράκης παίρνει σβάρνα τους τηλεαστέρες και μιλά για τη Ρούλα που, όπως υποστηρίζει, αυτοκαταστράφηκε
Η μη σοβαρότητα στη δουλειά είναι -κατά τον Νίκο Μαστοράκη- ο βασικός λόγος που η τηλεόραση περνάει κρίση, παρά τις προσπάθειες που γίνονται. «Ο,τι κακό συμβαίνει σήμερα στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας δεν είναι μόνο συνέπεια της οικονομικής κρίσης, είναι έλλειψη σοβαρής δουλειάς. Για πολλά χρόνια “καθιερώνονται” αρπακολλατζίδικες δουλειές, οι οποίες όμως κάποια στιγμή τελείωσαν. Πολλοί όμως ήταν εθισμένοι να κάνουν μόνο αυτό το είδος “τέχνης”: μια μπαλαφάρα-παράσταση στο θέατρο, η οποία έκοβε εισιτήρια και μια μπαλαφάρα-σειρά, για την οποία ένας ηθοποιός έλεγε στην ψύχρα “εγώ θέλω 5.000 ευρώ την εβδομάδα, αλλιώς δεν την κάνω”» μας λέει ο Νίκος Μαστοράκης.
Και συνεχίζει στρέφοντας τα... βέλη στα εγχώρια κανάλια που είναι και η ειδικότητά του, αφού ήταν επικεφαλής για μεγάλα διαστήματα στον ΑΝΤ1 και το Star, δύο μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς που ο ίδιος δημιούργησε. «Τα κανάλια δεν μπορούν πλέον να καλύψουν τις ανάγκες του ψυχαγωγικού τους προγράμματος με τις χορεύουσες ξανθιές και τους ασύντακτους αξύριστους ή ξυρισμένους πάσης φύσεως χωρίς γνώση, εκπαίδευση και τηλεοπτική αρετή, μόνο και μόνο για να γεμίσουν τρεις ώρες. Τα περισσότερα κανάλια είναι σήμερα... φλοκάτη ανοησίας. Είναι σαν να έβαλες τους πιο ανόητους παραγωγούς, σκηνοθέτες και παρουσιαστές να σου φτιάξουν το ανοητότερο τηλεοπτικό προϊόν».
Ιταλικές αντιγραφές
Πριν από μία εβδομάδα, η Ρούλα Κορομηλά επέστρεψε στην τηλεόραση και φρόντισε να το κάνει πανηγυρικά. Ο Νίκος Μαστοράκης εξήγησε τους λόγους -που κατά τον ίδιον- η παρουσιάστρια απείχε τόσο καιρό από το «γυαλί». «Η Ρούλα Κορομηλά αυτοκαταστράφηκε. Αν διατηρούσε την ιδιότητα της παρουσιάστριας και είχε μάθει να συμμορφώνεται και να βελτιώνεται στις υποδείξεις ενός καλού σκηνοθέτη κι ενός καλού παραγωγού, θα υπήρχε πολλά χρόνια στην τηλεόραση. Αυτοκαταστράφηκε με το να θέλει να έχει το concept των εκπομπών της, που συνήθως ήταν αντιγραφές από ιταλικές, να είναι η παραγωγός και να λέει εκείνη στον σκηνοθέτη τι να κάνει. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην οποία ο παρουσιαστής... σκηνοθετεί τον σκηνοθέτη. “Εδώ δώσε ένα διπλό πλάνο” λέει ο κάθε αμπλαούμπλογλου σε σκηνοθέτες που μετράνε δεκαετίες στο κοντρόλ» δηλώνει στην «Espresso» ο Μαστοράκης.
«Δυσφήμηση»
Το... γράμμα που της έστειλε μέσω facebook μετά την πρεμιέρα του «Just the 2 of us» τα έλεγε όλα: «Αγαπημένη μου Ρούλα, κατά τύχη (ατυχία) έπεσα πάνω σε ένα άθλιο talent show του Mega, όπου μια δήθεν σωσία σου (καλά, πέρασε και δεν σε άγγιξε) την έχουν βάλει στην επιτροπή και τη λένε και Ρούλα (!). Σε μιμείται ανεπιτυχώς, μιλάει ασταμάτητα, κουτουπώνει την παρουσιάστρια, κάνει την έξυπνη, λέει σαχλαμάρες, γελάει ανεξέλεγκτα και ανεβαίνει ακόμη και στη σκηνή για να βγάλει το μπούτι της σε κοινή θέα.
Περίμενα ότι κάποια στιγμή η Ζέτα θα της έφερνε το μικρόφωνο στο κεφάλι, αλλά δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε, επειδή η Ζέτα είναι αξιοπρεπές κορίτσι.
Γνώμη μου είναι ότι αυτή η δήθεν “σωσίας” σου σε δυσφημεί καταλυτικά, γιατί υπάρχουν και αφελείς εκεί έξω που θα νομίσουν ότι βλέπουν την πραγματική Ρούλα και όχι το κακέκτυπό της που το Mega, φαντάζομαι, δημιούργησε ως δείγμα ύστατης κακογουστιάς, επειδή εσύ αρνήθηκες να πας σε τέτοιο ρεζιλίκι. Στη θέση σου θα μιλούσα αμέσως στον δικηγόρο μου και θα έστελνα εξώδικο, για να σταματήσει αυτή η προσβλητική πλαστοπροσωπία. Υπήρξες ιστορικά καλή παρουσιάστρια και η εμφάνιση αυτή της δήθεν Ρούλας δεν τιμά καθόλου το καλό παρελθόν σου».
«Η Ελένη αδικεί τον εαυτό της»
Να αλλάξει... συνταγή προτείνει στην Ελένη Μενεγάκη ο Νίκος Μαστοράκης. «Πιστεύω ότι αδικεί τον εαυτό της, επειδή συνεχίζει να κάνει την ίδια παλιά φόρμα. Εξακολουθεί να είναι πολύ καλή σε αυτό που κάνει, γιατί ενώ βαριέται, δεν το δείχνει πάντα. Αλλά θαυμάζω την αντοχή της. Βέβαια είναι πλούσια αμειβόμενη κι αυτό είναι ένα καλό κίνητρο για να κάνει τα ίδια και τα ίδια τόσα χρόνια. Αν όμως ήθελε να είναι άλλα τριάντα χρόνια στην τηλεόραση, γιατί θα έρθει και για εκείνην η ώρα που δεν θα είναι τόσο φρέσκια όσο σήμερα και θα αρχίσει να κάνει κι εκείνη μπότοξ, όπως αρκετές άλλες της κατηγορίας της, θα πρέπει να σκεφτεί να κάνει ένα τελείως διαφορετικό είδος εκπομπών από αυτό που κάνει τόσα χρόνια. Εχει τα προσόντα, ας ξεκουνηθεί από την εύκολη καρέκλα όσο είναι καιρός» υποστηρίζει.
«Ο Χατζηνικολάου θα έπρεπε να είναι παρουσιαστής στο Mega»
Ο Νίκος Μαστοράκης πάντως δεν εντοπίζει... αστερόσκονη στην τηλεόραση. «Σήμερα δεν υπάρχουν σταρ, αλλά προβεβλημένοι υπάλληλοι των καναλιών που παίρνουν έναν μισθουλάκο και βεβαίως είναι σταρ μόνο στη δική τους τη φαντασία. Ο σταρ πρέπει να είναι ίνδαλμα και να έχει following» τονίζει.
Ωστόσο για τον «σκληρό» και δύσκολο κριτή υπάρχουν και παρουσιαστές που... περνούν τις εξετάσεις. Αναφερόμενος στους anchormen και anchorwomen ειδήσεων, η γνώμη του γλυκαίνει, καθώς υπάρχουν και εξαιρέσεις.
«Για μένα ευφυείς παρουσιαστές είναι ο Φώτης και η Μαρία, οι οποίοι με άδεια περιεχομένου εκπομπή και την προσωπικότητα τους και μόνο, αλλά και με την καλοσύνη του κουτσομπολιού τους -μιλάω για τον τρόπο που το σερβίρουν- κάνουν τον τηλεθεατή να συμμετέχει και να συμφωνεί μαζί τους.
Να πω όμως ότι έχουμε καλύτερους παρουσιαστές ειδήσεων, παρά ψυχαγωγικών εκπομπών. Σταρ είναι ο Νίκος Χατζηνικολάου, η Μαρία Χούκλη, η Σία Κοσιώνη. Ο Χατζηνικολάου θα έπρεπε να ήταν παρουσιαστής στο Mega και όχι σχολιαστής στο μπριάμ δελτίο μιας ακατάλληλης anchorwoman. Αν είχα κανάλι, δεν θα έπαιρνα ποτέ τη Μάρα Ζαχαρέα να μου κάνει ειδήσεις. Οσο για την Ολγα Τρέμη, που προσωπικά μου είναι συμπαθέστατη, δεν μπορώ να καταλάβω την εμμονή του Mega να έχει στο κεντρικό δελτίο μια newscaster που κάνει δέκα σαρδάμ κάθε βράδυ επί σειρά ετών. Στη λίστα των προσόντων των newscasters το πιο σημαντικό είναι ο σωστός λόγος» υποστηρίζει.
«“Πουρνάδικα” με ανεγκέφαλους προϊνγκολόγους, πρωινάδικα piου κουτσομπολεύουν και μιλούν για σεξ» 
Του ζητάμε να μας σχολιάσει τις πρωινές τηλεοπτικές εκπομπές, που εδώ και περίπου δύο δεκαετίες έχουν γίνει μόνιμο προϊόν της ελληνικής τηλεόρασης. «Τα πρωινάδικα εξελίχθηκαν σε νυχτερινές εκπομπές. Μιλάνε σε μια γλώσσα απρεπή, με την πρόφαση ότι “τα λέμε ελεύθερα” και συκοφαντούν ανθρώπους με τη δικαιολογία του κουτσομπολιού.
Στο “Αργά” καλούσα τον Θάνο Ασκητή και μιλούσαμε για σεξ. Δεν μπορούσα να φανταστώ τότε πως ο ίδιος άνθρωπος θα βγαίνει σήμερα στα πρωινά και θα λέει αυτά που λέγαμε πριν από δεκαπέντε χρόνια. Αλλά ποιος να επιβάλει κανόνες, αφού το ΕΣΡ απαρτίζεται από ανθρώπους που κοιμούνται; Και τα πρόστιμα που βάζει δεν εισπράττονται ποτέ από το ελληνικό κράτος. Κάποτε, όταν είχε ακουστεί η λέξη “μα...ας” στο “Οχι τα νέα του ΑΝΤ1”, με πήρε ο Μίνως Κυριακού τρομοκρατημένος και μου είπε: “Είπαμε “μα...ας”, ρε μα...κα;”. Πού να φανταστούμε τότε ότι σήμερα θα μιλάνε στα πρωινά για πέη, για κλειτορίδες. Θεωρώ ότι είναι υποκουλτούρα το να ασχολείσαι δέκα λεπτά on camera με κάποιον μικροτσ...ο όταν υπάρχουν τόσα πολλά ωραία θέματα που δεν τα έχεις ακουμπήσει ποτέ».
Καθόλου καλή γνώμη δεν έχει και για τις πολύ πρωινές ενημερωτικές εκπομπές, τα «πουρνάδικα», όπως τις αποκαλεί. «Τα ίδια κάνουν και όλοι εκείνοι που βγαίνουν πριν από τα πρωινά, αυτοί που βγαίνουν πουρνό πουρνό, οι... πουρνάδες. Επί τρεις ώρες μιλάνε με τους ανεγκέφαλους πολιτικούς, τους κομματικούς, τους οικονομολόγους, τους σεισμολόγους, τους μποϊνγκολόγους και όλους τους αυτοσχέδιους “ειδικούς”. Μιλάνε για τα αεροπλάνα επί τρεις ώρες, για νομοσχέδια και νόμους, για περικοπές, και ο μέσος Ελληνας τα έχει χάσει με αυτά που βλέπει και βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση για το αν ο κόσμος καταστρέφεται σε λίγες ώρες».
Κάπου εκεί μπλέκει και την Τατιάνα Στεφανίδου. «Μιλάει για την τραγωδία στο αεροπλάνο της Μαλαισίας, παρουσιάζει ανάλυση επί χάρτου και μετά φεύγει από κει και πάει στα δώρα και τα μετρητά που έχει να δώσει προτού συνεντευξιάσει έναν καλεσμένο τρίτης κατηγορίας. Για όνομα του Θεού, αυτό το... μπριάμ δεν το συγχωρεί θεαματικά και θεματικά κανείς πλέον! Δεν καταλαβαίνουν ότι δεν μπορείς να φεύγεις από ένα στυγερό έγκλημα για να δώσεις δώρα εσώρουχα και σεντόνια;».
ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΜΠΟΥΝΙΑΣ-espressonews.gr

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια