Φιστίκια Κρήτης και Αιγίνης με ωφέλιμες φυτικές ίνες

Αν και οι ξηροί καρποί έγιναν περισσότερο δημοφιλείς για τις πρωτεΐνες τους, αφού αποτελούν το κρέας του χορτοφάγου, τα πιο ωφέλιμα συστατικά τους είναι οι φυτικές τους ίνες, ενώ ακολουθούν τα ιχνοστοιχεία και τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα τους.
"Χάρη στις φυτικές ίνες αποτελούν χορταστικό σνακ που βοηθά στη διατήρηση του επιθυμητού βάρους και προστατεύει από τις καρδιοπάθειες, συμβάλλοντας στη μείωση της χοληστερόλης. 
Οι ίνες προφυλάσσουν επίσης και από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, ο οποίος εξελίσσεται σε σύγχρονη μάστιγα λόγω της αυξημένης πρόσληψης κορεσμένων λιπών από κόκκινο κρέας και junk food" τονίζει ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος Μανώλης Μανωλαράκης.
http://cdn.nutsonline.com/images/auto/801x534/assets/e8c4042b13505436.jpg
Και αν τα αμύγδαλα υπερτερούν σε ασβέστιο, τα φιστίκια και δη τα φιστίκια Κρήτης - γνωστά διεθνώς σαν brazilian nuts - είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικό σελήνιο που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει το DNA των κυττάρων κατά την αναπαραγωγική διαδικασία.

Γι αυτό άλλωστε θεωρούνται ιδανικά σνακ για τους άνδρες, καθώς το σελήνιο δυναμώνει το σπέρμα και μειώνει τον κίνδυνο ανδρικής υπογονιμότητας.

Από την άλλη, τα αιγινίτικα φιστίκια είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που έχουν αντιυπερλιπιδαιμική και αντιφλεγμονώδη δράση και συνεπώς θωρακίζουν την καρδιακή λειτουργία.
Επειδή δημιουργούν αίσθηση κορεσμού, μια χούφτα φιστίκια εμποδίζει τις κρίσεις λαιμαργίας, ενώ δύο χούφτες φιστίκια ισοδυναμούν σε πρωτεΐνη με μια μικρή μερίδα κρέας.
Πρέπει βέβαια να καταναλώνονται ανάλατα γιατί στην αντίθετη περίπτωση ανεβάζουν την αρτηριακή πίεση.
Πώς θα τα απολαύσετε.
Πασπαλίστε 6-8 φιστίκια στο γιαούρτι, την πράσινη σαλάτα ή τη φρουτοσαλάτα και στα δημητριακά πρωινού.
Μαγειρέψτε ψάρι γκρατιναρισμένο με τρίμμα φιστικού.
Α.Σβώλου

Related Posts