Τι προσβάλλει τους ανθρώπους με αναπηρία ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Αυτή την άνοιξη καθαρίστε τον εγκέφαλό σας

Τρόποι για να γαληνέψετε τις σκέψεις σας, επιστρέφοντας στην κανονικότητα.
Καθώς μειώνονται τα κρούσματα κορωνοϊού και σταδιακά απαλλασσόμαστε από τις μάσκες, προσεγγίζουμε την εποχή της νέας κανονικότητας. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο εγκέφαλος και οι σκέψεις μας είναι γαλήνια. Η πανδημία, ο πληθωρισμός, η θλίψη, η κλιματική κρίση, οι φυλετικές ανισότητες, ο πόλεμος στην Ουκρανία συνιστούν κυρίαρχα αίτια στρες για τους Αμερικανούς. Ισως η άνοιξη μας επιτρέψει να φροντίσουμε την ψυχική μας ευζωία και να ασχοληθούμε και πάλι με δραστηριότητες που δίνουν νόημα και χαρά στη ζωή μας. Αυτό, όμως, που οφείλουμε να κάνουμε πριν από όλα, είναι να υποβάλουμε τον εγκέφαλό μας σε «βαθύ καθαρισμό», ώστε να μπορέσουμε, με μεγαλύτερη διαύγεια και χωρίς υπερβολικό άγχος να διαχειριστούμε τον χρόνο μας.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το καταφέρουμε. Oπως επισημαίνει η Νκέτσι Ντζάκα, ειδική στον διαλογισμό, με ασκήσεις ενσυνειδητότητας, μπορούμε να χαλιναγωγήσουμε τις σκέψεις μας ώστε, όταν αφαιρούμαστε και αγχωνόμαστε, να επιστρέφουμε στο παρόν. Αυτό επιβάλλει να αντιληφθούμε τις αισθήσεις που λαμβάνουμε από το σώμα μας. «Μπορούμε να νιώσουμε το έδαφος που πατάμε; Τον ήλιο που μας ζεσταίνει; Μέσα από αυτήν τη συνειδητοποίηση μπορούμε να επιστρέψουμε στο τώρα, αμβλύνοντας το άγχος», εξηγεί η ειδικός.

Ενας άλλος τρόπος για να ενισχύσουμε την ψυχική μας ευδαιμονία είναι η τήρηση ενός λεπτομερούς ημερολογίου, και ιδιαίτερα ενός «Bullet Journal». Αυτό είναι ένα σύστημα, όπου καταγράφεται κάθε λεπτομέρεια της καθημερινότητάς μας και μας επιτρέπει κάθε στιγμή να επαναξιολογούμε πώς δαπανούμε τον χρόνο μας και την ενέργειά μας, ώστε να διαπιστώσουμε τελικά εάν αυτά που κάναμε πράγματι άξιζαν. Aν το αμελήσουμε είναι πιθανό να καταλήξουμε να δαπανούμε τον πολύτιμο χρόνο μας σε πράγματα χωρίς μεγάλη σημασία.
Καταιγισμός ειδήσεων
Είναι αναγκαίο επίσης να προστατεύσουμε τον εγκέφαλό μας από τον βομβαρδισμό πληροφοριών που λαμβάνουμε από τα ΜΜΕ. Συχνά αυτός ο καταιγισμός νέων πυροδοτεί αισθήματα άγχους, θυμού ή και αδυναμίας. Επιλέξτε δύο αξιόπιστες πηγές ενημέρωσης και στραφείτε σε αυτές συγκεκριμένη ώρα της ημέρας. Μπορείτε, παραδείγματος χάρη, να ακούτε τη ραδιοφωνική επισκόπηση των ειδήσεων της ημέρας επιστρέφοντας στο σπίτι από τη δουλειά. Μια άλλη λύση είναι να διαβάσετε την εφημερίδα της επιλογής σας, ενώ τρώτε πρωινό. Ακόμη, προσπαθήστε να «πάρετε διαζύγιο» από τη διαρκή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να υποκαταστήσετε τη διαρκή ενασχόλησή σας με αυτά με άλλες δραστηριότητες, όπως ένα καλό βιβλίο, μια βόλτα στο πάρκο ή χαλάρωση και μουσική.
Ενα θετικό των lockdowns ήταν ότι πολλοί άνθρωποι πήραν την απόφαση να τακτοποιήσουν τον χώρο τους και να πετάξουν πράγματα που σώρευαν, παρότι τους ήταν εντελώς άχρηστα. Αν δεν το έχετε κάνει, είναι ιδανική στιγμή για να τακτοποιήσετε και εσείς τον φυσικό σας χώρο. Το «χάος» γύρω σας δεν σας βοηθά να έχετε καθαρή σκέψη.

Τέλος, αυτή η εποχή της σχετικά μεγαλύτερης υγειονομικής ασφάλειας είναι ιδανική για να επανασυνδεθείτε με όσους αγαπάτε, αλλά ίσως απομακρυνθήκατε λόγω πανδημίας. Μη διστάσετε να κάνετε το πρώτο βήμα ακόμη και αν στην αρχή σάς φαίνεται κάπως άβολο. Σηκώστε το τηλέφωνο και πείτε την αλήθεια: «Μου έλειψες και θα ήθελα να ξαναϊδωθούμε».

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια