Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Όταν οδηγάς, να είσαι ξενέρωτος!

Μέρες που είναι, κάθισα και σκέφτηκα για μια ακόμη φορά πόσο πιο επικίνδυνο είναι να κυκλοφορείς την περίοδο των εορτών στους δρόμους με το αμάξι σου.
Δεν είναι μόνο η αυξημένη κίνηση, αλλά και η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ από κάποιους οδηγούς που....

φαίνεται ότι δε σκέφτονται πραγματικά τίποτα.
Το ότι ο Έλληνας δεν έχει (ούτε) οδηγική παιδεία το γνωρίζουμε χρόνια τώρα.
Πίστεψέ με όμως, από τη στιγμή που πήρα το δίπλωμα και κυκλοφορώ συνεχώς στους δρόμους, παρατηρώ αυτή τη θανατηφόρα συνήθεια των οδηγών (κάποιοι ηλίθιοι τη χαρακτηρίζουν μαγκιά) να πίνουν ενώ γνωρίζουν πως σε λίγη ώρα θα πρέπει να γυρίσουν σπίτι τους με το αυτοκίνητο!
Κάθε χρόνο, μετά το τέλος των εορτών, η τροχαία δίνει αριθμούς με τα τροχαία που παρατηρήθηκαν στην περίοδο των διακοπών και όλοι ψάχνουμε να βρούμε τα αίτια και συγκρίνουμε τα νούμερα με αυτά των προηγούμενων ετών. Δε θα κάτσω ν’ αναλωθώ σε κάτι τέτοιο.
Το πρόβλημά μου αυτή τη στιγμή είναι η συμπεριφορά του οδηγού και τίποτα άλλο.
Για μια ακόμη φορά πολλοί οδηγοί δείχνουν την ανευθυνότητά τους.
Το θέμα δεν είναι ότι δε νοιάζονται για τον εαυτό τους, αλλά ούτε καν για όλους όσους πάρουν στο λαιμό τους.

Έτσι λοιπόν, σε μια χώρα που το αυτοκίνητο αποτελεί προέκταση του πέους (βλέπεις, το λέω και ευγενικά) η μαγκιά είναι να πηγαίνεις στο club με φίλους και γκόμενες, να ανοίγεις ένα μπουκάλι και το ποτήρι να γεμίζει ανα πεντάλεπτο. Το να παραγγείλεις ένα ποτό χωρίς αλκοόλ είναι κάτι το απαγορευμένο, το φλώρικο και το ξενέρωτο φυσικά. Πού έχουμε φτάσει σα λαός. Να περηφανευόμαστε για τα μεθύσια μας. Τώρα καταλαβαίνω γιατί μερικοί επιμένουν να αναφέρονται στην αρχαία Ελλάδα και να αναδεικνύουν συνεχώς τον τότε πολιτισμό.
Εγώ θα σου πω να είσαι ο “ξενέρωτος” της παρέας όταν βγαίνεις έξω και στην επιστροφή πρόκειται να κρατήσεις τιμόνι στα χέρια σου. ‘Ασε τον οποιοδήποτε να σε λέει ό,τι μαλακία γουστάρει. Το θέμα είναι να νιώθεις εσύ καλά με τον εαυτό σου και στο γυρισμό να έχεις καθαρή τη συνείδησή σου και μάλιστα να μην κάνεις 3214 κύκλους για να αποφύγεις τα μπλόκα της τροχαίας ώστε να εκμηδενίσεις τις πιθανότητες ενός θετικού αλκοτέστ. Τρία χρόνια τώρα με έχουν σταματήσει πάνω από 20 φορές και ούτε για πλάκα δεν έχει βγει θετικό το αλκοτέστ. Για να μην πω ότι δεν κουνήθηκε καν η μέτρηση από το 0.00 και με θεωρήσεις υπερβολικό δηλαδή!
Και πίστεψέ με, ένιωθα πολύ μάγκας και πάνω απ’ όλα πολύ σωστός. Γιατί ποτέ μου δε χάλασα το βράδυ μου, δε χάλασα την καλή διάθεση που είχα δημιουργήσει προηγουμένως με την παρέα μου. Το κυριότερο είναι επίσης ότι ένιωθα σίγουρος για τον εαυτό μου. Σίγουρος δηλαδή για το ότι δεν έχω κάνει κάτι λάθος και δε ρισκάρω ούτε με τις ζωές των υπόλοιπων οδηγών, αλλά ούτε και με τα παιδιά που έχω στο αυτοκίνητό μου και έχω αναλάβει να τα επιστρέψω με ασφάλεια στο σπίτι τους. Γιατί κακά τα ψέματα, είναι ευθύνη να βάζεις άτομο μέσα στο όχημά σου. Και ίσως πρέπει να το δούμε έτσι ώστε να πάρουμε στα σοβαρά το όλο θέμα.

Αν θες να πιεις και να οδηγήσεις είναι φυσικά και αυτό δικαίωμα σου. Αλλά υπό προϋποθέσεις. Να είσαι δηλαδή ολομόναχος στο αμάξι και να βρεις ένα δρόμο που δε θα πατήσει ψυχή καθ’ όλη τη διάρκεια που θα οδηγείς σε αυτόν. Τότε κινδυνεύει μόνο ο εαυτός σου, και κύριος του εαυτού σου είσαι μόνο εσύ! Αν μπορείς να καλύψεις αυτές τις προϋποθέσεις λοιπόν, δεν πα να πιεις και μια κάβα ολόκληρη; Ειλικρινά δε με αφορά καθόλου.
Βέβαια στη χώρα της παράνοιας, μαγκιά δεν είναι μόνο το να πίνεις ενώ οδηγάς για να μη σου βγει το όνομα του φλώρου, αλλά και το να οδηγάς χωρίς ζώνη. Κι όμως, έχω ακούσει σχόλια του τύπου “μπα, φοράς ζώνη” και μου έχει γυρίσει το μάτι ανάποδα. Έχω φτάσει σε σημείο να αναγκάζω τους επιβάτες που βρίσκονται στο αυτοκίνητο να φορέσουν ζώνη. Κυρίως ο μύθος για τους πίσω επιβάτες ότι δεν είναι αναγκαία η χρήση ζώνης, πιστεύω πως είναι καιρός να κόψουμε τις μαλακίες. Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσο επιβαρύνει ο πίσω επιβάτης τους μπροστά επιβάτες αν πέσει με όλο του το βάρος πάνω στα καθίσματα σε περίπτωση σύγκρουσης;

Αλλά με τη ζώνη ίσως να μην είσαι τόσο στυλάτος. Είπαμε, η οδήγηση είναι ένα είδος προέκτασης του πέους. Θ’ ακούσεις λοιπόν πολλές φορές ότι η ζώνη δε βολεύει αρκετούς στην οδήγηση. Μεγαλύτερη παπαριά ίσως να μην υπάρχει, καθώς οι ζώνες είναι ειδικά σχεδιασμένες για να μην ενοχλούν καθόλου κατά την οδήγηση και δεύτερον για να συγκρατούν τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης. Αν θες λοιπόν να δείξεις τον αντρισμό σου, κατέβασε το σώβρακό σου και περπάτα γυμνός στους -10! ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ.
Η χρήση ζώνης είναι άκρως απαραίτητη. Θυμάμαι πως ακόμη και όταν με στούκαρε ένας από πίσω ενώ ήμουν σταματημένος στην κίνηση (μιλάμε για ταχύτητα 15 χιλιομέτρων, για να μην πω και λιγότερο) η ζώνη μας κράτησε και μας απέτρεψε από το να βρεθούμε να δίνουμε φιλάκια στο παρμπριζ. Οπότε βάλτο καλά στο κεφάλι σου, δεν είναι διακοσμητικές, ούτε στις μπροστά ούτε στις πίσω θέσεις. Αν ήταν διακοσμητικές δε θα είχαμε τώρα ζώνες με προεντατήρες και ένα σωρό άλλες τεχνολογικές μαλακίτσες.

Δεν είμαι εγώ αυτός που δεν κάνει μαλακίες στο δρόμο. Θα κάνω και εγώ τη βλακεία μου καμιά φορά, αλλά όταν δε θα βάλω σε κίνδυνο άλλους και κυρίως όταν θα είμαι σίγουρος (όσο γίνεται φυσικά) για το -ασφαλές- αποτέλεσμά της. Όλα έχουν και κάποια όρια. Δε θέλω να το διαβάσεις αυτό και να νομίζεις ότι σου έκανα κάποιου είδους κήρυγμα, αλλά έχουμε παρεξηγήσει αρκετά πράγματα απ’ ότι φαίνεται, τα οποία βάζουν σε κίνδυνο και άλλους συνανθρώπους μας. Όταν πιάνεις τιμόνι μην πίνεις. Αλκοόλ και οδήγηση είναι μαλωμένα, πώς το λένε. Κάνε συμφωνία με την παρέα σου αν σου είναι τόσο δύσκολο και ξεκαθάρισέ τους πώς έχουν τα πράγματα. Το θέμα δεν είναι η κλήση που μπορεί να μας έρθει σε ενδεχόμενο μπλόκο της τροχαίας. Το θέμα έχει να κάνει με ανθρώπινες ζωές. Και με αυτές ΔΕΝ παίζουμε.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια