Σε διάστημα μικρότερο των 3½ ωρών θα εκτελείται το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με τον σιδηρόδρομο, από το 2017. Χθες παραδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο της Οθρυος, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα στα τρένα να....
αναπτύξουν ταχύτητες έως και 160 χιλιομέτρων την ώρα. Το έργο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και τη δίδυμη σήραγγα μήκους επτά χιλιομέτρων (κατασκευάστηκε με τη μέθοδο cut & cover) σε κάθε κλάδο. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα (μετά το Καλλίδρομο) στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια.
Με την παράδοση του έργου σε κυκλοφορία, ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα συντομευθεί κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα έως και πέντε φορές.
Πρόκειται για ένα «πολύ σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της χώρας» είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος. «Ενα έργο με πολλές τεχνικές δυσκολίες, λόγω του αναγλύφου, ολοκληρώθηκε με τα καλύτερα αποτελέσματα εντός του χρόνου περαίωσης και μάλιστα κόστισε περίπου 3 εκατ. ευρώ λιγότερα απ” ό,τι προέβλεπε ο προϋπολογισμός του» πρόσθεσε ο κ. Σπηλιόπουλος.
Το έργο της Οθρυος, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
* Την κατασκευή δίδυμης σήραγγας με υπόγεια διάνοιξη, μήκους 6,4 χλμ., με πρόβλεψη ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής επί σταθερής επιδομής ανά κλάδο σήραγγας και την κατασκευή συνδετήριων σηράγγων ανά 500 μέτρα κατά μήκος της σήραγγας (για λόγους ασφαλείας).
* Την κατασκευή πέντε σιδηροδρομικών γεφυρών, συνολικού μήκους 1.796 μ., οι οποίες έχουν κατασκευαστεί για να δεχθούν διπλή σκυροστρωμένη σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση.
* Την κατασκευή τεχνικής σήραγγας με υπόγεια διάνοιξη, συνολικού μήκους 432,50 μ. Πρόκειται για σιδηροδρομική σήραγγα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.
* Την κατασκευή διδύμου cut & cover μετά την έξοδο της δίδυμης σήραγγας, μήκους εκάστου κλάδου 630 μ.
* Την κατασκευή έργων οδοποιίας για τις ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων αγροτικών εκτάσεων και την αποκατάσταση της οδικής κυκλοφορίας του επαρχιακού δικτύου.
Γιάννης Πολίτης
αναπτύξουν ταχύτητες έως και 160 χιλιομέτρων την ώρα. Το έργο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και τη δίδυμη σήραγγα μήκους επτά χιλιομέτρων (κατασκευάστηκε με τη μέθοδο cut & cover) σε κάθε κλάδο. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα (μετά το Καλλίδρομο) στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια.
Με την παράδοση του έργου σε κυκλοφορία, ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα συντομευθεί κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα έως και πέντε φορές.
Πρόκειται για ένα «πολύ σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της χώρας» είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος. «Ενα έργο με πολλές τεχνικές δυσκολίες, λόγω του αναγλύφου, ολοκληρώθηκε με τα καλύτερα αποτελέσματα εντός του χρόνου περαίωσης και μάλιστα κόστισε περίπου 3 εκατ. ευρώ λιγότερα απ” ό,τι προέβλεπε ο προϋπολογισμός του» πρόσθεσε ο κ. Σπηλιόπουλος.
Το έργο της Οθρυος, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
* Την κατασκευή δίδυμης σήραγγας με υπόγεια διάνοιξη, μήκους 6,4 χλμ., με πρόβλεψη ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής επί σταθερής επιδομής ανά κλάδο σήραγγας και την κατασκευή συνδετήριων σηράγγων ανά 500 μέτρα κατά μήκος της σήραγγας (για λόγους ασφαλείας).
* Την κατασκευή πέντε σιδηροδρομικών γεφυρών, συνολικού μήκους 1.796 μ., οι οποίες έχουν κατασκευαστεί για να δεχθούν διπλή σκυροστρωμένη σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση.
* Την κατασκευή τεχνικής σήραγγας με υπόγεια διάνοιξη, συνολικού μήκους 432,50 μ. Πρόκειται για σιδηροδρομική σήραγγα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.
* Την κατασκευή διδύμου cut & cover μετά την έξοδο της δίδυμης σήραγγας, μήκους εκάστου κλάδου 630 μ.
* Την κατασκευή έργων οδοποιίας για τις ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων αγροτικών εκτάσεων και την αποκατάσταση της οδικής κυκλοφορίας του επαρχιακού δικτύου.
Γιάννης Πολίτης
0 Σχόλια