Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Ο νέος χάρτης των συγκοινωνιών

Τα πάνω κάτω έρχονται από τον Σεπτέμβριο στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, καθώς ο νέος χάρτης προβλέπει μεταξύ άλλων αλλαγές στις τιμές των εισιτηρίων και στα δρομολόγια των λεωφορείων.
Στον σχεδιασμό συμπεριλαμβάνεται η μείωση των γραμμών ΕΘΕΛ και....

η αύξηση των δρομολογίων τους σε περιοχές όπου η επιβατική κίνηση είναι μεγάλη.
Με στόχο την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στο κέντρο της Αθήνας, σχετική μελέτη του Υπουργείου Μεταφορών εισηγείται τη συνεργασία μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ. Με τη συνεργασία αυτή θα αποφεύγεται η είσοδος μεγάλων και βαρέων οχημάτων (σ.σ.: υπεραστικών λεωφορείων κλπ.) στην Αθήνα.

Έτσι, τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ δεν θα εκτελούν μακρινά δρομολόγια και θα περιοριστούν στο στενότερο δίκτυο της Αθήνας, ενώ τα υπεραστικά ΚΤΕΛ θα αναλάβουν την κάλυψη δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων και στο εξής δεν θα εισέρχονται στο κέντρο της πρωτεύουσας. Αντιθέτως, οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από το μετρό, με βασικό σταθμό τον «Δουκίσσης Πλακεντίας».

Επιπλέον, προβλέπεται η ένταξη των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, ώστε να λειτουργούν συμπληρωματικά με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Αναμένεται επίσης τέσσερις ή πέντε μεγάλοι σταθμοί του μετρό να μετατραπούν σε «κυκλοφοριακούς κόμβους», οι οποίοι θα διαθέτουν χώρους στάθμευσης και θα παρέχουν άνετη πρόσβαση στους επιβάτες.
Ενιαίος σταθμός ΚΤΕΛ
Σύμφωνα με την «Ημερησία», στον νέο σχεδιασμό προβλέπεται επίσης η δημιουργία του νέου ενοποιημένου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα και το λουκέτο στους σταθμούς του Κηφισού και της Λιοσίων.
Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι η πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά, στο αεροδρόμιο και στο κέντρο της Αθήνας θα είναι ευκολότερη για τους επιβάτες.
Σύστημα… από την αρχή

Με δεδομένο ότι από την ΕΕ έχουν δοθεί σαφείς οδηγίες για την απελευθέρωση των επιβατικών οδικών μεταφορών πριν από το 2019, η αρμόδια επιτροπή της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών καλείται αφενός να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις και αφετέρου να αναδιοργανώσει το όλο σύστημα, να εκτιμήσει την προσφορά και τη ζήτηση στις συγκοινωνίες, και να τιμολογήσει τις υπηρεσίες.
Οι τρεις κατηγορίες θα είναι οι εξής:

1. Άγονες και επιδοτούμενες από το κράτος γραμμές, με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης, στο πλαίσιο της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας.

2. Γραμμές χωρίς κρατική επιδότηση και με αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης. Θα συνδέουν τις δημοτικές ενότητες με τα κέντρα των καλλικρατικών δήμων και στη συνέχεια με τα κέντρα των περιφερειακών ενοτήτων.

3. Πλήρως απελευθερωμένες γραμμές, χωρίς δικαίωμα αποκλειστικής εκμετάλλευσης, στις οποίες η τιμολογιακή πολιτική θα ορίζεται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς. Πρόκειται για διαπεριφερειακές συνδέσεις μεταξύ αστικών ή περιφερειακών κέντρων, καθώς και για συνδέσεις αστικών κέντρων με λιμάνια, αεροδρόμια κλπ., εξαιρουμένων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Στις γραμμές των δύο πρώτων κατηγοριών η ανάθεση έργου θα γίνεται με διαγωνισμό, ενώ θα μπορεί να γίνει και απευθείας αν η μέση ετήσια αξία της σύμβασης είναι κάτω του 1 εκατ. ευρώ ή αφορά εκτέλεση μεταφορικού έργου που δεν υπερβαίνει τα 300.000 χιλιόμετρα.
Οι άδειες θα ισχύουν για 10 χρόνια, με δυνατότητα παράτασης για άλλα 5, ενώ θα προβλέπεται πλαφόν στα κόμιστρα.
-

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια