Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕ ΥΦΥΠ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ

ΠΡΟΣ: Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Συμεών Κεδίκογλου
ΚΟΙΝ: -Υπουργό Παιδείας, κ. Αρβανιτόπουλο
-Δ/νση Ειδικής Αγωγής, Δ/ντή κ. Λολίτσα
-ΕΣΑμεΑ
-Φορείς-μέλη ΠΟΣΓΚΑμεΑ
Θέμα: «Άμεση πλήρωση κενών θέσεων Ε.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. για την άρση του αποκλεισμού των μαθητών με αναπηρία από τη Δημόσια Εκπαίδευση»:

Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ,
Μετά από ενάμιση και πλέον μήνα από την έναρξη του σχολικού έτους 2013-2014 δυστυχώς αλλά τα παιδιά μας, τα Άτομα με Νοητική Αναπηρία, Αυτισμό, Σύνδρομο Down, Εγκεφαλική Παράλυση, Ψυχοσωματικές και Πολλαπλές Αναπηρίες, δεν μετέχουν της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ΣΜΕΑΕ και στις Σχολικές Μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης, όχι τόσο λόγω προβλημάτων στις μετακινήσεις τους από και προς τα σχολεία, που σε σημαντικό βαθμό έχει διευθετηθεί (έστω και προσωρινά με πρόχειρο τρόπο), ούτε λόγω της μη διανομής σχολικών βιβλίων και προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με αναπηρία, αλλά με κύρια αιτία τη μη ύπαρξη του απαραίτητου προσωπικού.

Συγκεκριμένα, από επικοινωνία μας με συλλόγους γονέων ειδικών σχολείων ανά την Ελλάδα συγκεκριμένα υπάρχουν ελλείψεις ακόμα (κενά) σε εκπαιδευτικό προσωπικό στην Α/θμια και Β/θμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς επίσης σε προσωπικό σε τμήματα ένταξης και σε παράλληλη στήριξη. Ιδιαίτερα όμως σοβαρά έως τραγικά είναι τα προβλήματα και τα κενά που υπάρχουν σε ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό και συγκεκριμένα στις ειδικότητες λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, αλλά κυρίως ειδικού βοηθητικού προσωπικού που είναι η απολύτως απαραίτητη ειδικότητα για την καθημερινότητα των μαθητών με αναπηρία μέσα στις σχολικές μονάδες, ενώ είναι απόλυτη η απουσία σχολικών νοσηλευτών, μιας επίσης σημαντικής ειδικότητας για την αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας όπως π.χ. επιληπτικών κρίσεων, αυτοτραυματισμών κ.α. σε μαθητές με αναπηρία μέσα στο σχολείο.

Χαρακτηριστικό της τραγικής έλλειψης των δύο αυτών ειδικοτήτων είναι το γεγονός ότι για τις σχολικές μονάδες της Αθήνας τοποθετήθηκαν μόλις την προηγούμενη εβδομάδα από 1 έως 2 άτομα ως βοηθητικό προσωπικό σε κάθε ΣΜΕΑΕ, το ίδιο στη Θεσσαλονίκη, το ίδιο στη Καρδίτσα, το ίδιο στην Αχαΐα, το ίδιο και στη Λάρισα, ενώ δεν τοποθετήθηκε σχολικός νοσηλευτής σε καμία από τις 35 και πλέον σχολικές μονάδες των προαναφερομένων περιοχών, από τις οποίες έχουμε ενημέρωση και καλύπτουν την εκπαίδευση ποσοστού μεγαλύτερου του 65% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού ΑμεΑ της χώρας.

Χαρακτηριστικό δε είναι το παράδειγμα 2 σχολικών μονάδων στο κέντρο της Αθήνας (1 12/θέσιο και 1 6/θέσιο ειδικά δημοτικά σχολεία) οι οποίες λειτουργούν «εκ περιτροπής» για τους μαθητές με αναπηρία, επειδή ο ενάμισης και οι δύο βοηθοί αντίστοιχα, δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε κατά το ήμισυ τις ανάγκες φροντίδας των παιδιών μας.

Αλήθεια, για ποια υποχρεωτικότητα στην εκπαίδευση (που προβλέπουν το Σύνταγμα και οι Νόμοι του Κράτους) μιλάμε;

Αλήθεια, για ποια ανεμπόδιστη και ισότιμη πρόσβαση των πολιτών (και των πολιτών με αναπηρία) μιλάμε;

Αλήθεια, για ποια αξιοπρέπεια φαντάζεστε ότι μπορούμε να μιλάμε κάτω από αυτές τις συνθήκες, τη στιγμή που υπάρχει μια ευθεία και απροκάλυπτη παραβίαση στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία, ένας απροκάλυπτος κοινωνικός αποκλεισμός που συντελείται για τους μαθητές με αναπηρία και τις οικογένειές τους με το φραγμό της ελεύθερης πρόσβασής τους στην εκπαίδευση;

Αλήθεια, σε ποια εποχή, σε ποιον αιώνα και σε ποιον πολιτισμό ζούμε;

Κύριε Υφυπουργέ,
Ως αρμόδιος για τα θέματα που αφορούν στην Ειδική Εκπαίδευση, μαζί με τον Υπουργό Παιδείας (που ήδη από τον περασμένο Μάρτιο επανειλημμένα εγγράφως του έχουμε διατυπώσει την αγωνία μας για τον αποκλεισμό των παιδιών μας από τη συμμετοχή στο υπέρτατο αγαθό της Εκπαίδευσης) ζητούμε την άμεση τοποθέτηση εκπαιδευτικού προσωπικού, ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά κυρίως ειδικού βοηθητικού προσωπικού άμεσα προς πλήρωση των κενών που υπάρχουν για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ταυτόχρονα προς άρση του σημαντικότερου εμποδίου για τη συμμετοχή των μαθητών με αναπηρία στη Δημόσια Ειδική Εκπαίδευση ισότιμα με τους συνομηλίκους τους στη Γενική Εκπαίδευση.

Το διαρκές αίτημά μας για συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παραμένει, προκειμένου να σας παραθέσουμε αναλυτικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας-μαθητές με αναπηρία και οι οικογένειές μας στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης και αναμένουμε να ενεργήσετε άμεσα και να μας ενημερώσετε για την άμεση επίλυση των προβλημάτων που σας προαναφέραμε.
Για την ΠΟΣΓΚΑμεΑ,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΥΜΒΑΙΟΣ
.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια