Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Τέλος οι τζαμπατζήδες

Δυναμική πάταξη της λαθρεπιβίβασης ως «ισοδύναμο μέτρο» προκειμένου να αποφευχθεί η αύξηση του κομίστρου στα ΜΜΜ, επιδιώκει το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Ο Κ.Χατζηδάκης και το επιτελείο του προχωρούν σε σειρά άμεσων και έμμεσων μέτρων πάταξης της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας και της
συμπρωτεύουσας. Οπως ανακοινώθηκε την Παρασκευή, στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2012 να περιοριστεί η λαθρεπιβίβαση κατά το ήμισυ (50%). Μετά από διαβούλευση με τις εταιρείες των ΜΜΜ και τα σωματεία των εργαζόμενων, ο ΓΓ Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος κατέληξε στο περιεχόμενο των μέτρων.
Ετσι, από την Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου, διπλασιάζονται σε διάρκεια, προσωπικό και ένταση οι έλεγχοι σε επιλεγμένους κεντρικούς σταθμούς και σταθμούς μετεπιβίβασης. Οι έλεγχοι θα είναι καθημερινοί από ελεγκτές που θα εργάζονται σε δύο 8ωρες βάρδιες, ενώ θα υπάρχουν ενισχυμένοι έλεγχοι και τις νυχτερινές ώρες. Τα σημεία ελέγχου είναι τα εξής:
  • Ομόνοια (Γραμμές 1,2 )
  • Σύνταγμα (Γραμμές 2,3)
  • Μοναστηράκι (Γραμμές 1,3)
  • Αττική (Γραμμές 1 και 2)
  • Πειραιάς (Τερματικός Γραμμής 1)
  • Νομισματοκοπείο (Γραμμή 3)
  • Αμπελόκηποι (Γραμμή 3)
  • Συγγρού Φιξ (Γραμμή 2 και Τραμ )
  • Νέος Κόσμος (Γραμμή 2. και Τραμ )
  • Δουκίσσης Πλακεντίας (Τερματικός Γραμμής 3)
  • Άγιος Δημήτριος (Γραμμή 2)
  • Εθνική Άμυνα (Γραμμή 3)
  • Νέα Ιωνία (Γραμμή 1)
  • Καλλιθέα (Γραμμή 1)
  • Κάτω Πατήσια (Γραμμή 1)
  • Νερατζιώτισσα (Γραμμή 1 και Προαστιακός)
Επιστρέφει η είσοδος από την μπροστά πόρτα, εισιτήρια από τον οδηγό
Οι πιο μεγάλες αλλαγές στην καθημερινότητα του κοινού θα έρθουν στα λεωφορεία και τα τρόλει, καθώς προοδευτικά θα γενικευτεί η πρακτική της επιβίβασης από την μπροστά πόρτα, με επίδειξη στον οδηγό της κάρτας ή του εισιτηρίου. Το επόμενο βήμα θα είναι η πώληση των συγκεκριμένων εισιτηρίων από τον οδηγό του οχήματος. Τα μέτρα αυτά θα ξεκινήσουν να εφαρμόζονται σε γραμμές χαμηλής επιβατικής κίνησης.
Ο έλεγχος για λαθρεπιβάτες θα πραγματοποιείται με εθελοντές από το προσωπικό, σε συμφωνία με τις εταιρείες και τα συνδικάτα, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις γραμμές με το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Προσφορές ενάντια στην ανταλλαγή εισιτηρίων
Το υπουργείο ετοιμάζει και δεύτερο κύμα παρεμβάσεων, μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, προκειμένου να περιορίσει το φαινόμενο της χρήσης εισιτηρίων από άλλο επιβάτη που εγκαταλείπει το δίκτυο πριν εκπνεύσει η ισχύς του. Ετσι, κάθε επιβάτης που θα διαθέτει 10 ακυρωμένα εισιτήρια θα μπορεί να πάρει ένα ακόμη, αποκλειστικά από τα εκδοτήρια.
Παράλληλα, η μαζική αγορά εισιτηρίων (ανά δεσμίδα) θα οδηγεί σε έκπτωση επί της αρχικής τιμής, ενώ η άμεση καταβολή προστίμων (επί τόπου ή εντός 10ημέρου) επίσης θα οδηγεί σε μείωση του προστίμου.
Φρένο στα πλαστά εισιτήρια
Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται ώστε να σταματήσει το φαινόμενο της πώλησης πλαστών εισιτηρίων ειδικά στους κεντρικούς δρόμους.
Τα καταστήματα που προμηθεύονται νόμιμα εισιτήρια από τις εταιρείες των ΜΜΜ θα φέρουν ειδικό αυτοκόλλητο σήμα στην προθήκη τους, ενώ η ευαισθητοποίηση του κοινού θα ενισχυθεί και με ειδική ενημερωτική εκστρατεία.
Για τον εντοπισμό όσων συνεχίσουν να αδιαφορούν, ετοιμάζεται ειδική ομάδα ελεγκτών η οποία θα διενεργεί ελέγχους πλαστότητας των εισιτηρίων σε επιβάτες και σημεία πώλησης (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών).
Οι παρεμβάσεις δεν σταματούν στα παραπάνω, καθώς το επόμενο έτος προωθείται κλείσιμο των σταθμών μέσων σταθερής τροχιάς με μπάρες. Ο σχετικός διαγωνισμός θα κατακυρωθεί στα μέσα του 2013.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια