Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Μια βόλτα στα παλιά! Αλληλογραφία

Μπορεί τώρα να στέλνεις άνετα τα mail σου μέσω του υπολογιστή,για δες όμως πως γινόταν η ανταλλαγή αλληλογραφίας σχεδόν 100 χρόνια πριν,μιλάμε για το 1900 περίπου..
Μέσα στο ταχυδρομείο
Ακριβώς όπως και σήμερα το ταξίδι ενός πακέτου ή ενός γράμματος ξεκινούσε από το παράθυρο ενός ταχυδρομείου.Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται από το ταμείο έχει αλλάξει από το 1925 προφανώς,περιλαμβάνει όμως ακόμα κλίμακες γραμματόσημα και χρήματα.
Μόλις τα πακέτα ή τα γράμματα μαζί με τα γραμματόσημα τους πληρώνονταν από τον κάτοχο τους,οδηγούνταν στο πίσω μέρος,το ταχυδρομικό γραφείο,όπου εκεί χωρίζονταν ανάλογα με τον προορισμό που θα ταξίδευαν.Η συγκεκριμένη εικόνα του 1914 απεικονίζει τους υπαλλήλους σε ταχυδρομικό γραφείο της Πενσυλβάνια στη Νεά Υόρκη,τι στιγμή που χωρίζουν τα γράμματα.
Όπως και σήμερα έτσι και τότε αν οι διευθύνσεις ήταν δυσανάγνωστες τα γράμματα μεταφέρονταν στο "νεκρό" τμήμα του ταχυδρομείου.Αν και σήμερα υπάρχουν μηχανήματα τα οποία φροντίζουν γι αυτό,πίσω στο 1917 το κάθε ταχυδρομείο έπρεπε να βασίζεται στην ικανότητα των εργαζομένων να αποκρυπτογραφούν τις διευθύνσεις.

Αλληλογραφία μέσω των Τρένων
Η αλληλογραφία δε μεταφερόταν σε όλη τη χώρα μέσω μικρών αμαξιών ή στις πλάτες των αλόγων.Τουλάχιστον όχι νωρίτερα από τότε που οι σιδηρόδρομοι ένωναν μεταξύ τους τις διάφορες περιοχές.Τα ταχυδρομικά τρένα ήταν ένα σημαντικό κομμάτι του ταχυδρομικού συστήματος γύρω στο 1900,αν και πλέον δεν χρησιμοποιούνται καθόλου γι αυτό το σκοπό.Η διαδικασία στα τρένα ήταν η ίδια με εκείνη στα ταχυδρομεία,και στη συγκέντρωση και στο χωρισμό.
Τα γράμματα ταξινομούνταν και πάλι με βάση το προορισμό και στη συνέχεια τοποθετούνταν εκ νέου σε σάκους για να ταξιδέψουν εκεί που έπρεπε.Στη παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε μία ομάδα αντρών να κάνουν τη διαλογή σε ένα σιδηροδρομικό όχημα γύρω στο 1910.

Μέσα Μεταφοράς
Οχήματα όπως αυτά που απεικονίζει η εικόνα παραπάνω χρησιμοποιούνταν στην αρχή για τη μεταφορά,τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούμε πλέον.
Μερικές περιοχές ήταν δύσκολο να τις προσεγγίσουν οχήματα μέχρι πολύ αργότερα.Ήταν πολύ κοινό λοιπόν,για τους ταχυδρόμους, να χρησιμοποιούν άλογα για να κάνουν τη διαδρομή-κυρίως στις φτωχότερες και αγροτικές περιοχές-συνέβαινε αυτό.
Σε άλλες χώρες βέβαια,εκεί που το χιόνι έκανε την διανομή ακόμα πιο δύσκολη,χρησιμοποιούνταν άλλα μέσα όπως η ομάδα που απεικονίζει η φωτογραφία.

Αερομεταφορά
Η αερομεταφορά αλληλογραφίας σύντομα κατέστησε τα ταχυδρομικά τρένα μη αναγκαία.Το ταχυδρομείο ακολούθησε το ρεύμα της εποχής και έτσι ήδη από το 1918 προσέφερε τη δυνατότητα διανομής αλληλογραφίας μέσω αεροπλάνων.Στην εικόνα απεικονίζονται μερικοί από τους υπαλλήλους και τους πιλότους που βρέθηκαν στην πρώτη επίσημη πτήση της υπηρεσίας αερομεταφοράς.
Ταχυδρόμοι
Και στις μέρες μας ακόμα οι ταχυδρόμοι είναι πάντα παρόντες στις περισσότερες γειτονιές μεταφέροντας την αλληλογραφία.Παλιότερα μάλιστα που δεν υπήρχαν τα γραμματοκιβώτια, έπρεπε να χτυπάνε σε κάθε πόρτα έτσι ώστε να παραδίδουν τα γράμματα στους κατόχους τους.Οι ταχυδρόμοι ήταν συνήθως άντρες αλλά κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων Παγκοσμίων πολέμων οι γυναίκες κάλυψαν τις θέσεις στα ταχυδρομεία όπως και σε άλλες υπηρεσίες.
 
news.youropia.gr

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια