Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Άριστουργήματα στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων

Μία από τις πολυτιμότερες και πληρέστερες συλλογές νεοελληνικής τέχνης ανήκει στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων.

Αριθμεί 3.060 έργα, πολλά απ αυτά άγνωστα.
Τώρα όμως ήρθε η ώρα να τα δει και το ...

κοινό και να εκτιμήσει αν του "μιλάνε".
Και πώς είναι δυνατό να μην του «μιλήσουν» δύο άγνωστοι πίνακες, που, παρά την επιφανειακή ελληνοκεντρικότητας τους, είναι η θεμελίωση του μοντερνισμού στο νεοελληνικό εικαστικό τοπίο, όπως είναι ο πίνακας «Ορφέας και Ευρυδίκη» του Γεράσιμου Στέρη και το «Τοπίο Μυτιλήνης» του Σπύρου Παπαλουκά.       
Οι πίνακες παρουσιάζονται με άλλα 148 έργα, στην έκθεση με τίτλο «Από τον ακαδημαϊσμό έως τις σύγχρονες αναζητήσεις. Γνωστά και άγνωστα έργα των Συλλογών της Πινακοθήκης του Δήμου Αθηναίων». Τα εγκαίνια γίνονται σήμερα, στις 7.30 μ.μ., στο Κτήριο Μεταξουργείου (Λεωνίδου και Μυλλέρου).   

Ο επισκέπτης μπορεί να δει ως τις 7 Δεκεμβρίου την εξέλιξη της ελληνικής τέχνης, από τα τέλη του 19ου αιώνα ως τις μέρες μας. Η νεότερη καλλιτέχνις είναι η Έφη Τσουλουχοπούλου (γενν. 1971). Η επιμελήτρια της έκθεσης Νέλλη Κυριαζή τονίζει ότι «ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει τον πλούτο και την ποικιλομορφία μιας πολύτιμης συλλογής και παράλληλα να "ξεναγηθεί" στην πορεία και στην εξέλιξη της ελληνικής τέχνης».   

Η θεματοποίηση έγινε με ιστορικά κριτήρια. Έτσι αρχίζουμε με τον ακαδημαϊσμό (Προσαλέντης, Ροϊλός κ.ά.), περνάμε στην Ομάδα «Τέχνη» (Βυζάντιος, Κογεβίνας κ.ά.), συνεχίζουμε με τον ελληνικό ιμπρεσιονισμό (Φωκάς, Οικονόμου κ.ά.). Το επόμενο βήμα της ελληνικής τέχνης του εικοστού αιώνα γίνεται με τον εξπρεσιονισμό (Μπουζιάνης, Βιτσώρης κ.ά.), ενώ ακολουθεί η γενιά του '30 (Κόντογλου, Παπαλουκάς κ.ά.), για να ξετυλιχθεί το νήμα με την αφαίρεση (Σπυρόπουλος, Γαΐτης κ.ά.) και να φθάσει μέχρι τους νεότερους της ποικιλομορφίας της μορφής.   

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο: 10 π.μ. - 2 μ.μ. και 5 - 9 μ.μ., Κυριακή: 10 π.μ. - 2 μ.μ., Δευτέρα: κλειστά. Πληροφορίες: 210 - 32 31 841 και 210 - 52 02 421.

Βασ.Καλαμάρας/Ελευθεροτυπία

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια