![]() |
κατείχε τη θέση του διευθύνοντος Συμβούλου της Satur για την Ελλάδα |
– Kύριε Leisten, ποιοι είναι λόγοι της αποχώρησης της αλυσίδας Saturn από την ελληνική αγορά;
– Οταν ήλθαμε στην Ελλάδα, η αγορά παρουσίαζε.......
σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, με τη συνολική αποδοχή των καταναλωτών για το δίκτυο Media Markt να είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Εξαιτίας αυτών των δύο παραγόντων ελήφθη η απόφαση της εισόδου και της δεύτερης αλυσίδας τη συγκεκριμένη περίοδο. Δυστυχώς, η κατάσταση της χώρας είναι εντελώς διαφορετική τώρα, γεγονός που μας οδήγησε να επαναξιολογήσουμε τις αποφάσεις και να συνειδητοποιήσουμε ότι στην ουσία υπάρχει χώρος μόνο για ένα δίκτυο με το δικό μας format υπερκαταστημάτων, δηλαδή τη Media Markt.
– Ποιες ήταν οι επιδόσεις της Saturn;
– Η έναρξη λειτουργίας των δύο πρώτων καταστημάτων Saturn ήταν πραγματικά εντυπωσιακή, ακόμη και για τα δικά μας δεδομένα. Τα υπόλοιπα τρία καταστήματα, δυστυχώς, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους εντός του 2010, όταν η οικονομική κατάσταση ήταν ήδη ιδιαίτερα αρνητική. Γενικά μπορούμε να πούμε ότι η αλυσίδα συνολικά ακολουθεί την τάση της ευρύτερης αγοράς.
– Γιατί, παρόλα τα προβλήματα ανοίξατε τρία καταστήματα Saturn πέρυσι;
– Πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι καταστήματα όπως είναι τα δικά μας αποτελούν από μόνα τους τεράστια projects, των οποίων η υλοποίηση απαιτεί πολλούς μήνες, ακόμη και χρόνια σε κάποιες περιπτώσεις. Συνεπώς, τα καταστήματα που εγκαινιάσαμε πέρυσι ήταν projects που είχαν ξεκινήσει 1-2 χρόνια νωρίτερα.
– Οι αλυσίδες Media Markt και Saturn ανήκουν στον ίδιο όμιλο. Μήπως, εντέλει, η Saturn είναι «θύμα» του εσωτερικού σας ανταγωνισμού;
– Είναι αληθές ότι η Media Markt και η Saturn ανήκουν στον ίδιο όμιλο. Παρόλα αυτά και όσον αφορά τις εμπορικές τους δραστηριότητες, παραμένουν καθόλα ανταγωνιστές. Ωστόσο, σε μια χώρα που υποφέρει τόσο όσο η Ελλάδα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και με τις τάσεις της αγοράς να είναι αυτές τις οποίες όλοι αντιμετωπίζουμε τα τελευταία δύο χρόνια, έπρεπε να λάβουμε τη καλύτερη δυνατή απόφαση: να μεγιστοποιήσουμε και να επενδύσουμε όλους μας τους πόρους στις προοπτικές ανάπτυξης της αλυσίδας Media Markt.
– Ποιος ανταγωνιστής σας ασκεί μεγαλύτερη πίεση; Μήπως, αυτές οι εξελίξεις είναι το αποτέλεσμα πιέσεων από τον έντονο ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά;
– Δεν είναι ο ανταγωνισμός που καθιστά την κατάσταση δύσκολη. Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Ανταγωνισμό αντιμετωπίζουμε σε κάθε χώρα στην οποία δραστηριοποιούμαστε. Ο υγιής ανταγωνισμός είναι στην ουσία σημαντικός για την ανάπτυξη καλής επιχειρηματικής δραστηριότητας. Επί του παρόντος, το πρόβλημα εντοπίζεται στις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες και στην τεράστια μείωση της αγοραστικής ικανότητας.
– Γιατί επιλέξατε να κλείσετε τα συγκεκριμένα τρία, από τα συνολικά πέντε καταστήματα;
– Οπως εξήγησα και παραπάνω, εστιάζουμε σε μια ισχυρή Media Markt. Στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής μας, έπρεπε ανάμεσα στα καταστήματα που γειτνίαζαν να επιλέξουμε τα πιο «δυνατά», προκειμένου να εμπλουτίσουμε το portfolio των καταστημάτων μας.
«Δεν αποχωρούμε ολοκληρωτικά»
– Είναι αυτό το πρώτο βήμα προς μια ολοκληρωτική αποχώρηση από την Ελλάδα;
– Kατηγορηματικά όχι. Τουναντίον, οι αποφάσεις αυτές ελήφθησαν για να δημιουργήσουμε τις καλύτερες προοπτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη της Media Markt. Εξετάσαμε τις κοστολογικές δομές μας, τις επιμέρους επιδόσεις των καταστημάτων, τις οικονομίες κλίμακας και κάναμε τις απαραίτητες αλλαγές που θα διασφαλίσουν μια υγιή ανάπτυξη της Media Markt.
– Εχετε δηλώσει στο παρελθόν ότι τα καταστήματα δεν αποτελούν ιδιοκτησία σας, αλλά τα ενοικιάζετε. Πώς επηρεάζει τους ιδιοκτήτες αυτή η απόφαση;
– Βρισκόμαστε ήδη σε στενή επαφή και διαπραγματεύσεις με τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων. Είναι αυτονόητο ότι θα ακολουθήσουμε ό, τι υπαγορεύει η ελληνική νομοθεσία.
– Πότε θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τα τρία νέα καταστήματα Media Markt;
– Στη Θεσσαλονίκη την Πέμπτη. Τα υπόλοιπα δύο της Αθήνας θα ξεκινήσουν πολύ σύντομα. Ουσιαστικά δεν «κλείνουν» ούτε μία μέρα.
καθημερινή
0 Σχόλια