Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Στα μονοπάτια του Υμηττού, διαδρομές

On the paths of Ymittos, routes
Δεν χρειάζεται να ταξιδέψετε μακριά για να ανακαλύψετε όμορφες περιπατητικές διαδρομές χειμώνας γαρ.
Αφήστε για λίγο την αστική συνήθεια να περπατάτε στην άσφαλτο και ακολουθήστε εύκολα μονοπάτια στον Υμηττό, ένα βουνό προσβάσιμο ακόμα και με το μετρό.
Διαδρομή 1
Καλοπούλα> Μονή Καισαριανής> Λόφος Ταξιαρχών.
Το μονοπάτι, ιδιαίτερα φαρδύ και ξεκούραστο, προσφέρει ευχάριστο περίπατο. Θα γνωρίσετε την ιστορία των μονών του Υμηττού και τη χλωρίδα του αισθητικού δάσους και θα απολαύσετε πανοραμικές εικόνες της Αττικής και του Σαρωνικού.
Μπορείτε να ξεκινήσετε το περπάτημα είτε από τη Μονή Καισαριανής είτε από το αναψυκτήριο του Δήμου Καισαριανής στη θέση Καλοπούλα.
Σας προτείνουμε να ξεκινήσετε από την Καλοπούλα, ώστε στην επιστροφή να καταλήξετε στους ξύλινους πάγκους και να απολαύσετε τον καφέ σας ή ακόμα και τη φασολάδα σας. Δεν υπάρχει ταμπέλα που θα σας καθοδηγήσει στην αρχή του μονοπατιού, όμως είναι πολύ εύκολο να το εντοπίσετε. Στην απέναντι πλευρά από το αναψυκτήριο ανηφορίζετε ελεύθερα την πλαγιά, με κατεύθυνση προς τα αριστερά στο τέλος του υψώματος βρίσκεται μια πολύχρωμη ταμπέλα που έχει τοποθετήσει δημοτικό σχολείο και σηματοδοτεί την αρχή του μονοπατιού.
Από εδώ μέχρι να φτάσετε στο λόφο των Ταξιαρχών κινείστε περίπου στην ίδια υψομετρική, το οποίο σημαίνει ότι η διαδρομή είναι ξεκούραστη, γι αυτό και την προτιμούν οι περίοικοι για τρέξιμο. Υπάρχουν πολλές ταμπελίτσες με τα ονόματα των δέντρων και των θάμνων που συναντάτε, από αφάνες και κυπαρίσσια μέχρι αγριελιές και κέδρους. Όσο πλησιάζετε στη Μονή Καισαριανής, η θέα στο Σαρωνικό γίνεται εντυπωσιακότερη και σε λιγότερο από 20΄από την αρχή της διαδρομής θα συναντήσετε χαρακτηριστική πράσινη ταμπέλα που θα σας καθοδηγήσει είτε κάτω αριστερά προς τη Μονή Καισαριανής είτε ευθεία προς το λόφο των Ταξιαρχών.
Από εδώ μπορείτε, λοιπό, να κατηφορίσετε προς τη Μονή Καισαριανής σε λιγότερο από 10΄. Στη διαδρομή συναντάτε το ιδιότυπο εκκλησάκι της Ανάληψης με τον χαρακτηριστικό μεγαλόκορμο πλάτανο και τη στέρνα. Στην πραγματικότητα διασώζεται το καμαροσκέπαστο τμήμα (ανοικτό από τη μία πλευρά), το οποίο βρίθει αφιερωμάτων και εικόνων, και όλοι σταματούν να το φωτογραφίσουν.
Στα επόμενα 5' φτάνετε στη Μονή Καισαριανής που χρονολογείται από τον 11ο αιώνα και ανοικοδομήθηκε στα ερείπια αρχαίου ναού που ήταν αφιερωμένος στη θεά Δήμητρα.
Ανηφορίζετε και πάλι για να βρείτε την πράσινη ταμπέλα που θα σας οδηγήσει στο λόφο των Ταξιαρχών. Το μονοπάτι γίνεται πολύ φαρδύ και σε περίπου 15΄ φτάνετε στο ξέφωτο με το ερειπωμένο Φραγκομονάστηρο ένθετο με αρχιτεκτονικά μέλη και τον αναστηλωμένο ναό των Ταξιαρχών.
*  Χρόνος και αποστάσεις
Καλοπούλα - Μονή Καισαριανής - Λόφος Ταξιαρχών:
Χρόνος χωρίς στάσεις: 1 ώρα.
*  Η Μονή Καισαριανής είναι ανοιχτή καθημερινά 08.30 - 15.00.
*  Θυμηθείτε
Στη διαδρομή αυτή φορέστε καλά αθλητικά παπούτσια, αδιάβροχα μπουφάν (αναλόγως του καιρού) και πάρτε μαζί σας μια μικρή τσάντα πλάτης, στην οποία θα βάλετε ένα παγούρι με νερό, κάποια φρούτα ή σάντουιτς και μια σακούλα για τα τυχόν απορρίμματά σας.
Ο Υμηττός είναι πολυσύχναστο βουνό και συνεπώς εύκολο "θύμα σκουπιδιών"
Διαδρομή 2

Νέα Περιοχή Παπάγου> Πύργος Ανθούσας> Μονή Αστερίου.
Ένας πιο απαιτητικός περίπατος με συνεχή  ανηφόρα θα σας κάνει να περιπλανηθείτε στο δάσος του Υμηττού, κι αν δεν φαινόταν το "πυκνόφυτο" από πολυκατοικίες Λεκανοπέδιο, σίγουρα θα ξεχνούσατε ότι βρίσκεστε στην Αθήνα.
Η διαδρομή ξεκινάει από τη διασταύρωση των οδών Ζησιμοπούλου και Αφών Διδασκάλου στη Νέα Περιοχή Παπάγου, όπου υπάρχει χαρακτηριστική μπάρα που απαγορεύει τη διέλευση των οχημάτων. Περνάτε την πεζογέφυρα που διασχίζει την Αττική Οδό και βρίσκεστε πλέον σε χωματόδρομο.
Στη δεύτερη διακλάδωση δεξιά (η πρώτη οδηγεί σε αδιέξοδο) βρίσκεται η αρχή του  μονοπατιού.
Τα κόκκινα σημάδια είναι αραιά, όμως το μονοπάτι είναι καλογραμμένο.
On the paths of Ymittos, routes
Η βλάστηση ξεκινάει με θάμνους και αγριελιές, όμως ανηφορίζοντας το δάσος πυκνώνει και , μέχρι να φτάσετε στη Μονή Αστερίου, θα ανακαλύψετε ότι ο Υμηττός δεν είναι το άγονο βουνό που φαίνεται από μακριά.
Μετά από περίπου 15΄φτάνετε σε χωματόδρομο, τον διασχίζετε κάθετα και περνάτε απέναντι αριστερά, όπου συνεχίζει το μονοπάτι.
Η κοπιαστική ανηφόρα θα διαρκέσει 25' και θα καταλήξετε σε ξέφωτο, όπου μπορείτε να ξεκουραστείτε στον Πύργο τη; Ανθούσας.
Ο κεντρικός ασφαλτόδρομος βρίσκεται ακριβώς από πάνω κι από το χαρακτηριστικό μπλε εικονοστάσι το μονοπάτι συνεχίζει για τη Μονή Αστερίου.
Στην πρώτη διχάλα που συναντάτε, στρίβετε δεξιά και, αφού περάσετε κάθετα το χωματόδρομο, συνεχίζετε μέχρι νέα διασταύρωση όπου και πάλι στρίβετε δεξιά, για να καταλήξετε σε 20΄συνολικά από τον Πύργο της Ανθούσας στον πετρόκτιστο ναό της Μονής Ταξιαρχών ή Μονής Αστερίου, όπως αλλιώς ονομάζεται.
Από το ξύλινο πυροφυλάκο, λίγο πιο πάνω, θα απολαύσετε μια εκπληκτική και..."ωραιοποιημένη" θέα του Λεκανοπεδίου.
*  Χρόνος και απόσταση
Χρόνος χωρίς στάσεις: 1 ώρα και 10'
Υψομετρική διαφορά  + 300
*  Η Μονη Αστερίου είναι ανοικτή καθημερινά 08.30 - 15.00.