Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Το δικό του μίνι «Σέιχ Σου» αποκτά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Τα δικά του «Χίλια Δέντρα» -όπως αποκαλούν οι Θεσσαλονικείς το δάσος του Σέιχ Σου- πρόκειται να αποκτήσει σύντομα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο της προσπάθειας για αναγνώρισή του ως «πράσινου λιμανιού» από την ΕΕ, μέχρι το τέλος του 2013, η διοίκηση αποφάσισε τη σταδιακή φύτευση 1.150 δέντρων, από το ύψος της
πρώτης προβλήτας (την πλευρά του που «κοιτάζει» προς την πλατεία Αριστοτέλους), μέχρι σχεδόν το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (στο βάθος του λιμανιού).
Η δεντροφύτευση, στην οποία ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) καλεί για συμμετοχή όλους τους πολίτες/φορείς, ξεκίνησε την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου, στις 11 το πρωί (σημείο συνάντησης το πάρκινγκ στην πρώτη προβλήτα).
Φυτεμένα δώματα και εκπτώσεις για «πράσινα» τάνκερ
Οι δενδροφυτεύσεις αποτελούν μόνο ένα στοιχείο του προγράμματος για το «πράσινο λιμάνι». Ο γενικότερος σχεδιασμός του ΟΛΘ προβλέπει ακόμη -μακροπρόθεσμα- την παραγωγή ηλεκτρισμού από φυσικό αέριο εντός του λιμανιού (έργο προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ), τη δημιουργία φυτεμένων στεγών στις αποθήκες, αλλά και παροχή δελεαστικών εκπτώσεων επί των λιμενικών τελών για τα «πράσινα» τάνκερ!
Προβλέπονται επίσης δράσεις για την αντιστάθμιση των παραγόμενων ρύπων στο λιμάνι: με απλά λόγια, το διοξείδιο του άνθρακα που παράγεται κάθε χρόνο μέσα στο λιμάνι θα μετριέται και θα «πληρώνεται» με τη φύτευση των αντίστοιχων δέντρων, σε περιοχές που θα οριστούν από τη Δασική Υπηρεσία.
Όπως ανακοίνωσε, σήμερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης, εντός του επόμενου τριμήνου το λιμάνι θα
αντικαταστήσει πέντε επιβατικά του οχήματα, από τα 30 συνολικά, με υβριδικά (η ανανέωση μέρους του στόλου θα ολοκληρωθεί σε βάθος πενταετίας).
Παράλληλα, θα προωθηθεί η μετατροπή των κτηρίων του ΟΛΘ σε «πράσινα», με χρήση φυσικού αερίου (εντός Δεκεμβρίου όλα τα κτήρια της πρώτης προβλήτας θα συνδεθούν με το δίκτυο), αντικατάσταση παλαιών κουφωμάτων και χρήση οικονομικών λαμπτήρων. Σε συνεργασία με ΑΕΙ, θα δημιουργηθούν επίσης δύο σταθμοί παρακολούθησης ρύπανσης, της ατμοσφαιρικής και της θαλάσσιας αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά την παροχή εκπτώσεων επί των λιμενικών τελών για τα πλοία που ρυπαίνουν λιγότερο, ο κ. Αγγελούδης επισήμανε ότι σε πρώτη φάση εξετάζεται η μείωσή τους κατά 10% και μελλοντικά ακόμη και ο διπλασιασμός της έκπτωσης, κίνηση για την οποία οι ναυτιλιακές εταιρίες θα ενημερωθούν επισήμως την επόμενη εβδομάδα. Σήμερα, περίπου το 20% των πλοίων, που κινούνται στη Μεσόγειο, είναι «πράσινα».

Και παραγωγή από φυσικό αέριο
Έμφαση δίνει ο ΟΛΘ στη στροφή του στην παραγωγή ενέργειας από φυσικό αέριο, αλλά και από φωτοβολταϊκά συστήματα. «Κάποια στιγμή, στην επόμενη τριετία, υπάρχει η σκέψη να δούμε την παραγωγή ενέργειας από φυσικό αέριο, που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες του λιμανιού, αλλά και ορισμένες των γειτονικών περιοχών. Έχουμε υπολογίσει ότι κάτι τέτοιο μπορεί να υλοποιηθεί με ποσό που δεν υπερβαίνει τα 15 εκατ. ευρώ και το οποίο θα μπορέσουμε να αποσβέσουμε σε πέντε χρόνια», πρόσθεσε.
Το «πράσινο» πρόγραμμα του ΟΛΘ προβλέπει ακόμη την ανακύκλωση συσκευασιών και την εκπαίδευση του προσωπικού για την προστασία του περιβάλλοντος. «Μέσα στην επόμενη τριετία θέλουμε να έχουμε υποβάλει στην αρμόδια ευρωπαϊκή αρχή τις ενέργειές μας, ώστε να μπορέσουμε να αναγνωριστούμε και επισήμως ως πράσινο λιμάνι», κατέληξε ο κ. Αγγελούδης._
 netofline
kala-nea

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια