Τι προσβάλλει τους ανθρώπους με αναπηρία ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Πως εμπνεύστηκαν και τι σημαίνουν τα σήματα των αυτοκινήτων

Όπως πίσω από κάθε φωτογραφία κρύβονται χίλιες λέξεις, έτσι και πίσω από κάθε εμπορικό σήμα αυτοκινήτου κρύβεται μια ξεχωριστή ιστορία, ένας αστικός θρύλος με μεγαλύτερες ή μικρότερες δόσεις αλήθειας και συμβολισμού.
Ο ίδιος ο Λουί Σεβρολέ υποστήριζε, όσο ζούσε, πως εμπνεύστηκε το έμβλημα της αυτοκινητοβιομηχανίας του από... μια ταπετσαρία σε ξενοδοχείο του Παρισιού στο οποίο έτυχε να διαμείνει το 1908.
Μάλιστα, ο αστικός μύθος θέλει τον
Αμερικανό να σκίζει κομμάτι της ταπετσαρίας και να το παίρνει μαζί του για να το δείξει σε φίλους πίσω στις ΗΠΑ θεωρώντας πως αυτό θα έκανε για σήμα αυτοκινήτου. Ωστόσο, η σύζυγος του Σεβρολέ είχε διαφορετική και ομολογουμένως λιγότερο εντυπωσιακή εικόνα για το πώς έγιναν τα πράγματα. Συγκεκριμένα, υποστήριξε πως ο άνδρας της πρωτοείδε το εν λόγω έμβλημα σε μια εφημερίδα της Βιρτζίνια το 1912. Υπάρχει, βέβαια, και η άποψη πως το συγκεκριμένο λογότυπο δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας στυλιζαρισμένος ελβετικός σταυρός, σημείο αναφοράς στις ελβετικές ρίζες του ιδίου του Σεβρολέ.
Mercedes-Benz.
Απόλυτα ταυτόσημο με το όνομα Mercedes-Benz, το τριάκτινο αστέρι λέγεται πως πρωτοεμφανίστηκε το 1872 πάνω σε μια κάρτα που είχε στείλει στην γυναίκα του ο Γκότλιμπ Ντάιμλερ, ιδρυτής της Daimler-Motoren-Gesellschaft (η οποία έμελλε το 1926 να συγχωνευθεί με τη Benz & Cie. δημιουργώντας τη Daimler-Benz, την γνωστή σε όλους μας και ως Mercedes-Benz). Με το συγκεκριμένο σχέδιο, το οποίο οι δύο γιοι του Ντάιμλερ τελικώς υιοθέτησαν ως σήμα το 1909, ο Γερμανός είχε σημειώσει πάνω στην κάρτα την τοποθεσία του νέου σπιτιού της οικογενείας του στην Κολωνία. Με την πάροδο του χρόνου το τριάκτινο αστέρι κατέληξε να συμβολίζει την χρήση μηχανών Mercedes σε στεριά, ουρανό και θάλασσα.
Ferrari
Αρκετά χρόνια προτού «μετακομίσει» πάνω σε πολυτελή ιταλικά αυτοκίνητα, το σηκωμένο στα πίσω πόδια αλογάκι «πετούσε» με πολεμικά αεροσκάφη (φωτό) και έπαιρνε μέρος σε αερομαχίες. Συγκεκριμένα, ο διάσημος Ιταλός πιλότος Φραντσέσκο Μπαράκα λέγεται πως υιοθέτησε το εν λόγω σήμα ως προσωπικό του έμβλημα το 1916, στο πλαίσιο του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, ως φόρο τιμής στο ιππικό από το οποίο είχε ξεκινήσει τη στρατιωτική του καριέρα. Το 1923, οι γονείς του Μπαράκα (ο οποίος πέθανε στη μάχη το 1918), συνάντησαν μετά από έναν αγώνα ταχύτητας τον οδηγό Ένζο Φεράρι (μετέπειτα ιδρυτή της Ferrari) και του πρότειναν να κοτσάρει το αλογάκι πάνω στα αυτοκίνητα με τα οποία έτρεχε, για καλή τύχη αλλά και σε ανάμνηση του νεκρού πιλότου.
Maserati
Μια τρίαινα δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί αναφορά στον θεό Ποσειδώνα. Συγκεκριμένα δε, στην περίπτωση της Maserati, το εν λόγω έμβλημα φέρεται να έχει προέλθει από το άγαλμα του Ποσειδώνα στην κεντρική πλατεία της Μπολόνια. Άλλωστε εκεί (στη Μπολόνια) ήταν τα κεντρικά γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας επί σειρά ετών.
Hyundai
Εκ πρώτης όψεως, το λογότυπο της νοτιοκορεατικής Hyundai δεν είναι τίποτα άλλο παρά το αρχικό γράμμα «H» του ονόματός της. Ωστόσο, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της αυτοκινητοβιομηχανίας, εάν κοιτάξετε προσεκτικότερα (και βάλετε την φαντασία σας να δουλέψει), θα διακρίνετε σε αυτό δύο ανθρώπους (ο ένας συμβολίζει την εταιρεία και ο άλλος του πελάτες της) να σφίγγουν τα χέρια.
Lamborghini
Ο μαινόμενος ταύρος στο κέντρο συμβολίζει το ζώδιο (ταύρος) του ιδρυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας, Φερούτσιο Λαμποργκίνι. Όσο για τα χρώματα (κίτρινο περίγραμμα, κίτρινος ταύρος, μαύρο φόντο), αυτά λέγεται πως είναι επίτηδες αντίστροφα από τα αντίστοιχα στο σήμα της ανταγωνίστριας Ferrari (μαύρο περίγραμμα, μαύρο άλογο, κίτρινο φόντο). Άλλωστε, είναι γνωστό πως ο Φερούτσιο δεν ήθελε να βλέπει τον Ένζο Φεράρι ούτε ζωγραφιστό. Μάλιστα, πάντα σύμφωνα με τον αστικό μύθο, ο Λαμποργκίνι (αρχικά κατασκευαστής τρακτέρ ο ίδιος) ήταν ουσιαστικά ένας δυσαρεστημένος πελάτης της Ferrari που μπήκε στον χώρο της πολυτελούς αυτοκίνησης μόνο από πείσμα, για να αποδείξει στον ίδιο τον Φεράρι (με τον οποίο είχε εν τω μεταξύ τσακωθεί όταν δοκίμασε να του εκφράσει παράπονα σχετικά με το προϊόν του) πως μπορεί να φτιάξει καλύτερα αυτοκίνητα από αυτόν.
Smart
Η επωνυμία Smart μπορεί να «περνιέται για έξυπνη» (smart: έξυπνος) αλλά ουσιαστικά ξεκίνησε ως ακρωνύμιο των λέξεων Swatch (ο ελβετικός όμιλος συμμετείχε στα πρώτα στάδια ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας), Mercedes και Art. Τώρα, αναφορικά με το σηματάκι που προηγείται της Smart, αυτό αποτελείται από το γράμμα «C» (εκ του compact: συνεπτυγμένος, εύχρηστος) και ένα κίτρινο βέλος που συμβολίζει τη διορατικότητα.
Volvo
Στιβαρή σα σίδερο. Έτσι θέλει να παρουσιάζεται η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία. Αλλιώς, δεν θα υιοθετούσε ως σήμα της το αρχαίο σύμβολο του σιδήρου. Όσο για το όνομα Volvo, αυτό στα λατινικά σημαίνει «κυλάω», «ρολάρω».
Audi
«Προϊόν» συγχώνευσης τεσσάρων διαφορετικών βιομηχανιών (Audi, DKW, Horch, Wanderer), η γερμανική Audi (ως λέξη, αποτελεί τη λατινική μετάφραση του επωνύμου του ιδρυτή της, Αουγκούστ Χορχ, όπου «χορχ» ουσιαστικά σημαίνει «ακούω») δεν θα μπορούσε παρά να έχει ως σήμα της τέσσερα συνδεόμενα δακτυλίδια.
Cadillac
Κλασσική αμερικανική αξία, η Cadillac έχει υιοθετήσει ως λογότυπό της το οικόσημο του Γάλλου στρατιωτικού και εξερευνητή Αντουάν ντε Λαμότ Καντιγιακ, ο οποίος ανακάλυψε το Ντιτρόιτ το 1701.
BMW
Τιμώντας την ιδιαίτερη πατρίδα της, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έβαλε στο έμβλημά της τα χρώματα της σημαίας της Βαυαρίας.
Porsche
Ο αστικός μύθος θέλει το σήμα της Porsche να σχεδιάζεται, κυριολεκτικά μεταξύ τύρου και αχλαδίου, πάνω σε μια πετσέτα φαγητού από τον Αμερικανό έμπορο αυτοκινήτων Μαξ Χόφμαν στη διάρκεια γεύματος που είχε αυτός με τον ίδιο τον Φέρι Πόρσε στη Νέα Υόρκη το 1951. Υπάρχει, ωστόσο, και η περισσότερο αληθοφανής εκδοχή σύμφωνα με την οποία, το εν λόγω έμβλημα σχεδιάστηκε από τον μηχανικό Φραντς Ράιμσπις.
Subaru
Subaru είναι όνομα που χρησιμοποιούν οι Ιάπωνες για να αποδώσουν ένα από τα μέρη του αστερισμού του Ταύρου ο οποίος, ιδωμένος με γυμνό μάτι, απαρτίζεται από έξι αστέρια (όσα δηλαδή φιγουράρουν και στο εμπορικό σήμα της Subaru).
Rolls Royce
Γνωστή ως «Πνεύμα της Έκστασης», η αγγελική μορφή που στολίζει το ψυγείο των αυτοκινήτων Rolls Royce σχεδιάστηκε το 1911 από τον Τσαρλς Σάικς. Ως μοντέλο για το έργο του, ο Σάικς χρησιμοποίησε την Έλεανορ Θόρντον, την ιδιαιτέρα γραμματέα ενός βαρόνου, στενού φίλου του συνιδρυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας Τσαρς Στιούαρτ Ρολς.
Alfa Romeo
Γέννημα θρέμμα της πόλης του Μιλάνο, η ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανία φέρει στο σήμα της από τη μία μεριά έναν δράκο (τον επονομαζόμενο Biscione, σύμβολο της δυναστείας των Βισκόντι) και από την άλλη, τη σημαία του Μιλάνο.
πηγη

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια