Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Η χώρα μας "σπασμένα πιάτα";

Η Ευρώπη με τη φλεγματική οπτική των Βρετανών.

Πως θα ήταν άραγε ο χάρτης της Γηραιάς Ηπείρου εάν πάνω του αναγράφονταν όχι τα ονόματα των ευρωπαϊκών χωρών αλλά τα ιδιαίτερα εθνικά στερεότυπα και οι προκαταλήψεις που συνοδεύουν κάθε μια από αυτές;
Με άλλα λόγια, πως θα σας φαινόταν εάν στην θέση της Ιταλίας έλεγε «Νονοί μακαρονάδες», στην θέση της Γαλλίας «αρωματισμένοι βρωμιάρηδες» και σε αυτήν της Ελλάδας «σπασμένα πιάτα»;
Την απάντηση ή μάλλον τις ποικίλες απαντήσεις στην αρχική ερώτηση ήρθε να σχεδιάσει ο Γιάνκο Τσβέτκοφ, ένας Βούλγαρος designer με έδρα το Λονδίνο.
Προσπαθώντας να απεικονίσει την «γεωγραφία της προκατάληψης» (όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τις διαφορετικές οπτικές γωνίες Αμερικανών, Βρετανών, Γάλλων,Γερμανών, Ιταλών και Βούλγαρων), ο 33χρονος Τσβέτκοφ «έστησε» επτά ευρωπαϊκούς χάρτες και τους ανέβασε στο διαδίκτυο κάνοντας θραύση (στη διεύθυνση http://alphadesigner.com/project-mapping-stereotypes.html η οποία φέρεται να έχει δεχθεί έκτοτε πάνω από 500 εκατ. μεμονωμένες επισκέψεις).
Αν οι Γάλλοι σκάρωναν έναν ευρωπαϊκό χάρτη
ακολουθώντας πιστά τα δικά τους 
στερεότυπα (για τους υπολοίπους), 
αυτό θα ήταν το αποτέλεσμα.
Βάσει στερεοτύπων λοιπόν, εμείς οι Έλληνες είμαστε στα μάτια των Γάλλων «σαματατζήδες και τριχωτοί» και σε αυτά των Γερμανών ταυτόσημοι με «φθηνά ξενοδοχεία».
Οι Βούλγαροι από την άλλη, μας βλέπουν ως «σπασμένα πιάτα» και οι Βρετανοί ως αρχαία αγάλματα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι Τούρκοι, οι οποίοι για τους Γάλλους «σίγουρα δεν είναι Ευρωπαίοι» για τους Ιταλούς σηματοδοτούν απλά τον «χορό της κοιλιάς», και για τους Βρετανούς είναι απλώς τύποι που δεν τρώνε χοιρινό.
Αναφορικά με τους υπόλοιπους, άλλοι όπως οι Σουηδοί και Φιλανδοί ταυτίζονται με τα προϊόντα τους (IKEA, Volvo, NOKIA), άλλοι όπως οι Ιταλοί με τις διατροφικές τους συνήθειες (πίτσα, μακαρόνια) και άλλοι όπως οι Ρουμάνοι με μορφές βγαλμένες από τις σελίδες της ιστορίας (κόμης Δράκουλας).
Όσο για τη Γαλλία, αυτή πλέον ονομάζεται «αυτοκρατορία της Κάρλα Μπρούνι».

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια