Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Διεθνείς Μαραθώνιοι.

Παγκόσμιο κίνημα Από τη δεκαετία του 1970 αυξάνει συνεχώς ο αριθμός των πόλεων που διοργανώνουν μαραθωνίους, ανταποκρινόμενες σε ένα παγκόσμιο κίνημα δρομέων που βρίσκει έκφραση μέσα από τη διεξαγωγή αγώνων δρόμου και κυρίως μαραθωνίων. Σαράντα χρόνια μετά, το κίνημα αυτό έχει αποκτήσει νέα δυναμική και προσελκύει συνεχώς νέους φίλους, αθλητές και ερασιτέχνες. Ποια είναι, όμως, η κινητήρια δύναμη που σπρώχνει εκατομμύρια ανθρώπους να τρέξουν το διόλου εύκολο αγώνισμα του μαραθωνίου (42.195 μ.) Η απάντηση βρίσκεται κατ αρχάς στην ίδια την ιστορία του μαραθωνίου και συγκεκριμένα στην υπέρβαση των ψυχικών και σωματικών ορίων από τον πρώτο μαραθωνοδρόμο. Η ιδέα της αναμέτρησης με τα φυσικά μας όρια ενθουσιάζει τους περισσότερους δρομείς, οι οποίοι, παράλληλα, νιώθουν τη διπλή πρόκληση να είναι πρωταγωνιστές ενός αθλήματος αλλά και, ταυτόχρονα, μέτοχοι μιας συλλογικής προσπάθειας. Έτσι, ο αριθμός των συμμετεχόντων αυξάνει συνεχώς, με αποτέλεσμα σε αρκετούς από τους μεγάλους μαραθωνίους να έχει τεθεί όριο. Η εξασφάλιση της συμμετοχής αποκτά μεγάλη αξία, καθώς οι δηλώσεις συμμετοχής είναι πολλαπλάσιες των δρομέων που θα σταθούν στην εκκίνηση. Για να πάρετε μια ιδέα τι σημαίνει εκκίνηση σε ένα τέτοιο αγώνα, σκεφθείτε ότι ο τελευταίος αθλητής περνάει τη γραμμή της αφετηρίας .45 λεπτά έως και μία ώρα μετά τον πρώτο εκκινήσαντα! Καλά οργανωμένη επιχείρηση μη κερδοσκοπική Πάνω σε αυτό το ενδιαφέρον έχει στηριχθεί μια καλά οργανωμένη επιχείρηση. Οι μεγάλοι μαραθώνιοι του κόσμου είναι πλέον επιχειρήσεις, πολλές μη κερδοσκοπικές, που διαχειρίζονται εκατομμύρια ευρώ. Στον Μαραθώνιο του Λονδίνου έχει αναπτυχθεί ένα ευρηματικό σύστημα συλλογής χρημάτων για φιλανθρωπικούς σκοπούς το οποίο, στα 25 χρόνια διεξαγωγής του αγώνα, απέφερε το απίστευτο ποσό των 400 εκατ. ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα έρχεται να προστεθεί και η προσφορά των διοργανωτών, που υπολογίζεται περί τα 26 εκατ. ευρώ. Πάνω από 700 κοινωφελή ιδρύματα αγοράζουν από τους διοργανωτές θέσεις συμμετοχής. Κάθε τέτοιο ίδρυμα μπορεί να αγοράσει 5 συμμετοχές το ελάχιστο, για 5 συνεχή χρόνια, προς 400 ευρώ τη μία (δηλαδή 25 θέσεις, ήτοι ποσό 10.000 ευρώ). Τα ιδρύματα μεταπωλούν τις συμμετοχές αυτές μέχρι και 2.500 ευρώ τη μία, εξασφαλίζοντας κέρδη 50.000 ευρώ. Η αυξημένη ζήτηση των συμμετοχών αυτών οφείλεται τόσο σε ανθρωπιστικούς λόγους όσο και στο ότι είναι εξασφαλισμένες θέσεις. Πράγμα που δεν συμβαίνει με τις υπόλοιπες αιτήσεις, καθώς οι συμμετοχές στοιχίζουν μεν 45 ευρώ, αλλά βγαίνουν με κλήρωση. Ο Μαραθώνιος της Νέας Υόρκης υπήρξε το μοντέλο πάνω στο οποίο στηρίχθηκαν οι περισσότεροι μεγάλοι αγώνες για την ανάπτυξή τους. Στη Ν.Υ. είναι εξαιρετικά μεγάλη και η συμμετοχή του κοινού: πάνω από 2 εκατομμύρια άνθρωποι βγαίνουν στους δρόμους για να παρακολουθήσουν τους δρομείς να τρέχουν. Στη Ν.Υ. υπάρχουν επισήμως δύο ιδρύματα που συγκεντρώνουν χρήματα για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Το Ίδρυμα των Δρομέων της Ν.Υόρκης, "Ομάδα για τα παιδιά", με μέλη 500 μαραθωνοδρόμους. Το δεύτερο ίδρυμα "Η ομάδα του Φρεντ (από τον ιδρυτή του Μαραθωνίου της Ν.Υόρκης Φρεντ Λέμποου) συγκεντρώνει χρήματα για να υποστηρίξει την έρευνα κατά του καρκίνου. ΄Αλλοι μαραθώνιοι που αξιοποιούνται για τη χρηματοδότηση κοινωφελών ιδρυμάτων είναι εκείνοι της Βοστώνης και του Σικάγο: 18 διαφορετικά ιδρύματα συνεργάζονται επίσημα με τους διοργανωτές του Μαραθωνίου της Βοστώνης και 42 με εκείνους του Σικάγου, συγκεντρώνοντας κάθε χρόνο υπέρογκα ποσά. Ένας άλλος τρόπος συγκέντρωσης χρημάτων είναι η παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε ανθρώπους, ανεξαρτήτως της φυσικής κατάστασής τους, που θέλουν να συμμετάσχουν σε μαραθώνιο. Τα χρήματα που συγκεντρώνονται από τους ενδιαφερόμενους επενδύονται στην έρευνα για τη θεραπεία ασθενειών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το ίδρυμα Κοινωνία για τη Λευχαιμία/Λέμφωμα. Ομάδα προπόνησης(Team in Training) το οποίο συνεργάζεται με αρκετούς μαραθωνίους, προσφέροντας στους υποψήφιους δρομείς ατομικό πρόγραμμα προπόνησης, προπονητική ομάδα και υποστήριξη, μεταφορά, διαμονή και συμμετοχή στον αγώνα. H επιτυχία των εγχειρημάτων αυτών αποτελεί αψευδή απόδειξη ότι οι άνθρωποι που έχουν αθλητική παιδεία και ασχολούνται ενεργά με τον αθλητισμό αντιμετωπίζουν με ευαισθησία τα κοινωνικά προβλήματα. Η σύνδεση της ενεργού συμμετοχής σε αθλητικές δραστηριότητες με την προσφορά σε ιδρύματα που προσφέρουν κοινωνικό έργο, μόνο θετικά αποτελέσματα έχει να προσφέρει. Η τακτική αυτή είναι διαδεδομένη κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Αγγλία και στη Γερμανία. Υπάρχουν όμως και χώρες όπως η Αυστρία, η Βραζιλία, αλλά και μερικές αφρικανικές, που χτίζουν αργά αλλά σταθερά προς την κατεύθυνση αυτή. Ελλάδα Παρόμοιες προσπάθειες γίνονται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας από Συλλόγους Δρομέων Υγείας και διοργανωτές αγώνων, που συγκεντρώνουν χρήματα για κοινωφελή ιδρύματα από χορηγούς. Μήνυμα ζωής Ο Μαραθώνιος έχει να προσφέρει στην ανθρωπότητα μήνυμα ειρήνης και συναδέλφωσης. Αποτελεί διέξοδο από την καθημερινότητα και τη ζωή του καναπέ, συγκινεί δρομείς και θεατές. Είναι μήνυμα ζωής. Και αν ορισμένοι διαμαρτύρονται για εμπορευματοποίηση και άλλα παρόμοια, θα πρέπει να σκεφτούν ότι οι διάφορες εταιρείες δεν αποκομίζουν μόνο οφέλη από τη σύνδεσή τους με τέτοιες διοργανώσεις, εξασφαλίζουν και την άρτια διεξαγωγή τους, κάτι που διαφορετικά δεν θα συνέβαινε. Την επόμενη φορά που θα περάσετε από δρόμο στον οποίο εξελίσσεται ένας αγώνας δρόμου, σταθείτε και χειροκροτήστε τους δρομείς. Το αξίζουν. Και ποιος ξέρει, μπορεί κάποια στιγμή να βρεθείτε και εσείς σε αυτήν τη θέση. Επτά ΗΜΕΡΕΣ

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια