Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η ανθρωπότητα χάνει την εξυπνάδα της

Όσο περνούν τα χρόνια και ο χρόνος κυλάει, η ανθρωπότητα γίνει όλο και πιο… χαζή. Και αυτό το φαινόμενο αφορά περισσότερο όσους είναι γεννημένοι από το 1975 και μετά. Φαντάζει απίστευτο αλλά είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο. 
Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό περιοδικό PNAS, κάθε γενιά που έρχεται σε αυτόν τον κόσμο από το 1975 και μετά έχει όλο και πιο μειωμένο IQ.
Σύμφωνα με τα ευρήματα των ερευνητών του κέντρου Frisch Centre που βρίσκεται στο Όσλο που συνέταξαν τη μελέτη, αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα όσα συνέβαιναν από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και μέχρι το 1975, διάστημα κατά το οποίο κάθε γενιά ήταν πιο έξυπνοι από την προηγούμενη.
Στη συνέχεια ωστόσο υπήρξε μια αντιστροφή αυτής της διαδικασίας. Το φαινόμενο αυτό ονομάστηκε «φαινομένο Φλιν» και πήρε το όνομά του από τον Τζέιμς Φλιν, τον ερευνητή που ηγήθηκε της εν λόγω έρευνας.
Η διαπίστωση αυτή προέκυψε αφού οι επιστήμονες μελέτησαν το IQ 730.000 Νορβηγών, που κατατάχθηκαν στον στρατό από το 1970 έως το 2009. Πρέπει να σημειωθεί φυσικά ότι στη Νορβηγία όλοι οι άνδρες που κατατάσσονται στον στρατό υποβάλλονται σε τεστ IQ, που παραμένει στα κρατικά αρχεία.
Οι ερευνητές λοιπόν μελέτησαν τα συγκεκριμένα κρατικά αρχεία και παρατήρησαν πως το IQ αυξανόταν κάθε έτος κατά 0,20 μέχρι και το 1975 αλλά από τότε άρχισε να μειώνεται κατά 0,33. Μάλιστα, απορρίφθηκε η θεωρία πως για κάτι τέτοιο μπορεί να παίζει ρόλο η κληρονομικότητα αφού τα τεστ έδειξαν μεγάλες διαφορές ακόμα και ανάμεσα σε αδέρφια.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η πιο λογική εξήγηση για αυτό έχει να κάνει με το ότι το πολιτιστικό περιβάλλον είναι λιγότερο ευνοϊκό για τους νέους ανθρώπους ως προς την ανάπτυξη του IQ καθώς τα παιδιά εδώ και χρόνια διαβάζουν λιγότερα εξωσχολικά βιβλία και ταυτόχρονα περνούν περισσότερο χρόνο μπροστά στην τηλεόραση και στον υπολογιστή.
Κωδικοποιημένα, οι επιστήμονες αποδίδουν τις αιτίες στην «πτώση των εκπαιδευτικών αξιών», την «επιδείνωση των εκπαιδευτικών και σχολικών συστημάτων», την «τηλεόραση και τα ΜΜΕ», την «επιδείνωση της εκπαίδευσης στο εσωτερικό των οικογενειών», την «επιδείνωση της διατροφής» και την «επιδείνωση της υγείας».
Και κάπου εδώ έρχονται φυσικά και τα καλά νέα: αφού το φαινόμενο αυτό δεν έχει να κάνει κάποιες γενετικές συνθήκες αλλά με κοινωνιολογικούς παράγοντες. η αντιστροφή του περνάει μέσα από την αλλαγή των κοινωνικών συνθηκών.
Με απλά λόγια, άμα δημιουργήσουμε μια κοινωνία που θα ευνοεί το ακόνισμα του μυαλού, τότε η ανθρωπότητα δεν θα πάψει ποτέ να είναι έξυπνη.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια