Διατροφή και ομορφιά: αυτά είναι τα 5 τρόφιμα που θα σας κάνουν να λάμπετε

"Είμαστε ό,τι τρώμε" λένε οι διατροφολόγοι και είναι πραγματικά αλήθεια αφού οι τροφές που καταναλώνουμε μπορούν και αποτυπώνονται στην επιδερμίδα μας. Γνωρίζατε πως η ακμή, το έκζεμα, η ξηρότητα και άλλες παθήσεις του δέρματος μπορούν όλα να αντικατοπτρίζουν μια κακή διατροφή; Φάτε λοιπόν (και πιείτε!) όλα αυτά που θα σας οδηγήσουν σε μια πανέμορφη επιδερμίδα. Παρακάτω θα βρείτε ποιες είναι οι κορυφαίες τροφές που ενισχύουν το δέρμα μας: 
1. Πίνετε άφθονο νερό για υγιές δέρμα 
Το δέρμα μας είναι το μεγαλύτερο όργανο μας και είναι μια αντανάκλαση του τι συμβαίνει μέσα στο σώμα μας. Για το λόγο αυτό αν θέλουμε επιδερμίδα λαμπερή και ενυδατωμένη πρέπει να πίνουμε αρκετό νερό. Αυτό μοιάζει αυτονόητο αλλά δεν είναι αφού οι περισσότεροι από εμάς δεν πίνουν αρκετό Η20 μέσα στην ημέρα κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε ξεφλουδισμένο, ξηρό δέρμα, ειδικά το χειμώνα. 
Αν ανήκετε σε αυτούς που δεν τους αρέσει να πίνουν νερό μπορείτε να εμπλουτίσετε τη γεύση του φτιάχνοντας το δικό σας spa water. Η προσθήκη εσπεριδοειδών, αγγουριών ή κατεψυγμένων μούρων μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την ενίσχυση της γεύσης και την προσθήκη ορισμένων αντιοξειδωτικών στο ποτό σας. Για υγιές δέρμα, σύμφωνα με την Διαιτολόγος – Διατροφολόγο κα. Σταυρούλα Τσατραφίλη ένας ενήλικας πρέπει να πίνει 2 με 2,5 λίτρα νερό την ημέρα
2. Φάτε σολομό για υγιές δέρμα
Όλοι εστιάζουμε στην ενυδατική κρέμα, αλλά αν δεν αντιμετωπίσουμε εσωτερικά τα προβλήματα του δέρματος τότε δεν θα πετύχουμε με τίποτα αυτή τη φυσική λάμψη. Για την επίτευξη φωτεινού, υγιούς δέρματος πρέπει να αυξήσουμε την πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, που βρίσκονται συνήθως σε λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος και η ρέγγα. Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Clinical Medicine διαπίστωσε ότι εκτός από τη βελτίωση της εμφάνισης και της αίσθησης του δέρματός σας, τα ωμέγα-3 παρέχουν επίσης ορισμένα προστατευτικά οφέλη όσον αφορά ορισμένους καρκίνους του δέρματος. 
Για να αξιοποιήσετε τα αναζωογονητικά αποτελέσματα των ωμέγα-3, μπορείτε να προσθέσετε μία ή δύο μερίδες σολομού ή άλλων πλούσιων σε ω3 ψαριών στην εβδομαδιαία διατροφή σας. Αν δε θέλετε να επιβαρύνετε υπερβολικά το μπάτζετ σας μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις εβδομαδιαίες προσφορές σούπερ μάρκετ όπως για παράδειγμα τις ΑΒ προσφορές ή το My Market αναζητώντας καλύτερες τιμές σε ψάρια και θαλασσινά. Εάν από την άλλη δεν είστε λάτρης των ψαριών, προμηθευτείτε χορτοφαγικές πηγές ωμέγα-3 προσθέτοντας chia, λινάρι και καρύδια στα γεύματά σας. 
3. Φάτε ντομάτες για υγιές δέρμα
Εκτός από τα οφέλη για την υγεία της καρδιάς, όπως ο μειωμένος κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου, μελέτες δείχνουν ότι η προσθήκη ντοματών στη διατροφή σας μπορεί επίσης να σώσει το δέρμα σας. Το λυκοπένιο, ένα σημαντικό συστατικό στις ντομάτες, έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει τη φυσική προστασία του δέρματος από την υπεριώδη ακτινοβολία η οποία συμβάλλει σημαντικά στην πρόωρη γήρανση και τον καρκίνο του δέρματος. 
Αν και δεν αποτελεί υποκατάστατο του αντηλιακού μπορείτε να επωφεληθείτε από τα ευεργετικά συστατικά της ντομάτας προσθέτοντας τη σε σαλάτες με ελαιόλαδο το οποίο μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας να απορροφήσει λυκοπένιο. Μάλιστα δε θα δείτε ότι τρώγοντας καθημερινά ντοματοσαλάτα δεν πρόκειται να επιβαρύνετε τον μηνιαίο προϋπολογισμό σας αφού σύμφωνα με το φυλλάδιο του ΑΒ κοστίζει κάτω από 2 ευρώ το κιλό! 
4. Φάτε ακτινίδια για υγιές δέρμα 
Τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι πλούσια σε βιταμίνη C βοηθούν το σώμα να παράγει κολλαγόνο, μια πρωτεΐνη που προάγει την ελαστικότητα του δέρματός σας και παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην επούλωση. Το ακτινίδιο σε σχέση με άλλα πλούσια σε βιταμίνη C τρόφιμα, παρέχει το 100% της καθημερινής συνιστώμενης πρόσληψης βιταμίνης C, ακόμη περισσότερο από την αντίστοιχη ποσότητα του πορτοκαλιού. Τα ακτινίδια εκτός αυτού είναι ιδιαίτερα οικονομικά αφού τα βρίσκουμε με περίπου 1,5 ευρώ το κιλό στα σούπερ μάρκετ όπως ο ΑΒ και ο Σκλαβενίτης. Αυτή η νόστιμη θεραπεία είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμίνης Ε και περιέχει αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των κυττάρων του δέρματος από βλάβες. 
5. Μαγειρέψτε με κουρκουμά για υγιές δέρμα 
Αυτό το αντιφλεγμονώδες μπαχαρικό ενισχύει τη γεύση των πιάτων με λαχανικά και κρέας (για να μην αναφέρουμε τα smoothies και τα τσάγια) και μπορεί επίσης να ενισχύσει το υγιές δέρμα χάρη στο δραστικό συστατικό του, την κουρκουμίνη. Σύμφωνα με έρευνες η κουρκουμίνη ενισχύει την άμυνα του οργανισμού απέναντι στον καρκίνο, καρδιαγγειακές παθήσεις και τη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου και υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία φλεγμονών του δέρματος καθώς και στην επιτάχυνση της επούλωσης των πληγών. Μάλιστα όταν συνδυάζεται με μαύρο πιπέρι βοηθάει το σώμα να απορροφήσει τις αντιοξειδωτικές του ενώσεις. 

Με τις παραπάνω τροφές, που μπορούμε εύκολα να εντάξουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο, θα έχουμε μια λαμπερή και υγιή επιδερμίδα που θα ακτινοβολεί από μέσα προς τα έξω γεμάτη ομορφιά!

Related Posts