Βαθμολογούμε 100 τροφές

Διατροφή για υγεία - ευεξία!
Ποιες παίρνουν άριστα- ποιες κάτω από τη βάση.
Διορθώστε τη διατροφή σας γνωρίζοντας τι…βαθμό πιάνουν οι τροφές που καταναλώνετε και αποκτήστε υγεία και σώμα σε φόρμα.
Σε καθημερινή βάση καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, άλλες που προσφέρουν λιγότερα οφέλη για τον οργανισμό και κάποιες που μας χαρίζουν μόνο κιλά.
Διαβάστε παρακάτω πως βαθμολογούμε το κάθε τρόφιμο ανάλογα την θρεπτική αξία του και με τον οδηγό αυτό διορθώστε τη διατροφή σας.
Προσθέστε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο τροφές που παίρνουν… άριστα μειώνοντας παράλληλα αυτές που είναι κάτω από τη βάση.

Βαθμολογία: 10
Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τροφές πλούσιες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία με  ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Ακόμη είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες και έχουν λίγα λιπαρά. Η κατανάλωση αυτών των τροφών βοηθά στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων, στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, καρκίνου και ρυθμίζει την υψηλή πίεση.
Ελαιόλαδο, Κουνουπίδι
Εσπεριδοειδή φρούτα, Χυμός πορτοκάλι, γκρέιπφρουτ
Αγκινάρες, Ακτινίδια
Κρεμμύδια, Καρότα
Άπαχο γάλα, Παντζάρια
Μάνγκο, Πεπόνι
Ολικής αλέσεως δημητριακά, Μαύρο ρύζι,
Λαχανάκι Βρυξελλών, Μπρόκολο
Πιπεριές, Σολομός
Σκουμπρί, Σαρδέλες,
Φρέσκο σκόρδο, Σπανάκι,
Χυμός σταφυλιών, Μαύρο και πράσινο τσάι
Μπλε μούρα, Νεκταρίνια


Βαθμολογία: 9-10

Οι τροφές σε αυτή την κατηγορία έχουν σχεδόν όλα τα οφέλη που έχει και η προηγούμενη κατηγορία και βοηθούν στην καταπολέμηση αρκετών ασθενειών.
Καλαμπόκι, αμύγδαλα
Κολοκυθάκια, μελιτζάνες
Αγγούρι, μαρούλι
Φράουλες, κεράσια
Βατόμουρα, καρπούζι
Στήθος γαλοπούλα, κοτόπουλο χωρίς πέτσα
Δαμάσκηνα, μήλα
Μπανάνες, ροδάκινα
Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, γάλα 1% λιπαρά
Κόκκινο κρασί, χυμός λαχανικών
Οστρακοειδή, στρείδια
Σταφίδες, καρύδια
Ηλιόσποροι, καλαμπόκι
Δημητριακά, ολικής αλέσεως κράκερ
Σπανακόρυζο, ντομάτες

Βαθμολογία: 8
Σε αυτή την κατηγορία οι τροφές είναι υγιεινές, αλλά θα πρέπει να αποφεύγονται οι υπερβολές καθώς μπορούν να σας παχύνουν και να σας προσφέρουν πολλά λιπαρά, Οι ξηροί καρποί για παράδειγμα έχουν μονοακόρεστα λιπαρά που διατηρούν τη χοληστερίνη σε φυσιολογικά επίπεδα, αλλά παράλληλα η υπερβολική κατανάλωση του σας «φορτώνει» θερμίδες και λιπαρά.
Ξηροί καρποί, φρυγανιές
Αβοκάντο, ανάμεικτοι χυμοί
Αυγά, μαργαρίνη
Ελιές, φυτικά λάδια
Πατάτες στο φούρνο, ομελέτα
Χοιρινό φιλέτο, σάντουιτς με κοτόπουλο
Ζυμαρικά, χωριάτικη σαλάτα
Καπουτσίνο άπαχο, λευκό κρασί
Πλήρες γιαούρτι, ζωμό
Κουλούρι Θεσσαλονίκης, σοκολάτα
Φασολάκια λαδερά, μοσχαρίσια μπριζόλα
Μούσλι, αποξηραμένα φρούτα

Βαθμολογία: 5-7

Η κατηγορία αυτή έχει ορισμένα διατροφικά στοιχεία, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ασβέστιο αλλά στα αρνητικά είναι το αλάτι και οι θερμίδες που περιέχουν. Είναι μια κατηγορία που θα πρέπει να καταναλώνετε με φειδώ τα τρόφιμα που περιέχει.
Βούτυρο, γάλα με 2% λιπαρά
Μέλι,ποπ κορν
Κινέζικο, Ινδικό και Μεξικάνικο φαγητό
Μελιτζανοσαλάτα, τζατζίκι
Σουβλάκι χοιρινό, κοτόπουλο σουβλάκι πίτα
Κλαμπ σάντουιτς, σαλάτα του σεφ
Τηγανητά αυγά, τυρί
Ντολμαδάκια, σπανακόπιτα
Τονοσαλάτα, πατατοσαλάτα
Μπέικον, ζαμπόν
Μπύρα, χοιρινή μπριζόλα

Βαθμολογία 3-5

Σε αυτή τη κατηγορία θα βρείτε εύγευστες τροφές, αλλά στην πλειοψηφία τους περιέχουν σχεδόν μηδαμινά θρεπτικά συστατικά. Θα σας φορτώσουν με πολλές θερμίδες, κορεσμένα λίπη και αλάτι και καλό είναι να περιορίσετε αυτές τις τροφές στο ελάχιστο.
Μπιφτέκια, χάμπουργκερ
Αναψυκτικά, πλήρες γάλα
Παγωτά, ντόνατς
Τηγανιτές γαρίδες, τηγανιτά κολοκυθάκια
Τηγανιτές πατάτες, τηγανιτά καλαμαράκια
Παστίτσιο, μουσακάς
Κρουασάν, λουκουμάδες
Κοκκινιστό μοσχαράκι, λουκάνικα
Κορν φλέικς με ζάχαρη, κέικ
Γαλακτομπόυρεκο, μπακλαβάς, πάστες
Παιδάκια, σουβλάκι χοιρινό πίτα
Σαγανάκι, τυρόπιτα
Μαγιονέζα, γλυκές κρέπες
 lifezone.gr

Related Posts