TV για παιδιά, γιατί τελείωσε το παραμύθι

Αν κάποιες γενιές μεγάλωσαν με την εικόνα του "Παραμυθά", "του Μανώλη του μανάβη" και της "Μάγιας της μέλισσας", σήμερα οι επιλογές για τους λιλιπούτειους τηλεθεατές είναι περιορισμένες. 

Κι αυτό, γιατί τα ξενόφερτα τηλεοπτικά προγράμματα στερούνται περιεχομένου, ενώ απουσιάζει εντελώς η ελληνική θεματολογία.
Μέσα σε αυτό τη τηλεοπτικό τοπίο προστίθεται και ο φρενήρης ρυθμός της καθημερινότητας, που μεταλλάσσει το χαζοκούτι σε νταντά άμεσου δράσεως, με αποτέλεσμα η τηλεόραση να κερδίζει έδαφος και να ζημιώνεται ο "μικροσκοπικός" τηλεθεατής, που αντιμετωπίζεται πια από το μάρκετινγκ όχι ως οντότητα αλλά ως καταναλωτής.
Αν και διεθνείς έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η παρακολούθηση τηλεόρασης επιδρά αρνητικά στα μικρά παιδιά (αδυναμία συγκέντρωσης, διατροφικές διαταραχές, τροχοπέδη στην ανάπτυξη της γλώσσας κλπ), εντούτοις αποτελεί ένα γρήγορο και άμεσο μέσο ψυχαγωγίας, που όταν χρησιμοποιηθεί με μέτρο και ορθολογισμό μπορεί πράγματι να συνδράμει στην ανάπτυξή του, καταλήγουν οι ειδικοί.

*  10 SOS ΣΤΟ ΤΗΛΕΚΟΝΤΡΌΛ
Τι να προσέχουμε κατά την επιλογή τηλεοπτικών παιδικών προγραμμάτων:
1. Όχι βια. Τα παιδιά μιμούνται συμπεριφορές πριν ακόμη μπορέσουν να μιλήσουν.
2.Όχι παιδικά στα οποία ο "δυνατός" πάντα είναι ο καλύτερος και πάντα αυτός κερδίζει. Προωθεί λανθασμένα στερεότυπα και επιδρά πολύ αρνητικά στην ψυχολογία των παιδιών (και των "δυνατών" που εξασκούν αυτό που βλέπουν και των "αδύναμων" που νιώθουν μειονεκτικά).
3. Να μην τρομάζουν τα παιδιά.
4. Να είναι κατάλληλα για το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού - το παιδί να καταλαβαίνει τι βλέπει.
5. Να είναι βασισμένα στην ελληνική πραγματικότητα αλλά και στην πραγματικότητα γενικότερα. Τα παιδιά δεν μπορούν μέχρι μια ηλικία να ξεχωρίσουν το πραγματικό από το φανταστικό.
6. Να διευρύνουν τους ορίζοντες των παιδιών (πχ σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, άλλες χώρες, άλλοι πολιτισμοί).
7. Να βασίζονται σε αξίες, όπως οικογένεια, φιλία, συνεργατικότητα, ειλικρίνεια.
8. Να προάγουν τη δημιουργική σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
9. Να δίνουν κίνητρο για δημιουργική απασχόληση - κατασκευές, ζωγραφική ή για τραγούδι και κινητικές δραστηριότητες.
10. Να κάνουν τα παιδιά να γελάνε!.

Related Posts