Καούρα στην εγκυμοσύνη

Η καούρα (ονομάζεται επίσης δυσπεψία οξέος, ή παλινδρόμηση οξέος).

Είναι μια αίσθηση καύσου, που συχνά εκτείνεται από το κάτω μέρος του στήθους έως το κάτω μέρος του λαιμού. Πολλές γυναίκες παρουσιάζουν καούρα για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και, παρόλο που είναι κάτι κοινό και γενικά αβλαβές, μπορεί να είναι αρκετά άβολη κατάσταση.

Η καούρα και τα προβλήματα που συνεπάγονται αυτής (φυσικά αέρια και φούσκωμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης) αρχίζουν συνήθως στο δεύτερο, ή στο τρίτο τρίμηνο, αλλά μπορεί να εκδηλωθούν νωρίτερα για ορισμένες γυναίκες. Η δυσφορία πιθανότατα “θα έρχεται και θα φεύγει” μέχρι να γεννήσετε. Στις περισσότερες περιπτώσεις η καούρα θα πάψει ν' αποτελεί πρόβλημα μετά την γέννα.

Οι γυναίκες που παίρνουν πολλά κιλά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να συνεχίσουν να έχουν καούρα για έναν χρόνο μετά την γέννηση του μωρού τους.

Τι προκαλεί καούρα κατά την εγκυμοσύνη;
Ορισμένες από τις ορμονικές και φυσικές αλλαγές στο σώμα σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσουν καούρα. Για παράδειγμα, ο πλακούντας παράγει την ορμόνη προγεστερόνη, η οποία χαλαρώνει τους λείους μύες της μήτρας. Αυτή η ορμόνη χαλαρώνει επίσης την βαλβίδα, που διαχωρίζει τον οισοφάγο από το στομάχι. Αυτό μπορεί να κάνει το γαστρικό οξύ να διαρρεύσει και να προκαλέσει αυτή τη δυσάρεστη αίσθηση καψίματος στον λαιμό σας.

Η προγεστερόνη μπορεί επίσης να κάνει την πέψη μια αργή διαδικασία. Αυτό επιβραδύνει τις συσπάσεις του οισοφάγου και των εντέρων. Αργότερα στην εγκυμοσύνη, καθώς το μωρό μεγαλώνει και σπρώχνει την κοιλιακή κοιλότητα, το οξύ του στομάχου πιέζεται ακόμα περισσότερο προς τον οισοφάγο.

Πώς μπορώ να μειώσω την καούρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;
Η πρόληψη είναι το καλύτερο μέτρο για την μείωση της καούρας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αν και δύσκολα θα αποφύγετε εντελώς την δυσάρεστη αυτή κατάσταση, δείτε μερικούς τρόπους, για να την αποτρέψετε και να ελαχιστοποιήσετε οποιαδήποτε δυσφορία:

Αποφύγετε τα τρόφιμα και τα ποτά που αναστατώνουν το στομάχι σας
Αυτά περιλαμβάνουν:
ανθρακούχα ποτά
αλκοόλ
καφεΐνη
σοκολάτα
εσπεριδοειδή και τους χυμούς τους
ντομάτες
μουστάρδα
ξύδι
προϊόντα με μέντα
επεξεργασμένα κρέατα
τρόφιμα που είναι λιπαρά, πικάντικα, τηγανητά ή με πολλά μπαχαρικά

Φάτε μικρά γεύματα
Αντί για τρία μεγάλα γεύματα, φάτε πολλά μικρά σε όλη την διάρκεια της ημέρας. Πάρτε το χρόνο σας όταν τρώτε και μασήστε καλά την κάθε μπουκιά.

Πίνετε νερό ανάμεσα στα γεύματα
Είναι σημαντικό να πίνετε άφθονο νερό καθημερινά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά αν υπερβάλλεται μπορεί να προκαλέσετε μεγαλύτερη δυσφορία. Μείνετε ενυδατωμένες, πίνοντας το μεγαλύτερο μέρος της ημερήσιας ποσότητας νερού ανάμεσα στα γεύματα.

Μασήστε τσίχλα μετά το φαγητό
Η τσίχλα διεγείρει τους σιελογόνους αδένες σας και το σάλιο μπορεί να σας βοηθήσει να εξουδετερώσετε το οξύ.

Φάτε δύο ή τρεις ώρες πριν από τον ύπνο
Αυτό δίνει στο σώμα σας το χρόνο να χωνέψει πριν ξαπλώσετε.

Να κοιμάστε με το σώμα σας σε κλίση
Ανυψώστε το άνω μέρος του σώματος σας περίπου 15 εκατοστά με μαξιλάρια, όταν κοιμάστε. Αυτό βοηθάει το στομάχι να παραμείνει χαμηλότερα του οισοφάγου και βοηθά την πέψη.

Ντυθείτε με άνετα ρούχα
Φορέστε χαλαρά, μαλακά ρούχα. Μην φοράτε ρούχα που είναι σφιχτά γύρω από την μέση και την κοιλιά σας.

Ρωτήστε τον γιατρό σας σχετικά με τα φάρμακα καούρας
Ένα αντιόξινο που περιέχει μαγνήσιο, ή ασβέστιο μπορεί να σας ανακουφίσει. Ρωτήστε όμως πάντα τον γιατρό σας προτού πάρετε ένα, επειδή μερικές μάρκες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, ή περιέχουν αλουμίνιο, ή ασπιρίνη. Μπορείτε επίσης να τον ρωτήσετε και για συνταγογραφούμενα φάρμακα για την καούρα, τα οποία είναι ασφαλή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
babycenter.com

Related Posts