Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Εγκέφαλος: Σε ποιο ημισφαίριο του ζεις;

Διαβάζεις καθιστός ή ξαπλωμένος; Προτιμάς τους σκύλους ή τις γάτες; Τρελαίνεσαι με τη μουσική ή με τα μαθηματικά; Το αριστερό και το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου και η μεταξύ τους σχέση, καθορίζουν και τον τρόπο που λειτουργείς. Διάβασε ποιο κάνει τι, κάνε το τεστ και μάθε ποιο ημισφαίριο είναι αυτό που κυριαρχεί σε εσένα. Το αριστερό και το δεξί μέρος του εγκεφάλου μπορούν και ζουν τόσο κοντά, ακριβώς επειδή έχουν ξεκαθαρίσει ποιο κάνει τι. Άλλο για τη λογική κι άλλο για τη φαντασία, άλλο για τα συναισθήματα κι άλλο για την οργάνωση. Αν και κανείς δε λειτουργεί αποκλειστικά με το ένα ή με το άλλο ημισφαίριο, πολύ συχνά κάποιο από τα δύο, έχει ένα μικρό ή μεγαλύτερο προβάδισμα.

Παρακαλώ, φωνάξτε μου τον υπεύθυνο…
Σε γενικές γραμμές, το δεξί ημισφαίριο ελέγχει τους μυς στο αριστερό μέρος, ενώ το αριστερό στο δεξί μέρος του σώματος. Όταν ανοιγοκλείνεις το δεξί σου μάτι σου είναι το αριστερό ημισφαίριο που έχει δώσει την εντολή. Όσοι λειτουργούν περισσότερο με το αριστερό κομμάτι του εγκεφάλου τους έχουν λογική σκέψη και μαθηματικό μυαλό. Σε όσους υπερτερεί το δεξί μέρος εκφράζονται καλύτερα μέσω της τέχνης και έχουν πιο ζωντανή φαντασία.

Έχεις συναντήσει ανθρώπους που σκέφτονται τελείως διαφορετικά;
Σύμφωνα με τη θεωρία για τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου, κάθε μέρος δίνει και διαφορετικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα κάποιος που λειτουργεί περισσότερο με το αριστερό μέρος είναι λογικός, αναλυτικός και αντικειμενικός. Κάποιος που λειτουργεί με το δεξί είναι περισσότερο διαισθητικός και δεν τον απασχολεί το να είναι αντικειμενικός. Όμως και τα δύο ημισφαίρια επικοινωνούν ώστε να υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα. Για παράδειγμα κάποιος που είναι πολύ δυνατός στα μαθηματικά (αριστερό ημισφαίριο), γίνεται πιο δυνατός όταν καταφέρνει να ενεργοποιήσει και το δεξί μέρος του εγκεφάλου ώστε να παίρνει πληροφορίες από εκεί. Αυτό θα το καταλάβεις καλύτερα στο παράδειγμα με την ομιλία. Το αριστερό ημισφαίριο ειδικεύεται στο να ακούει τις λέξεις και να προσέχει τη σύνταξη των προτάσεων. Όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Το δεξί ημισφαίριο είναι πιο ευαίσθητο στο συναισθηματικό χρωματισμό της γλώσσας, στον τόνο και στο ρυθμό της, παίρνοντας πληροφορίες και από εκεί. Έτσι ακούς τις λέξεις. όμως καταλαβαίνεις ακριβώς τι συμβαίνει από τη συνολική εικόνα του συνομιλητή σου.

Η πιο χρήσιμη ασυμμετρία
Σε μια έρευνα που έγινε σε περισσότερους από 1000 συμμετέχοντες, αποδείχθηκε ότι ενώ χρησιμοποιούμε περισσότερο το ένα ημισφαίριο από το άλλο για συγκεκριμένες ασχολίες, στο τέλος και τα δύο ημισφαίρια συνεργάζονται σχεδόν ισότιμα για το αποτέλεσμα. Άλλωστε τα δύο ημισφαίρια ανταλλάζουν πληροφορίες που έρχονται από τις αισθήσεις μέσω του μεσολοβαίου που τα ενώνει. Το να υπάρχει μια ασυμμετρία ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια είναι απαραίτητο. Επιτρέπει και στα δύο μέρη να εξειδικευτούν, να αποκτήσουν ειδικές ικανότητες και να αποφευγχθεί η σύκρουση ανάμεσα στα δύο μέρη για το πιο θα αναλάβει δράση.
Έτσι το δεξί ημισφαίριο: 
  • Αναγνωρίζει πρόσωπα 
  • Εκφράζει και αναγνωρίζει συναισθήματα 
  • Αντιλαμβάνεται τη μουσική, τα χρώματα και τις εικόνες καλύτερα 
  • Έχει διαίσθηση και είναι δημιουργικό. 
Το αριστερό ημισφαίριο :
  • Χειρίζεται τη γλώσσα, τη δομή της και το λεξιλόγιο 
  • Αγαπάει τη λογική 
  • Αναπτύσσει κριτική σκέψη 
  • Αντιλαμβάνεται καλύτερα τους αριθμούς. 
Δεξί ή αριστερό ημισφαίριο; 
Ποιος κάνει κουμάντο εδώ μέσα; Έχεις σκεφθεί ποτέ γιατί κάνεις τα πράγματα που κάνεις; Ή ποιο μέρος του εγκεφάλου σου χρησιμοποιείς πιο πολύ; Όσο κι αν οπτικά μοιάζουν όμοια, τα δύο ημισφαίρια είναι διαφορετικά γιατί έχουν εντελώς διαφορετική λειτουργία, χαρακτηριστικά και ικανότητες.

Όσοι λειτουργούν περισσότερο με το αριστερό ημισφαίριο 
  • Ξέρουν να βάζουν στόχους και να είναι οργανωτικοί. 
  • Έχουν κριτική σκέψη και σπάνια αφαιρούνται. 
  • Διαβάζουν καθιστοί. 
  • Τα πράγματα γίνονται κατόπιν προγραμματισμού και συχνά με λίστες. 
  • Δεν παίρνουν αποφάσεις με το συναίσθημα. 
  • Είναι καλοί στις θετικές επιστήμες. 
  • Είναι ακριβείς. 
  • Είναι καλοί στην έρευνα και στο να διαβάζουν χάρτες. 
  • Ρεαλιστές. 
  • Προτιμούν να διαβάζουν ιστορία και όχι μυθιστορήματα. 
  • Μουσική Προτιμούν την κλασική μουσική 
  • Αγαπούν τους σκύλους. 
  • Οι “αριστεροί” καθηγητές προτιμούν να δίνουν διαλέξεις και μετά να δέχονται ερωτήσεις. Δίνουν ασκήσεις για να τις λύσουν οι σπουδαστές μόνοι τους. 
  • Οι “αριστεροί” μαθητές προτιμούν να διαβάζουν μόνοι τους. Συνήθως βάζουν στην εργασία τους στοιχεία έρευνας. 
Όσοι λειτουργούν περισσότερο με το δεξί ημισφαίριο
  • Δεν αγαπάνε πολύ την οργάνωση, είναι απρόβλεπτοι και συναισθηματικοί. 
  • Είναι κοινωνικοί και τους αρέσει να φιλοσοφούν. 
  • Διαβάζουν ξαπλωμένοι. 
  • Είναι αυθόρμητοι. 
  • Κάνουν όσα έχουν να κάνουν χωρίς να τους απασχολεί ο χρόνος. 
  • Παίρνουν αποφάσεις και δρουν σύμφωνα με το συναίσθημα. 
  • Είναι δημιουργικοί και καλλιτεχνικοί. 
  • Είναι καλοί στα σπορ, στη λογοτεχνία, στη ζωγραφική και στη μουσική. 
  • Διαισθητικοί λύνουν τα θέματα τους με τη διαίσθηση και δεν τους αρέσει να διαβάζουν οδηγίες. 
  • Μεταφυσικές ανησυχίες Τους αρέσει το ανεξήγητο όπως και οι ιστορίες μυστηρίου 
  • Μουσική Τους αρέσει η ροκ μουσική και μπορούν να διαβάζουν ακούγοντας μουσική 
  • Αγαπούν τις γάτες 
  • Οι “δεξιοί” καθηγητές ενσωματώνουν στο μάθημα μουσική, τέχνη ή χειροτεχνίες. Δίνουν ομαδικές εργασίες και λειτουργούν καλύτερα σε μια ζωντανή, θορυβώδη αίθουσα. 
  • Οι “δεξιοί” μαθητές θέλουν να δουλεύουν και να διαβάζουν σε ομάδες. Τους αρέσουν οι καλλιτεχνικές σπουδές και η δημιουργική απασχόληση 
Πώς μαθαίνουμε 
Η πλευρά του εγκεφάλου που χρησιμοποιούμε περισσότερο καθορίζει και τον τρόπο που μαθαίνουμε.
Αριστερή πλευρά
  • Γραμμική αντίληψη 
Επεξεργάζεται την πληροφορία, βάζοντας το κάθε κομμάτι στη σειρά για να βγάλει λογικά συμπεράσματα
  • Οργάνωση 
Οργανώνει την πληροφορία. Αυτό τον διευκολύνει στο να πετυχαίνει τους στόχους του.
  • Ρεαλισμός 
Δέχεται τα πράγματα όπως είναι. Όταν επηρεάζεται από το περιβάλλον κάνει εύκολα αλλαγές.
  • Σύμβολα 
Τα πάει καλά με τους αριθμούς, τς αλληλουχίες και τα μαθηματικά.
Δεξιά πλευρά 
  • Για να αφομοιώσουν την πληροφορία κάνουν ερωτήσεις. Βλέπουν πρώτα τη μεγάλη εικόνα και μετά τις λεπτομέρειες. 
  • Τυχαία 
Επεξεργάζονται την πληροφορία με τυχαίο τρόπο. Πετυχαίνουν στόχους χωρίς πρόγραμμα και σταδιακά.
  • Φαντασία 
Επεξεργάζονται την πληροφορία ανάλογα με την απάντηση που φαντάζονται ότι είναι η σωστή.
  • Συχνά βρίσουν τις απαντήσεις διαισθητικά. 
  • Παίρνουν πληροφορίες από την όραση, την ακοή ή αγγίζοντας ένα αντικείμενο. 
Ο τρόπος δράσης που θα σε απογειώσει 
Τώρα που κατάλαβες καλύτερα τις ικανότητες και τις προτιμήσεις σου, να μερικές συμβουλές για να λειτουργείς καλύτερα.
Αριστερό ημισφαίριο
  • Θέλεις να έχεις τον έλεγχο ή να είσαι επικεφαλής σε ομάδες 
  • Καθώς σε βοηθάει η οργάνωση, φρόντισε να οργανώνεις καλά σημειώσεις και πρόγραμμα 
  • Προσπάθησε να μη μαλώνεις τόσο συχνά 
  • Αν μπορείς να επιλέξεις, διάλεξε αποστολές που έχουν χρονοδιάγραμμα και απαιτούν έρευνα. 
  • Δούλεψε μόνος αν γίνεται καθώς έτσι συγκεντρώνεσαι καλύτερα. 
  • Απόφυγε να παίρνεις οδηγίες από λιγότερο οργανωμένους ανθρώπους, αν αυτό σε αποδιοργανώνει. 
Δεξί ημισφαίριο
  • Μην ξεχνάς να βάζεις στόχο να τελειώνεις ό,τι αρχίζεις. 
  • Μπορείς να γίνεις δημιουργικός ζωγραφίζοντας, γράφοντας, τραγουδώντας ακόμα και χρησιμοποιώντας ένα πιο ζωντανό λεξιλόγιο. 
  • Καθώς παραδίνεσαι εύκολα στο χάος, όταν πας κάπου, γράψε τις οδηγίες αναλυτικά. 
  • Προσπάθησε να μην υπεραναλύεις τις καταστάσεις αν αυτό σε ρίχνει ψυχολογικά. 
  • Προσπάθησε να οργανώσεις κάπως τις σκέψεις και τις ασχολίες σου. 
  • Προσπάθησε να αποφεύγεις ανθρώπους που κάνουν κύρηγμα. 
Φαρμάκη

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια