Ξεκινούν οι εκπτώσεις

Οι εκπτώσεις ξεκινούν επίσημα 8 Ιανουαρίου 2018, την δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου.
Την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων -δηλαδή στις 14 Ιανουαρίου- τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από 11 το πρωί έως τις 20:00.
Μια βόλτα στους εμπορικούς δρόμους της πόλης αποδεικνύει πως σε πολλά καταστήματα οι τιμές στα καρτελάκια έχουν αντικατασταθεί από τις νέες τιμές, που φτάνουν έως και το 60% της αρχικής.
Πολλοί είναι εκείνοι που περίμεναν τις εκπτώσεις προκειμένου να προβούν σε αγορές, ενώ αποτελούν πλέον ευκαιρία για τους καταστηματάρχες να αυξήσουν τον τζίρο τους.
KEΠΚΑ: βασικές συμβουλές για σωστές αγορές στις εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις δίνουν μια ευκαιρία στους καταναλωτές να επωφεληθούν από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων, αλλά, συγχρόνως, κρύβουν αρκετές παγίδες.
1.  Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
2.  Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων.
Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος  και εφόσον έχει ενημερώσεις σχετικά τον καταναλωτή, πριν από την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
3.  Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν, ώστε να είμαστε σε θέση να κάνουμε συγκρίσεις και σωστή επιλογή ειδών και τιμών.
Η αλλαγή βιτρίνας, λόγω εκπτώσεων πρέπει να μας προβληματίζει ως καταναλωτές διότι, πιθανότατα, έχουν τοποθετηθεί υποβαθμισμένα προϊόντα ή έχουν αλλάξει οι θέσεις των εμπορευμάτων ώστε να μην έχουμε σημεία αναφοράς για σύγκριση τιμών.
4.  Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε πριν από τις εκπτώσεις και αυτής που προκύπτει από την έκπτωση είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, κάθε είδος πρέπει να "φέρει¨" δύο τιμές ή την τιμή που ίσχυε πριν από την έκπτωση και στο ίδιο καρτελάκι το ποσοστό της έκπτωσης. Στο σημείο αυτό όμως χρειάζεται προσοχή. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι ως συνολικό ποσοστό στις βιτρίνες των καταστημάτων.
5.  Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις.
Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.
6.  Πριν από τις εκπτώσεις πρέπει να επισκεφθούμε την αγορά για να επισημάνουμε τα είδη που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε και να καταγράψουμε τις τιμές τους πριν από την έκπτωση. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται ως τιμή πριν από την έκπτωση είναι πραγματικό.
7.  Πριν ξεκινήσουμε για ψώνια πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης.
Όσο φθηνό κι αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος από την αγορά του.
8.  Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, για να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε, να επιλέξουμε σωστά.
9.  Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα:
Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες όμοιων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν κράχτες. Όταν όμως μπαίνουμε στο κατάστημα αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
10. Αν αγοράζουμε προϊόντα χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια για τους όρους που διέπουν αυτή συ συναλλαγή.
11. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στο προϊόν που αγοράσαμε.
12. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους που αγοράζουμε.
Σύμφωνα με τον ω.2251/94 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν που επιθυμούμε να αγοράσουμε.
13. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό μας πορτοφόλι.

Related Posts