Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης

Η Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης εορτάζεται στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Δράσης για τα Οστά και τις Αρθρώσεις».
Η Εβδομάδας Δράσης για τα Οστά και τις Αρθρώσεις ξεκινά στις 12 Οκτωβρίου με την Παγκόσμια Ημέρα Αρθρίτιδας, συνεχίζεται με την Παγκόσμια Ημέρα Σπονδυλικής Στήλης στις 16 Οκτωβρίου, με την Παγκόσμια Ημέρα Τραύματος στις 17 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται στις 20 Οκτωβρίου με την Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης.
Στατιστικά Στοιχεία:

  • Οστεοπόρωση: Μεταβολικό νόσημα των οστών, το οποίο χαρακτηρίζεται από μειωμένη οστική μάζα (πυκνότητα του οστού) και διαταραχή της μικρο-αρχιτεκτονικής τους, με αποτέλεσμα τον αυξημένο κίνδυνο κατάγματος.
  • Πλήττει περισσότερο τις γυναίκες από τους άνδρες.
  • Μία στις τρεις γυναίκες άνω των 50 ετών υποφέρει από κατάγματα που προκλήθηκαν από οστεοπόρωση.
  • Μία στις τρεις Ελληνίδες, νεότερες των 50 ετών, θα εμφανίσει οστεοπόρωση. Οι γυναίκες αυτές έχουν μειωμένη οστική μάζα -ένδειξη προδιάθεσης εμφάνισης της ασθένειας- γεγονός ωστόσο που αγνοούν στη συντριπτική τους πλειονότητα αφού δεν κάνουν τον έλεγχο.
  • Αιτίες για την αύξηση της συχνότητας εμφάνισης της οστεοπόρωσης στις Ελληνίδες είναι η κακή διατροφή και η έλλειψη άσκησης.
Αντιμετωπίστε την οστεοπόρωση σωστά και υπεύθυνα!!!
Λένε ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία.
Το απόφθεγμα αυτό ταιριάζει απόλυτα στη σχέση οστεοπόρωσης και άσκησης.
Οστεοπόρωση είναι η μειωμένη οστική μάζα που επέρχεται με τα χρόνια και κάνει τα κόκαλα πιο εύθραυστα και κατά συνέπεια επιρρεπή σε κατάγματα.
Στις γυναίκες, η διαδικασία αυτή επιταχύνεται τα δέκα πρώτα χρόνια μετά την εμμηνόπαυση.
Στους άνδρες, παρότι είναι πιο σπάνια, αποτελεί ένα εξίσου σημαντικό πρόβλημα, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι ένας άνδρας με οστεοπορωτικό κάταγμα θα εμφανίσει περισσότερες επιπλοκές σε σύγκριση με μία γυναίκα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η οστεοπόρωση αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο πρόβλημα υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο μετά τις καρδιαγγειακές παθήσεις.
Το κάπνισμα, η έλλειψη οιστρογόνων στις γυναίκες και τεστοστερόνης στους άνδρες, το αλκοόλ, η κληρονομικότητα και η κακή διατροφή είναι μερικοί από τους σημαντικότερους παράγοντες που την προκαλούν.
Φυσικά πρωταγωνιστικός είναι ο ρόλος της άσκησης, καθώς αποτελεί τόσο προληπτικό μέτρο όσο και θεραπευτικό.
Η άσκηση δρα προληπτικά μέχρι και κατά τη διάρκεια της εφηβείας, καθώς αυξάνει την οστική μάζα έτσι ώστε στην ηλικία των 30 ετών να έχει επιτευχθεί η μέγιστη οστική πυκνότητα.
Επιπλέον βοηθά στη διατήρηση της οστικής πυκνότητας κατά την ενηλικίωση, μειώνει την απώλειά της στην εμμηνόπαυση και καθυστερεί τον ρυθμό απώλειας οστικής πυκνότητας με την αύξηση της ηλικίας.
Εξάλλου είναι ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος για τη σωστή στάση, ισορροπία και συντονισμό του σώματος, παράγοντες που προφυλάσσουν από τις πτώσεις.

Related Posts