Αστρολογική Γεωδαισία στην Αρχαία Ελλάδα

Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν εξοικειωμένοι με την φύση και ήξεραν πώς να την μελετούν να την ερμηνεύουν αλλά κυρίως να την σέβονται. Αυτό συνέβαλε τα μέγιστα έτσι ώστε ο Ελληνικός Πολιτισμός να γίνει γνωστός στα πέρατα της γης.
Εάν κατά πολλούς οι Μάγιας υπήρξε ο πιο ορθά εκπαιδευμένος λαός και γνώστης των αστρονομικών δεδομένων και μετρήσεων τότε μάλλον πλανάται πλανειν οικτρά διότι δεν έχει διαβάσει Αρχαίους Έλληνες. Ίσως κάποιοι με πουν φασίστα , υπερεθνικιστη ή οτιδήποτε άλλο. Εγώ θα πω μια φράση που είχε πει ο αείμνηστος Φρειδερίκος Νίτσε :
"Δεν υπάρχει λαός εις τον κόσμο ο οποίος να έχει προσφέρει τόσα εις την ανθρωπότητα όσα ο ελληνικός και έχει καταπολεμηθεί τόσο πολύ από τόσο πολλούς λαούς, οι οποίοι δεν προσέφεραν τίποτα εις αυτήν".
Όπως αναφέρει ο Αριστοτέλης αλλά και ο Στράβων υπήρχε μια Ιερή Γεωδαισία βάσει κάποιου νόμου (**κανόνα) αλλά που κανείς δεν έχει αναφέρει εκτενώς τους όρους που απάρτιζαν τον κανόνα. Ασφαλώς και ανάλογη γεωδαισία έχουμε και στην Αρχαία Αίγυπτο όπου η ζώνη του Ωρίωνα αντίστοιχη Γεωδαιτικά με τις τρεις πυραμίδες
Τα πάντα στην Αρχαία Ελλάδα ήταν χρισμένα σε τέτοια θέση έτσι ώστε με αλλά κτίσματα (**μαντεία, στάδια, ιερά) να είναι σε ισοσκελή τρίγωνα. Διότι ο αριθμός τρία εθεωρείτο "ευτυχής αριθμός". Ακόμη, το τρία συμβόλιζε τον "Λόγο τον Νου και τη Θέληση", δηλαδή μια αποκρυφιστική εκδοχή της Δημιουργίας του κόσμου, αλλά επιπροσθέτως το "Κέντρο, την Ακτίνα και την Περιφέρεια" του κύκλου, που ήταν κι αυτός ιερό σχήμα, γιατί συμβόλιζε τον Ήλιο, την πηγή της Δημιουργίας.
Έτσι στον Ελλαδικό χώρο τα πάντα ήταν χρισμένα να σχηματίζουν ισοσκελές τρίγωνο με κορυφή τους Δελφούς. Αν δεν ήταν ο «ομφαλός» του κόσμου πάντως σίγουρα ήταν για τον Ελλαδικό χώρο σημείο αναφοράς.

Ίση απόσταση απ' το μαντείο των Δελφών έχουν:
Αθήνα - Ολυμπία, 660 στάδια
Ελευσίνα - Ιωλκός, 550 στάδια
Μεγαλόπολη - Φιγάλεια, 660 στάδια
Ιδαίον Ανδρο στην Κρήτη - Σμύρνη, 2198 στάδια
Πέλλα - Κέρκυρα, 1350 στάδια
Κινύρα Θάσου - Καρδαμύλη Χίου 1700 στάδια
Αντίστοιχα όμως ισοσκελή τρίγωνα έχουμε και σε άλλα σημεία αναφοράς όπως:
Ίση απόσταση από το ιερό νησί της Δήλου έχουν:Κόρινθος - Μυτιλήνη
Ασκληπιείο Κω - Ασκληπιείο Επιδαύρου
Αθήνα - Καρδαμύλη (Χίος)
Σμύρνη - Θήβα
Θέρμη Θεσσαλονίκης - Φίλιπποι
Δίκτυννα - Κνωσός
Ιδαίον άντρο - μαντείο Τροφωνίου
Σπάρτη - Πέργαμος
Ίλιον (Τροία) - Ιωλκός
Δελφοί - Αλεξάνδρεια
Αργος - Μυκήνες, 1200 στάδια

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΡΙΘΜΟΛΟΓΙΑ
Η απόσταση Ιωλκού - Ελευσίνας είναι 850 στάδια, το άθροισμα των γραμμάτων- αριθμών της λέξεως «Ελευσίς» είναι επίσης 850.
Ε=5 + Λ=30 + Ε=5 + Υ=400 + Σ=200 + Ι=10 + Σ=200 = 850

Η Χαλκίδα απέχει εξ' ίσου απ' την Θήβα και το Αμφιάρειο, 162 στάδια. Η απόσταση Θήβας Αμφιαρείου είναι 262 στάδια (162 x 1.62 = 2.62 αλλά και 100 x φ2= 262) το τρίγωνο υπακούει στην αρμονία του χρυσού αριθμού φ=1.62. Η Χαλκίδα ισαπέχει επίσης απ' την Αθήνα και τα Μέγαρα 314 στάδια. Δηλαδή παρουσιάζονται ο χρυσός αριθμός φ και το π εκατονταπλασιασμένα.

Η απόσταση Αθήνας - Σπάρτης είναι 800 στάδια ίση με την απόσταση Αθήνας - Δήλου. Απόσταση ίση με το ύψος της μεγάλης πυραμίδας της Αιγύπτου x 1001.

Η απόσταση Δελφών - Δήλου είναι 1460 στάδια, όσα έτη ήταν το μέγα έτος ή Σωθική περίοδος των Αιγυπτίων 1460 έτη. Κάθε 1460 έτη συμπληρώνει την εμφάνισή του ο Σείριος. Αν η απόσταση διαιρεθεί δια 4 δίνει 365.

ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟΣ ΝΑΟΣ
Ο ναός του Επικουρείου Απόλλωνος στις Βάσσες Αρκαδίας χτίστηκε από τον Ικτίνο με καθοδήγηση των Ιερέων των Δελφών. Ο Στέλιος Πετράκης ανακάλυψε ότι ο ναός είναι έτσι χτισμένος που κάθε χρόνο να γλιστράει πάνω στην ειδική βάση του με γωνία τέτοια που να στρέφεται κατά 50.2 δευτερόλεπτα της μοίρας κάθε χρόνο στοχεύοντας στο ίδιο αστρικό σημείο λόγω της κίνησης του άξονα της γης.

Ο ναός λεηλατήθηκε απ' τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αύγουστο που αφαίρεσε και τα γλυπτά του, αλλά και από άλλους αργότερα που αφαιρούσαν μέταλλα απ' την ειδικά κατασκευασμένη βάση του. Δεν ξέρουμε αν μπορεί να ακολουθεί μέχρι σήμερα με την ίδια ακρίβεια την προκαθορισμένη του τροχιά προσανατολιζόμενος σε κάποιο αστρικό σημείο...

Σήμερα (Φεβρουάριος 2001) ο ναός παραμένει σκεπασμένος με νάιλον και σε πρόγραμμα διάλυσης και ανακατασκευής!!

Ο άξονας περιστροφής της γης έχει μια κλίση 23.5° Αυτός ο άξονας κινείται αργά *ιαγράφοντας κύκλο κάθε 25.920 χρόνια. Σαν παράδειγμα αναφέρω ότι σε 14.000 χρόνια το άστρο Vega θα έχει πάρει την θέση του σημερινού Πολικού Αστέρα που βλέπουμε στο βόρειο ημισφαίριο πάντα στον βορρά. Προφανώς αυτόν τον κύκλο συνυπολόγισαν στην ,0124578+
,00,

Ξαναπαίζοντας με αριθμούς 60 x 432 = 25.920
*-
+
ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΜΟΣ
Ένα από τα αρχαιότερα μαντεία και ιερά ήταν την Δωδώνης, Βρίσκεται στην ίδια ευθεία γραμμή με το μαντείο των Δελφών, την Ακρόπολη της Αθήνας και την Δήλο.

Αυτά ως εισαγωγή. Πάμε στο κυρίως θέμα:

Κατά τους αρχαίους Έλληνες είχαμε ως γεωμετρικά σχήματα –ερμηνείες
Α) ευθεία:
Με δυο δακτυλίους στις εκατέρωθεν πλευρές συμβολίζει την αρχή και το τέλος. Την κόντρα που αρχίζει άλλα που κάποτε τελειώνει.

Β) τρίγωνο:
Λογω του ότι εμπεριέχει εντος το τρία δείχνει τις επικοινωνίες άλλα και τις διευκολύνσεις που παρέχει ο λόγος κι η επικοινωνία. Οι κεκλιμένες εκατέρωθεν πλευρές που τέμνονται στην κορυφή υποδηλώνουν την διευκόλυνση του ανθρώπου για να ανεβάσει το φορτίο του στην κορυφή δηλαδή προς την θέωση. Δια μέσω των κεκλιμένων πλευρών (**κεκλιμένο επίπεδο –θεμελιώδης αρχή της μηχανικής) ανεβαίνει ο άνθρωπος προς την θεωση άλλα με προσπάθεια

Γ) Τετράγωνο & Σταυρός :
Φυσική δύναμη και ανθεκτικότητα. Εμμονή

Δ) Κυκλος:
Η Αέναος κίνηση που στερείται αρχή και τέλος

+Ε) Σπείρα:
Ομοίως με το τρίγωνο

Μήπως σας θυμίζουν κάτι …αστρολογικά όλα αυτά?

Τα μαθηματικά και η σχέση τους !!
Κατά τον Φιλόλαο : « Αριθμός είναι εκείνος ος τα κρυμμένα γνωστά καθηστησι των τε θειων πραγμάτων και των έργων των ανθρώπων, της μουσικής και της τέχνης και ουδέν επιτρέπει ψεύδος»

Για τους Αρχαίους Έλληνες ο αριθμός ήταν θεόσταλτος και ενείχε μέσα του θεια γνώση και πνεύμα. Επί παραδείγματι είχε τον αριθμό Ένα συνδεδεμένο με τον δημιουργό και αυτά που στέλνει (**καταβολές) στον άνθρωπο (ASC μήπως;), Συμπεριληπτική παράσταση του αρμονικού σύμπαντος θεωρείται ο αριθμός 55 που είναι το άθροισμα των 10 πρώτων αριθμών.
Δηλαδή: 1+2+3+4+5+6+7+8+9+10=55
Το 55 επιπροσθέτως αποτελεί το άθροισμα των τετραγώνων των πέντε πρώτων αριθμών της αριθμητικής προόδου όπου εκεί στηρίζεται ο νόμος Bode -Titius . To 55 είναι το δέκατο άθροισμα της Ακολουθίας Fibonacci όπου είναι «εμπνευσμένη» από τον Αρχαίο Έλληνα μαθηματικό Ευκλείδη.
Στα μαθηματικά, το όριο του λόγου διαδοχικών όρων της ακολουθίας Fibonacci ονομάζεται Χρυσή Αναλογία. Η αναλογία αυτή είναι περίπου ίση με τον αριθμό 1.618. Στη φύση, συναντάμε αυτή την αναλογία σε πολλούς τομείς της τέχνης και της επιστήμης.


Μετά από αρκετές ώρες έρευνας στο διαδίκτυο, όλα όσα διαβάζουμε σχετικά με την ακολουθία Fibonacci είναι αληθινά. Τελικά ο κόσμος μας είναι πραγματικά φανταστικός. Παρακάτω, παραθέτουμε μία λίστα με τους αριθμούς Fibonacci στη φύση. Κάποια από αυτά είναι πραγματικά εκπληκτικά.
Η κατανομή των σπόρων στο ηλιοτρόπιο είναι κυκλική. Η σπείρα είναι προς τα έξω ενώ έχει διπλή κατεύθυνση, δηλαδή και όπως κινούνται οι δείκτες του ρολογιού και αντίστροφα από το κέντρο του λουλουδιού. Ο αριθμός των σπειρών και προς τις δύο κατευθύνσεις είναι δύο διαδοχικοί αριθμοί στην ακολουθία Fibonacci.
Το κέλυφος των σαλιγκαριών ακολουθεί και αυτό την ακολουθία Fibonacci. Το ίδιο και το κέλυφος του ναυτίλου (μαλάκιο). Η μόνη διαφορά μεταξύ των δύο είναι ότι το κέλυφος του ναυτίλου αναπτύσσεται σε τρισδιάστατες σπείρες, ενώ το κέλυφος των σαλιγκαριών αναπτύσσεται σε δισδιάστατες σπείρες.
Τα κουκουνάρια είναι ένα ακόμα τρανό παράδειγμα της ακολουθίας Fibonacci. Όλα τα κουκουνάρια αναπτύσσονται σε σπείρες, ξεκινώντας από τη βάση όπου ήταν ο μίσχος, και πηγαίνοντας κυκλικά μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή.
Άλλο ένα παράδειγμα είναι το ανθρώπινο σώμα. Στο ανθρώπινο σώμα, η αναλογία του μήκους του πήχη του χεριού προς το μήκος του χεριού ισούται με 1.618, δηλαδή ισούται με τη Χρυσή Αναλογία.

Άλλα γνωστά παραδείγματα στο ανθρώπινο σώμα είναι:
1.Η αναλογία μεταξύ του μήκους και του φάρδους του προσώπου
2.Η αναλογία την απόστασης μεταξύ των χειλιών και του σημείου που σμίγουν τα φρύδια προς το μήκος της μύτης
3.Η αναλογία του μήκους του στόματος προς το φάρδος της μύτης
4.Η αναλογία της απόστασης μεταξύ της γραμμής του ώμου και της κορυφής του κεφαλιού προς το μήκος του κεφαλιού
5.Η αναλογία της απόστασης μεταξύ του ομφαλού και του γονάτου προς την απόσταση μεταξύ του γονάτου και της άκρης του ποδιού
6.Η αναλογία της απόστασης μεταξύ του άκρου του δαχτύλου του χεριού και του αγκώνα προς την απόσταση μεταξύ του καρπού και του αγκώνα.
Ο Ζωδιακός-τα ζώδια και οι Αστερισμοί
Οι Αρχαίοι Έλληνες «κατείχαν» την γνώση της Αστρολογίας και των ζώδιων , κατά την γνώμη μου, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι εμείς. Είχαν εντρυφήσει σε βάθος στην αποκρυπτογράφηση και κατανόηση των συμβόλων. Επί παραδείγματι δεν είναι καθόλου τυχαίες οι νίκες στον Μαραθώνα και στην Σαλαμίνα (**ναυμαχία). Και για να αποκαταστήσουμε την αλήθεια οι έλληνες γνώριζαν την σφαιρικότητα της γης με πρωτεργάτη τον Κλεομήδη που από τον 1ο πχ αιώνα είχε ολόκληρο κεφάλαιο για την σφαιρικότητα της. Επίσης γνώριζαν πως οι Δώδεκα Θεοί ήταν ουσιαστικά μια οντότητα. Αναφέρω χαρακτηριστικά τα λόγια του Ηράκλειτου : « Εκ των πάντων εν και εξ ενός τα πάντα».
Κατά τους Αρχαίους Έλληνες Αστρολόγους- μύστες δεν τους ενδιέφερε οι ιδιότητες του ζωδίου (*στυλ αστρολογίας του περιπτέρου) άλλα με βάση τους υπολογισμούς εάν οι κάθετες τομές έδεναν με αρμονία με τις ιδιότητες του χώρου. Ίσως να μιλάμε για προκάτοχους της Αστροχαρτογραφιας. ;;;;
Όπως είπα και παραπάνω δεν είναι καθόλου τυχαίες οι δυο ιστορικές νίκες στον Μαραθώνα αλλά και στην Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Το 490 πχ στον Μαραθώνα 10.000 Αθηναίοι και 1.000 Πλαταιεις υπό τις οδηγίες του Στρατηγού Μιλτιάδη κατατροπώνουν 200.000 στρατό Περσών και μάλιστα σε μάχη ανοικτής πεδιάδος αυτό αποτελεί μοναδικό παράδειγμα στην στρατιωτική ιστορία. Ακόμα και στις Θερμοπύλες έγινε μέσα σε ένα στενό μονοπάτι πράγμα που καθιστούσε ανενεργή την αριθμητική υπέροχη των περσών του Ξέρξη.
Οι Αθηναίοι , κόντρα σε κάθε λογική και χωρίς να περιμένουν την βοήθεια των Σπαρτιατών πηγαίνουν για μια μάχη άνευ λογικής στην πεδιάδα του Μαραθώνα. Μήπως όμως «ποντάριζαν» στην ιερότητα του χώρου. Εάν ενωθούν τα ιερά του Μαραθώνα μεταξύ τους σχηματίζουν το ζώδιο του Σκορπιού. Το αντιδιαμετρικα απέναντι ζώδιο είναι ο Ταύρος . Στις αθηναϊκές παραδόσεις ο Ηρακλής είχε φέρει έναν Ταύρο από την Κρήτη και τελικά αυτος προκαλεί καταστροφές. Ο Θησέας τελικά τον σκοτώνει. Αρκεί να σημειωθεί πως Ταύρος ήταν το σύμβολο της Περσικής Αυτοκρατορίας. Άρα εξ συμβολισμού καταλαβαίνουμε πως οι Έλληνες περίμεναν βοήθεια από τον Άρη τον θεό του πολέμου (*τότε υπήρξε παραδοσιακός κυβερνήτης του Σκορπιού). Αξίζει όμως να σημειωθεί και κάτι που ελάχιστοι αναφέρουν: Μέσα στην μάχη συνέβησαν κάποια πράγματα που είναι αν όχι ανεξήγητα τελικά άπτονται της μεταφυσικής. Πολλοί είδαν να πολεμανε στον πλευρό των Ελλήνων . Ο Παυσανίας στο εδάφιο 1, 32.5 αναφέρει για έναν γίγαντα χωρικό που σκότωνε τους πέρσες με το άροτρο του. Το όνομα αυτού Εχετλαιος (δηλ ο κρατών το άροτρο μιας και Εχετλη στην Αρχαία Ελληνική γλώσσα σημαίνει το άροτρο). Επίσης αρκετοί ήταν αυτοί κατά τον Ηρόδοτο που είδαν τον οπλίτη Επίζηλο του Κουφαγορου να χάνει την όραση του χωρις τραυματισμό απο μια λάμψη οπου φάνηκε ένα γιγαντόσωμος σαν τον Θεό Άρη και σκότωνε Πέρσες .
Η δε ναυμαχία της Σαλαμίνας ξορίσθηκε από το μαντείο των Δελφών με βάση τον χρησμό περί «ξύλινων τειχών». Εκεί ο Θεμιστοκλής για να ξεγελάσει και να παρασύρει τους Πέρσες στα στενα της Σαλαμινας υποδύθηκε πως προδίδει τους Έλληνες. Η τοποθεσία επιλέχτηκε εκεί διότι ο παράλληλος που διαπερνά την Αθήνα και για το όποιο αναφέρει ο Ερατοσθένης και ο πρώτος μεσημβρινός (** δηλαδη ο μεσημβρινός αναφοράς που λάμβαναν υπόψη τους οι αρχαίοι Έλληνες στις γεωδαιτικές τους μελέτες) τέμνονταν στην είσοδο του κόλπου της Σαλαμίνας. Οι αναφορές του Ηροδότου λέγουν πως σηκώθηκε από την Ελευσίνα ένα τεράστιο νέφος ενώ ακούγονταν η φωνή του μυστικού Ιακχουντων Ελευσίνιων μυστηρίων. Το σύννεφο σηκώθηκε και κατευθύνθηκε προς το στρατόπεδο των Ελλήνων. Τότε οι δυο Έλληνες οπου είχαν αυτομολήσει στους Πέρσες (*ο Αθηναίος εξόριστος Δίκαιος και ο Σπαρτιάτης Δημάρατος) βεβαιωθήκαν πως οι Έλληνες είχαν την εύνοια των Θεών.
Ανάλογα περιστατικά είχαμε και επί Αλέξανδρου όπως έκτισε τις πόλεις του αλλά και την στρατοπέδευση του στην Ισσό όπου περίμενε τον Δαρείο (*περιοχή εντελώς ακατάλληλη για πολεμο)
Προ 11500 έτη ο Ερμής ο Τρισμέγιστος είχε διατυπώσει το «όπως πάνω έτσι και κάτω» που επισήμαινε την αλληλεξάρτηση και λειτουργιά μεταξύ του Μακρόκοσμου και του Μικρόκοσμου. Η αστρολογία όπως προείπα είχε έναν πιο επιστημονικό χαρακτήρα . Χαρακτηριστικά ο Ορφέας στο έργο του Πρόκλου με τίτλο «Τιμαίος» αναφέρει για διέλευση σκαφών με Δια στον Υδροχόο και τέλεση γάμων με Δια στους Ιχθύες. Επίσης είχαν ημερομηνίες ορόσημο όπως επι παραδείγματι οι Βοιωτοί την 5η μέρα του Εκατομβοιωνος κέρδισαν 2 νικες την μια στα Λεύκτρα και την άλλη στην Κερησσο 100 έτη αργότερα. Οι Έλληνες την 6η του Βοηδρομιώνος κέρδισαν στον Μαραθώνα και μετά 2 έτη την 3η του ίδιου μηνα στις Πλαταιές και την Μυκάλη. Τον ίδιο μηνα (αλλά σε άλλα έτη) ο Μέγας Αλέξανδρος κέρδισε στην Ισσό και στον Γρανικο ποταμό

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Ιερη Γεωγραφια της ΕΛλαδας-Νικος Λιτσας
Ορφικα Κειμενα
Ιστοσελιδα: mythologia.8m.com/geometria.html
astrolabor

Related Posts