Μπάμια: η σημαντική διατροφική αξία της

Αποτελεί εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και βιταμίνης C
Οι μπάμιες είναι ένα πιάτο με φανατικούς εχθρούς, αλλά και φανατικούς φίλους. Αποτελεί εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, βοηθώντας στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Ένα πιάτο μπάμιες δίνει πάνω από το 30% των φυτικών ινών που χρειαζόμαστε.
Επίσης, μία μερίδα μπάμιες δίνει το 50% της βιταμίνης C που χρειάζεται ο ενήλικας. Προσφέρει απλόχερα καροτενοειδή (β-καροτένιο, λουτεΐνη), ουσίες με αντιοξειδωτική δράση. Περιέχει αρκετό ασβέστιο και μαγνήσιο αποτελώντας μια εξαιρετική λύση για πολλές κατηγορίες ανθρώπων.
Δίνει καταπληκτικούς συνδυασμούς με κοτόπουλο, με τυρί, με τομάτα, με κρεμμύδι. Πολλοί απεχθάνονται τις μπάμιες λόγω μορφής, λόγω των ινωδών στοιχείων που «μπλέκονται» στη γλώσσα. Όμως έτσι χάνουν μια καλοκαιρινή επιλογή και κυρίως μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών.
Οι μπάμιες μόνες τους δεν περιέχουν πολλές θερμίδες. Με την κατάλληλη χρήση ελαιολάδου (1-2 κσ ανά μερίδα) αποτελεί ένα ελαφρύ θερμιδικά πιάτο, αρκεί να μην το παρακάνουμε στο ψωμί και τη φέτα.
Ό επιστημονικός όρος της μπάμιας είναι «ιβίσκος ο εδώδιμος».
Οι μπάμιες έρχονται από την Αφρική. Υπάρχουν οι ποτιστικές και οι ξερικές μπάμιες (θέλουν ελάχιστο πότισμα), με τις τελευταίες να είναι πιο νόστιμες!
Η ετήσια παραγωγή μπάμιας στην Ελλάδα ξεπερνά τους 10.000 τόνους, ενώ η καλλιεργούμενη γη με μπάμιες ξεπερνά τα 14.000 στρέμματα. Η εγχώρια παραγωγή καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες του πληθυσμού
Σύσταση μπάμιας
Θερμίδες: 31 kcal
Φυτικές ίνες: 4,5 γρ
Ασβέστιο: 160 mg
Μαγνήσιο: 71 mg
Βιταμίνη C: 21 mg
Αν τις βάλετε στο ξύδι με νερό, οι μπάμιες δεν θα σαλιώσουν στο μαγείρεμα. Στην κατσαρόλα μην τις ανακατεύετε με κουτάλα γιατί μπορεί να λιώσουν.


Related Posts