Γιορτές ΝΑΙ, κιλά ΟΧΙ

Οι γιορτές πλησιάζουν και το εορταστικό τραπέζι μοιάζει με όνειρο και εφιάλτη ταυτόχρονα!
Γεύματα και δείπνα στο σπίτι, σε φίλους, εδέσματα πλούσια σε θερμίδες, λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι, κατανάλωση οινοπνεύματος που "χτυπάει κόκκινο", σε συνδυασμό με την (σταθερά) καθιστική ζωή, δεν δημιουργούν τους πλέον αίσιους οιωνούς για τη σιλουέτα μας.
Οι γιορτές έρχονται και φεύγουν αφήνοντας - στις γυναίκες κυρίως - 1-3 κιλά ως...."αναμνηστικό".

Η μεγάλη κατανάλωση φαγητού, ποτού και γλυκών, στα...ατελείωτα εορταστικά τραπέζια, αποτελούν το μόνιμο άγχος, όλων αυτών που δεν θέλουν να αυξήσουν το βάρος τους, αλλά την ίδια στιγμή, δεν μπορούν και να αποφύγουν τον "βομβαρδισμό " φαγητών, που ...επιβάλλει το κλίμα των ημερών.
Γιορτές και δίαιτα μπορεί να μην συνδυάζονται, αλλά και λίγη προσοχή...δεν βλάπτει. Αν δεν χαθεί το μέτρο, μπορείτε να περάσετε τις γιορτές χωρίς επιπλέον κιλά και τύψεις!.

Το γιορτινό τραπέζι είναι αναπόσπαστο κομμάτι των ημερών. Προσπαθήστε λοιπόν να αποφύγετε τις υπερβολές. Αν το καταφέρετε, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να αισθάνεστε ενοχές.
Ισορροπίες στο εορταστικό τραπέζι..
*    Αν το πρόγραμμα της ημέρας
περιλαμβάνει ένα γιορτινό τραπέζι το βράδυ, καταναλώστε κάτι ελαφρύ το μεσημέρι, όπως για παράδειγμα, 120 γρ. τόνο σε νερό με δύο φλιτζάνια μαρούλι, μια κουταλιά του γλυκού λάδι και μια φρυγανιά ή ένα γιαούρτι με ένα φρούτο.

*   Μην μπαίνετε στη λογική του
"δεν τρώω όλη μέρα, για να φάω πολύ το βράδυ".
Τρώγοντας κάτι ελαφρύ, διατηρείτε το μεταβολισμό σας σε λειτουργία. Επιπλέον, θα απολαύσετε τα γιορτινά φαγητά λιγότερο πεινασμένοι.

*   Προσέξτε τις επιλογές σας
. Προτιμήστε άσπρο (γαλοπούλα, κοτόπουλο) αντί για κόκκινο κρέας (αρνί, μοσχάρι, χοιρινό). Συνοδέψτε το με σαλάτα, αρκεί αυτή να μην είναι "λουσμένη" από λιπαρές σως και ντρέσινγκ.

*   Αν φάτε ένα γλυκό,
μη θεωρήσετε δεδομένο ότι έχετε ήδη ξεφύγει από το "πρόγραμμα" και βρείτε αφορμή για να συνεχίσετε να τρώτε. Η κατανάλωση 3-4 γλυκών στο σύνολο των γιορτινών ημερών δεν είναι  "έγκλημα", ούτε μπορεί από μόνη της μια τέτοια παρασπονδία να σας παχύνει. Κανείς δεν χόντρυνε τρώγοντας μερικά μελομακάρονα και ένα κομμάτι βασιλόπιτας. Τα προβλήματα δημιουργούνται από τις υπερβολές.

*   Πιο "ελαφρύ" γλυκό
, θεωρείται το μελομακάρονο με 180 θερμίδες και ακολουθεί η δίπλα, με 219 θερμίδες. Σκεφτείτε το διπλά πριν επιτεθείτε στους κουραμπιέδες....
Με 291 θερμίδες ανά τεμάχιο, θεωρείται το "βαρύ πυροβολικό" των θερμίδων
.
*   Αποφύγετε τους ξηρούς καρπούς
και όλα τα "συνοδευτικά" του ποτού και περιορίστε την κατανάλωση των ορεκτικών σε ένα γεμάτο πιάτο του γλυκού.

*   Φροντίστε να σηκώνεστε
από το γιορτινό τραπέζι λίγο πριν χορτάσετε, να τρώτε πάντα καθιστοί (διότι το φαγητό στο πόδι αυξάνει τον κίνδυνο τσιμπολογήματος) και να τρώτε αργά, μασώντας καλά την τροφή σας.

*   Σίγουρα είναι δύσκολο
να αποφύγετε το αλκοόλ, αλλά προσέξτε να μην το παρακάνετε. Για να ξεδιψάσετε προτιμήστε νερό, σόδα ή αναψυκτικό χωρίς ζάχαρη, αντί για κρασί, σαμπάνια ή κοκτέιλ.

*   Μην ξεχνάτε να πίνετε
8-10 ποτήρια νερού την ημέρα για να διατηρείτε το σώμα σας ενυδατωμένο, να αποβάλλετε τις τοξίνες και να εξασφαλίσετε την καλή λειτουργία του εντέρου σας.

*   Η αυξημένη σωματική
δραστηριότητα τις γιορτινές μέρες (ψώνια, προετοιμασίες κτλ) είναι ένας καλός τρόπος να καούν οι θερμίδες και να "αμβλυνθούν" οι ενοχές των διατροφικών υπερβολών. Αν ασκείστε καθημερινά, οι γιορτές δεν είναι λόγος να απεμπολήσετε την πλέον επωφελή σας συνήθεια...
Και μετά τις γιορτές τι;
*   Από την επόμενη κιόλας ημέρα επανόδου στην ....πραγματική ζωή, ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα καλό πρωινό για να ενεργοποιήσετε τις καύσεις του οργανισμού. Προτιμήστε για πρωινό, γάλα με δημητριακά, τοστ με άπαχο τυρί και γαλοπούλα, χυμό πορτοκαλιού με φρυγανιές και μέλι.

*   Αυξήστε την άσκησή σας
, προσθέτοντας κίνηση στην καθημερινή φυσική δραστηριότητά σας, αλλά χωρίς υπερβολές. Ακραίες διαδικασίες, αυστηρές δίαιτες και υπερβολές, όσον αφορά στην άσκηση, δεν έχουν αποτέλεσμα και επιπλέον παραπέμπουν σε αυτοβασανισμό και τιμωρία.
Η μέτριας έντασης γυμναστική θα σας βοηθήσει στην καύση του λίπους και θα βελτιώσει τη φυσική σας κατάσταση.

*   Περιορίστε σταδιακά
τις πολύ μεγάλες ποσότητες φαγητού που καταναλώνατε την περίοδο των γιορτών.

*   Φροντίστε να μην αφήνετε
το στομάχι σας, άδειο αλλά να καταναλώνετε συχνά και μικρά γεύματα, για να κρατάτε σε εγρήγορση τον μεταβολισμό σας και πίνετε τουλάχιστον 1 1/2 λίτρο νερό, την ημέρα.

*   Επικεντρωθείτε στη δουλειά
, στα χόμπι και ό τι γενικά σας ευχαριστεί, ώστε να "διώξετε" από το μυαλό σας το φαγητό.
θ thita

Related Posts