Χριστουγεννιάτικα εδέσματα με ...κρυφές χάρες

Πόσες φορές δεν σταθήκατε μπροστά σε έναν πλούσιο μπουφέ με τη σκέψη πως είναι κρίμα καθετί νόστιμο να είναι τόσο ανθυγιεινό;
Τη διαδεδομένη αυτή αντίληψη καταρίπτουν τέσσερα χριστουγεννιάτικα τρόφιμα, που, αν και αποτελεούν βασικό συστατικό για πολλά γκουρμέ εδέσματα, περιέργως πώς δεν βλάπτουν την υγεία.
Ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος Βασίλης Παπαμίκος αποκαλύπτει τις κρυφές αρετές του κάστανου, του καρυδιού, του ροδιού και της σοκολάτας, που όλα τους...μυρίζουν Χριστούγεννα, προσφέροντάς μας το τέλειο άλλοθι για να τα απολαύσουμε χωρίς ενοχές, αφού μας βοηθούν να κάνουμε "ποδαρικό" με υγεία στη νέα χρονιά.
*  Κάστανο.
Θρεπτικό και πλούσιο στις βιταμινες Α,Β,C καθώς και σε ασβέστιο, φώσφορο, σελήνιο και φυτικές ίνες, το κάστανο αποτελεί ιδανικό σνακ για να ψηθεί στο τζάκι.
Φτωχό σε λίπη αλλα με υψιλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες είναι ιδιαίτερα χορταστικό και στις δύο εκδοχές του, ψητό και βραστό.

Για ένα γρήγορο και γευστικό γλυκό φτιάξτε πουρέ από κάστανα (βρασμένα και πολτοποιημένα) και σερβίρετέ τον σε ποτήρια του μαρτίνι πασπαλισμένο με λίγη τρούφα σοκολάτας.

*  Καρύδι.
Είτε σε συνδυασμό με σοκολάτα - με την οποία συνιστά αχτύπητο δίδυμο - είτε σε σόλο έκδοση, η καρυδόψυχα πρωταγωνιστεί στα εορταστικά επιδόρπια.
Αποτελεί πηγή των απαραίτητων ω3 λιπαρών οξέων που κάνουν καλό στην καρδιά, το μυαλό και την επιδερμίδα, ενώ περιέχει επίσης βιταμίνη Ε και μέταλλα μαζί με ιχνοστοιχεία όπως χαλκό, μαγνήσιο, φώσφορο, σίδηρο και ασβέστιο.
Η υψηλή θερμιδική αξία του καρυδιού (600 θερμίδες τα 100 γραμμ.) το καθιστά ακατάλληλο για χόρταση, αλλά σε μικρές ποσότητες εφοδιάζει τον οργανισμό με συμπυκνωμένη ενέργεια, ενώ οι ίνες τους καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα και ρυθμίζουν τη χοληστερόλη του αίματος.

Αν πρόκειται να κάνετε εκδρομή στο ύπαιθρο πάρτε μαζί σας λίγα καρύδια - το κάνουν και όλοι οι αθλητές.
*  Ρόδι.
Τα σπόρια του συμβολίζουν την ευημερία και γι αυτό άλλωστε το έθιμο επιβάλλει να σπάμε ένα ρόδι για το καλό στην είσοδο του σπιτιού την Πρωτοχρονιά.
Απο διατροφικής πλευράς τα σπόρια του ροδιού περιέχουν ένα υπερ-ενισχυμένο αντιοξειδωτικό κοκτέιλ με βιταμίνη C και φυτοχημικές ουσίες που λέγονται ανθοκυανιδόνες.
Η σύστασή του ενισχύει τους αμυντικούς μηχανισμούς του ανοσοποιητικού συστήματος και αποτελεί ένα λόγο παραπάνω για να σπάμε συχνότερα ρόδια (άντα μέσα σε μια σακούλα γιατί λεκιάζουν).

Η all time classic  συνταγή ωστόσο είναι μια πράσινη σαλάτα με φύλα από σπανάκι και άγρια ρόκα, φλοίδες παρμεζάνας, σπόρια ροδιού και σος βινεγκρέτ από χυμό πορτοκάλι, ξύδι μπαλσάμικο, μέλι και μουστάρδα.
*  Σοκολάτα.
Αν και η σοκολάτα εξακολουθεί να καταγράφεται στο μυαλό μας σαν συνώνυμο της αμαρτίας, το μόνο αμαρτωλό χαρακτηριστικό της είναι η θερμιδική της αξία. Κατά τα άλλα είναι πλούσια σε αγχολυτικό μαγνήσιο, ενώ περιέχει κα ιθεοβρωμίνη, που μαζί με τη φαινυλαιθυλαμίνη επηρεάζει τη χημεία του εγκεφάλου ερεθίζοντας την έκκριση των νευροδιαβιβαστών σαν τη σεροτονίνη, οι οποίοι φτιάχνουν τη διάθεση.

Αν τα κιλά σας δεν σας επιτρέπουν να την απολαύσετε στον κλασικό σοκολατένιο κορμό, προτιμήστε ένα πιο ελαφρύ γλύκισμα. 
Αλεξία Σβώλου

Related Posts