Βερίκοκο, το πολυβιταμι​νούχο φρούτο 杏

ΛΙΚΕΡ και ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ
Έχει ισχυρή προσωπικότητα αυτό το μικρό πορτοκαλοκίτρινο φρούτο με τη μοναδική γλύκα και το θεσπέσιο άρωμα, και δικαίως, έχει κερδίσει μια θέση στο καθημερινό μας διαιτολόγιο.
Το βερίκοκο είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε υδατάνθρακες, βιταμίνες A,C,B1 B2, β-καροτένιο, σίδηρο, ασβέστιο, κάλιο και πολλά ακόμα ιχνοστοιχεία.

Μια μικρή  "βόμβα υγείας" δηλαδή, που θεωρείται ότι συμβάλλει στη μακροζωία μας, ενώ δεν περιέχει και πολλές θερμίδες (48 θερμ/100 γρ.) οπότε είναι πολύτιμη τροφή γι αυτούς που κάνουν δίαιτα - γιατί οι υδατάθρακές του ικανοποιούν την επιθυμία για γλυκό, χωρίς να μας προσθέτουν επιπλέον βάρος. Ακόμα και αποξηραμένο, το βερίκοκο μπορεί να βοηθήσει όποιους αντιμετωπίζουν πρόβλημα δυσκοιλιότητας.

Το τμήμα όμως που στη παραδοσιακή Ιατρική θεωρείται το πιο ωφέλιμο είναι ο καρπός που περιέχεται στο κουκούτσι. Χωρίς να υπάρχει κάποια επιστημονική τεκμηρίωση, προτείνεται ως το καλύτερο αντιοξειδωτικό για τον οργανισμό, λόγω της αμυγδαλίνης που περιέχει, και πολλοί το χρησιμοποιούν σαν φυσικό φάρμακο.
Ακόμα και έτσι όμως, δεν πρέπει να καταλώνονται πάνω από δύο - τρία κουκούτσια την ημέρα, γιατί έχουν μια μικρή τοξικότητα που μπορεί να προκαλέσει δηλητηρίαση.

Αυτό που είναι απόλυτα εξακριβωμένο είναι η ευεργετική δράση του βερικοκέλαιου στο δέρμα, καθώς ενυδατώνει βαθιά, εμποδίζει το σχηματισμό ρυτίδων και είναι ιδανικό για μασάζ.

*  Στο καλάθι της νοικοκυράς θα βάλουμε τα βερίκοκα που έχουν καθαρή, λεία επιφάνεια, δεν είναι γδαρμένα ή ζαρωμένα και, φυσικά, προτιμάμε τα ώριμα φρούτα, καθώς είναι πλήρη σε οργανοληπτικά χαρακτηριστικά και βιταμίνες.

*  Η πιο γνωστή εφαρμογή του βερίκοκου στη μαγειρική είναι η μαρμελάδα, αλλά καταναλώνετε επίσης σε αλμυρές συνταγές με κιμά και κρέας και, βέβαια σε χυμούς.
Γ.Ζαβιτσάνου, Γ.Χρύσου
Μαρμελάδα βερίκοκο
Από το Στέλιο Παρλιάρο
Προετοιμασία: 40΄- 45΄, Αναμονή: 1 βράδυ
Υλικά ((για 1½ κιλό):
1 κιλό βερίκοκα, χωρίς τα κουκούτσια, κομμένα στα δύο
800 γρ. ζάχαρη
20 αμύγδαλα λευκά

Διαδικασία:
Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τα βερίκοκα και τη ζάχαρη και τα αφήνουμε για ένα βράδυ στο ψυγείο. Την επομένη, προθερμαίνουμε το φούρνο στους 150 - 160° C.
Απλώνουμε τα αμύγδαλα σε ένα ταψί που έχουμε καλύψει με λαδόκολλα και τα ψήνουμε μέχρι να ροδίσουν.
Ρίχνουμε το μείγμα βερίκοκων - ζάχαρης σε μια κατσαρόλα και τα βράζουμε σε χαμηλή φωτιά, ανακατεύοντας κατά διαστήματα για να μην κολλήσουν.
Ελέγχουμε με ένα θερμόμετρο ζαχαροπλαστικής και μόλις η θερμοκρασία φτάσει στους 105°C, κατεβάζουμε από τη φωτιά.
Λίγο πριν δέσει καλά η μαρμελάδα, ρίχνουμε στην κατσαρόλα τα καβουρδισμένα αμύγδαλα και ανακατεύουμε.
Γεμίζουμε αποστειρωμένα βάζα όσο είναι ακόμα ζεστά με τη ζεστή μαρμελάδα και τα κλείνουμε αμέσως με το καπάκι.
Αναποδογυρίζουμε τα βάζα και τα αφήνουμε έτσι μέχρι να κρυώσει καλά η μαρμελάδα.

ΕΔΕΣΕ Η ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ;
Εάν δεν διαθέτουμε θερμόμετρο, κάνουμε το εξής κόλπο: βάζουμε 1 κουταλιά από τη μαρμελάδα σε ένα πιάτο, αφήνουμε για λίγο να κρυώσει και με το δάχτυλό μας χαράζουμε μία γραμμή.
Εάν η γραμμή μείνει σταθερή και δεν κλείσει, η μαρμελάδα είναι έτοιμη, διαφορετικά συνεχίζουμε το βράσιμο για λίγη ώρα ακόμη και ξαναδοκιμάζουμε.

Λικέρ βερίκοκο

Κουκούτσια βερίκοκου


Related Posts