Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Οδηγώντας σε λευκό τοπίο

Όσο και να ενημερωνόμαστε από τις μετεωρολογικές προβλέψεις για το πώς θα "κινηθεί" ο καιρός, καλό είναι να προετοιμαζόμαστε και κατάλληλα. Διότι, μερικές φορές, όχι μόνο οι προβλέψεις πέφτουν έξω, αλλά τα φαινόμενα επιμένουν σε μια περιοχή, με αποτέλεσμα τη δυσχέρεια των μετακινήσεων.
Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να αποφεύγουμε τις προκλήσεις, ειδικά όταν ξέρουμε τι θα συναντήσουμε στο δρόμο προς έναν προορισμό μας το χειμώνα.

Οι αλυσίδες.
Δεν είναι πανάκεια. Ας το ξεκαθαρίσουμε αυτό. Ωστόσο, εάν κινείστε διαρκώς σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, τις αλυσίδες πρέπει να τις έχετε μαζί σας μόνιμα!
Οι αλυσίδες τοποθετούνται αποκλειστικά στον άξονα (ή και τους δύο άξονες) των τροχών όπως ακριβώς ορίζει - συνιστά ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου και μόνο και αναφέρεται λεπτομερώς στο βιβλίο οδηγιών - συντήρησης.
Είναι σημαντικό επίσης στη διάρκεια της διαδρομής με αλυσίδες να ελέγχετε τη σωστή κατάστασή τους και το δέσιμό τους έπειτα από λίγα χιλιόμετρα οδήγησης.
Προσοχή: Αρκετά μεγάλης κατηγορίας και κυβισμού SUN δεν δέχονται αλυσίδες, οπότε θα πρέπει από πριν να ενημερωθείτε από το βιβλίο του κατασεκυαστή που βρίσκεται στο αυτοκίνητό σας.

Στο χιόνι.
Αποφύγετε με κάθε τρόπο τα γκαζώματα και τα απότομα φρεναρίσματα. Σε διαδρομές με πολύ χιόνι χρησιμοποιήστε μια χαμηλή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και προχωρήστε με χαμηλή ταχύτητα. Αυτό θα βοηθήσει τα ελαστικά να έχουν πρόσφυση στο χιόνι, αντί να γλιστρούν. Σε πολύ δυσμενείς συνθήκες θα ήταν σκόπιμο να βάλετε αλυσίδες. Αν οι συνθήκες είναι δυσμενείς, μειώστε την πίεση για να ενισχύσετε την ελκτική ικανότητα.

Στον πάγο.
Στον πάγο τα πράγματα είναι διαφορετικά και καλό θα ήταν να μη "συναντηθείτε" μαζί του...Η καλύτερη λύση είναι τα ελαστικά με καρφιά, αν και δύσκολα στην Ελλάδα θα τα βρείτε, μιας και είναι ασαφές το πλαίσιο νόμιμης χρήσης τους στη χώρα μας. Οι αλυσίδες βοηθάνε κάπως, αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα. Φυσικά και απαγορεύονται βεβιασμένες κινήσεις...
Προσοχή επίσης και στο "μαύρο πάγο (black ice), που συναντάμε συνήθως σε απόσκια, κυρίως, τις πρωινές ώρες της ημέρας. Δεν φαίνεται, μιας και πρόκειται για παγωμένο λεπτό στρώμα νερού και μπορούμε απότομα να χάσουμε "τα αβγά και τα πασχάλια", με κατάληξη στην παρακείμενη του δρόμου περιοχή...
Σημειώνουμε ότι με τους πρώτους νοτιάδες το χιόνι αρχίζει να λιώνει από κάτω και στο δρόμο σχηματίζεται ένα λεπτό διαφανές φιλμ πάγου (black ice), το οποίο και δεν βλέπουμε με πρόχειρη ματιά. Αποτέλεσμα να βρισκόμαστε συχνά προ δυσάρεστων εκπλήξεων, μιας και το αυτοκίνητο "φεύγει" ανεξέλεγκτο.

5 Συμβουλές για το χιόνι.

1.  Η τοποθέτηση αλυσίδων χρειάζεται πρότερη προπόνηση για να αποφευχθούν μπελάδες...
2.  Η χιονόπτωση καλύπτει και τα πεζοδρόμια, οπότε οι οδηγοί, εκτός από τον πάγο, έχουν να προσέξουν και τους πεζούς.
3.  Απότομα φρεναρίσματα στο παγωμένο χιόνι ή στον πάγο βγάζουν εκτός ελέγχου το αυτοκίνητό μας.
4.  Τα εκχιονιστικά αφήνουν ένα λεπτό στρώμα χιονιού στο οδόστρωμα, που εύκολα μετατρέπεται σε πάγο.
5.  Στον αποχιονισμό, καθαρίζουμε τα κρύσταλλα με πλαστικές ξύστρες και το χιόνι εμπρός από το αυτοκίνητο για να φύγουμε.

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια