Πόσα καρότα φάγατε σήμερα;

Όταν ήμασταν μικροί, οι γονείς μας επέμεναν να τρώμε τα καρότα μας, για να έχουμε καλή όραση.
Γιατί όμως, τα καρότα επιδρούν στα μάτια μας;
Η απάντηση είναι μια ουσία, το β-καροτένιο, το οποίο δίνει στο καρότο το έντονο πορτοκαλί χρώμα του αλλά και μετατρέπεται σε βιταμίνη Α μέσα στο σώμα μας.
Η βιταμίνη Α σχηματίζει μια χρωστική, τη ριδοψίνη την οποία χρειάζεται το μάτι μας για να μπορεί να βλέπει σε χαμηλές συνθήκες φωτισμού.
Η έλλειψη βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια νυχτερινής οράσεως.
Τελικά η μαμά
είχε δίκιο!
Όμως, τα καρότα έχουν κι άλλες ιδιότητες. 
Το β-καροτένιο είναι και αντιοξειδωτικό που καταπολεμά ασθένειες όπως ο καρκίνος, καρδιακές παθήσεις και μυική ατροφία.
Αμερικανικές ιατρικές μελέτες έδειξαν πως οι άνθρωποι με υψηλά επίπεδα β-καροτένιου και βιταμίνης C στον οργανισμό τους, είχαν 37% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο.
Ένα άλλο αντιοξειδωτικό που περιέχουν τα καρότα, το α-καροτένιο, φαίνεται ότι προστατεύει από τον καρκίνο του πνεύμονα.
Όταν βράσουν ελαφρά τα καρότα, ελευθερώνεται το β-καροτένιο και ο οργανισμός μας μπορεί να το απορροφήσει καλύτερα.
Μια μικρή μερίδα ημερησίως υπερκαλύπτει τις ανάγκες μας σε β-καροτένιο.
Ο καλύτερος τρόπος να παίρνουμε τις βιταμίνες από το καρότο, είναι να κάνουμε χυμό από τα αγαπημένα μας φρούτα και να προσθέσουμε καρότο.
Έτσι λοιπόν, μην ξεχνάτε το καθημερινό σας καροτάκι!
Πυραμίς

Related Posts