Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ►

Φινάλε για τον Μοδινό


Ο Ελληνοκύπριος βαρύτονος διεθνούς εμβέλειας Τζον Μοδινός, ο πρώτος λυρικός ερμηνευτής που έγινε καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (1980-83), πέθανε χθες στα 82 του χρόνια, στο Βουγιουκλάκειο Κέντρο του Αιγάλεω, όπου νοσηλευόταν με βαρύτατα προβλήματα υγείας.
Η κηδεία του θα γίνει στην Κύπρο......


Γεννημένος τον Οκτώβριο του 1929 στη Λεμεσσό, ασχολήθηκε με τη μουσική από μικρός, μελετώντας βιολί, πιάνο και βυζαντινή μουσική. Στα 19 του έφυγε για την Αμερική, όπου έκανε μάστερ στη Μουσική Σχολή του Μανχάταν. Στην Αμερική έκανε το ντεμπούτο του το 1957 στην «Τραβιάτα». Στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκε το 1961 ερμηνεύοντας στο Ηρώδειο τον ρόλο του «Οδυσσέα», στην παγκόσμια πρεμιέρα της όπερας της Πέγκι Χικς «Ναυσικά», με την Τερέζα Στράτας στον ομώνυμο ρόλο. Το 1962 πρωτοεμφανίστηκε και στη Λυρική Σκηνή στην όπερα «Παλιάτσοι» του Λεονκαβάλο, ενώ την ίδια χρονιά επέστρεψε στο Ηρώδειο για την παγκόσμια πρεμιέρα του «Κωνσταντίνου Παλαιολόγου» του Μανώλη Καλομοίρη.

Το 1963 χρίστηκε πρώτος βαρύτονος στην Οπερα της Ζυρίχης, ερμηνεύοντας μεγάλους ρόλους με έμφαση στο ιταλικό ρεπερτόριο: ο ίδιος υπερηφανευόταν ότι είχε τραγουδήσει 233 φορές στον «Ριγκολέτο» του Βέρντι. Αργότερα δοκιμάστηκε και στο βαγκνερικό ρεπερτόριο, αλλά και σε έργα του μοντέρνου ρεπερτορίου - των Μπεργκ, Στραβίνσκι, Μπουζόνι κ.ά.

Ο Μοδινός έκανε μεγάλη διεθνή καριέρα, με εμφανίσεις σε όλα τα μεγάλα λυρικά θέατρα του κόσμου, συνεργασίες με ονόματα όπως οι Παβαρότι, Ντομίνγκο, Καμπαγιέ κ.ά. και συναυλίες με την περίφημη Ελληνίδα πιανίστα Τζίνα Μπαχάουερ. Παράλληλα δίδασκε στα πανεπιστήμια της Βρέμης και της Ζυρίχης.

Πολυβραβευμένος είχε τιμηθεί με τον τίτλο του Μεγάλου Αρχοντος-Χοράρχη και Πρωτοψάλτη του Οικουμενικού Πατριαρχείου από τον Πατριάρχη Αθηναγόρα, καθώς και με τον Μεγαλόσταυρο του Φοίνικα από τον τότε πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλο.

Συλλυπητήριες δηλώσεις για το θάνατό του έκανε η ηγεσία του ΥΠΠΟΤ, ο τομεάρχης Πολιτισμού της Ν.Δ. Θανάσης Δαβάκης και η διοίκηση της Λυρικής Σκηνής.*

ΣΧΟΛΙΑ

0 Σχόλια